تولد فرزند از شیوه های مهاجرت به کشور چین

تولد فرزند از شیوه های مهاجرت به کشور چین

خوب است بدانید که کشور چین از جمله قدرت های برتر جهان در حیطه اقتصادی به شمار می رود و در این سال ها اشخاص بسیاری به این کشور مهاجرت کرده اند. شیوه های گوناگونی جهت مهاجرت به چین وجود دارند و قادر می باشید تا از طریق این شیوه ها به کشور چین مهاجرت نمایید و اقدام به گرفتن اقامت نمایید. مهاجرت به کشور چین به وسیله تولد فرزند یکی از این شیوه ها می باشد که قرار است در این مقاله از سایت هشتیا درباره آن صحبت کنیم.

اخذ اقامت کشور چین از طریق تولد فرزند

باید بدانید که تولد فرزند در چین جهت اقامت گرفتن قوانین بسیاری دارد. این کشور همچون دیگر کشور ها جهت مهاجرت کردن قوانین خود را اتخاذ کرده است. جهت گرفتن اقامت چین به وسیله تولد نوزاد باید در این حیطه اطلاعات لازم را داشته باشید. در این زمینه دو اصل اساسی وجود دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد.

اصل اول که به آن اصل خاک و اصل دوم که به ان اصل خون می گویند. اصل خاک از جمله راه های اخذ تابعیت می باشد و اصولا در کشور های مهاجر پذیر با استقبال خوبی روبرو شده است. بر اساس این اصل به هر شخصی که در کشتی، هواپیما، قلمرو زمینی یا هوایی یک کشور به دنیا بیاید، شهروند آن کشور می گویند و همه حقوق شهروندی آن کشور برای او اختصاص داده می شود. باید بدانید که این شهروندی به ملیت و مذهب و شرایط والدین ربطی نخواهد داشت.

از سوی دیگر اصل خون وجود دارد که بر أساس آن ملیت و تابعیت هر شخص طبق ملیت و تابعیت هر دو یا یکی از والدین مشخص می شود. توجه کنید که بعضی از کشور ها تلفیقی از اصل خاک و اصل خون را جهت گرفتن اقامت ارائه می کنند. در خصوص کشور چین هم باید اطلاعات درست از شرایط تولد فرزند و قوانین مرتبط به ان را بدانید. در اصل می بایست تا به این نکته دقت کنید که اصل خاک یا اصل خون در این کشور پذیرفته می باشد و یا این که تلفیقی از این دو اصل جهت گرفتن اقامت از این شیوه نیاز است.

شروط موردنیاز جهت زایمان و تولد نوزاد در کشور چین

ممکن است که اشخاصی جهت کار یا تحصیل در چین و یا حتی با ویزای همراه چین به این کشور رفته باشند و تصمیم به تولد فرزند در ان جا داشته باشند. مراقبت های بهداشتی پیشرفته در چین جهت زایمان در این کشور بسیار ایده آل می باشند.

در شهر های سطح اول و بزرگ چین زنان باردار قادر می باشند تا جهت زایمان خود به بیمارستان های محلی و دولتی، بیمارستان های بین المللی، بیمارستان های خصوصی و بیمارستان های دیکر بروند. شهر های کوچک در کشور چین احتمالا دارای بیمارستان های بین المللی نمی باشند، در نتیجه بیمارستان های محلی و دولتی باید مورد استفاده قرار گیرند. مراقبت های روتین و مجانی دوره بارداری در شهر های تراز دوم و سوم وجود دارند ولی محدود می باشند. بیمارستان های بین المللی دارای قابلیت هایی با استاندارد می باشند و پزشکان، پرستاران و کارمندان به زبان انگلیسی مسلط می باشند ولی این بیمارستان ها هزینه زیادی دارند.

در بیمارستان های دولتی چین وضعیت اندکی فرق دارد و احتمالا برای خانم ها جالب نمی باشد. کمترین اقامت در بیمارستان های چین سه روز می باشد و در صورتی که کوچک ترین نگرانی در خصوص مادر و فرزند باشد این اقامت بیشتر خواهد شد. در این وضعیت باید تا برطرف شدن کامل مشکل هر دو در بیمارستان بمانند. دقت کنید که در بیمارستان های عمومی چین آقایان نمی توانند به اتاق زایمان بروند.

ولی در بعضی بیمارستان ها قادر می باشید تا با گرفتن اتاق خصوصی یا VIP وضعیت بعتری داشته باشید. زایمان خانگی در چین قابل انجام می باشد و همه نوزادان در طول یک ماه بعد از تولد می بایست تا برنامه واکسیناسیون را انجام دهند.

بعضی از بیمارستان های اصلی چین جهت انجام عمل زایمان

با اهمیت کاری که والدین می بایست در چین انجام دهند این است که در مورد اقداات زایمان در چین اطلاعات مناسب داشته باشند. در بیمارستان های دولتی احتمالا وضعیت خیلی خوبی وجود ندارد. البته در شهر هایی نظیر شانگهای و پکن در چین، وضعیت بیمارستان ها بهتر خواهد بود.

از میان بیمارستان های چین می توان به بیمارستان خانوادگی پکن یونایتد، بیمارستان زنان و کودکان GlobalCare، بیمارستان بین المللی OASIS، بیمارستان زنان و کودکان Amcare، بیمارستان بین المللی زنان Redheaf شانگهای، مرکز بین المللی پزشکی شانگهای، بیمارستان شرقی شانگهای، بیمارستان Huaxi ، بیمارستان زنان و نوزاد گوانگژو، بیمارستان خانوادگی گوانگژو یونایتد و غیره اشاره کرد.

هر یک از این بیمارستان ها قوانین مختص به خود را دارند و می بایست تا برای انجام زایمان در آن ها اطلاعات و قوانین و هزینه را دانست. همچنین دانستن هزینه های زندگی در چین هم مهم می باشد.

وضعیت ثبت اطلاعات نوزاد به دنیا آمده در کشور چین

نخست باید بگوییم که در زمان به دنیا آمدن نوزاد بیمارستان شناسنامه او را صادر خواهد کرد. شناسنامه به وسیله پزشک مسئول در بیمارستان موردنظر صادر خواهد شد. مورد با اهمیت این است که اسم کودک هم به زبان ملیت والدین او و هم به زبان چینی ثبت شده باشد. این کار باعث می شود تا اخذ پاسپورت راحت تر شود. در زمان اخذ شناسنامه، مدرک های مخصوصی نیاز است. از میان این مدارک می توان به گذرنامه، شناسنامه و مدارک هویتی والدین، مدارک صادر شده در زمان تولد، آدرس با زبان چینی، اسم نوزاد و غیره اشاره کرد.

قوانین دریافت اقامت توسط به دنیا آمدن فرزند در کشور چین

توجه کنید فرزندی که در چین با پدر و مادر خارجی غیر چینی به دنیا بیاید، قادر نمی باشد تابعیت و پاسپورت چین را بگیرد. ولی بعد از یک ماه پس از هنگام تولد اطلاعات کودک می بایست در دفتر امنیت عمومی محلی به ثبت برسد. پدر و مادر هم جهت ترتیب اثر دادن به گذرنامه برای نوزاد خود می بایست با سفارت یا کنسولگری کشور خود هماهنگ کنند.

کشور های گوناگون جهت دادن پاسپورت مدارک متفاوتی را می خواهند، در نتیجه بهترین کار جهت ارزیابی شرایط و اسناد لازم برای گرفتن مدرک تماس و هماهنگی با سفارت کشور می باشد. توجه کنید که نوزاد تا هنگامی که ویزا یا اقامت نگیرد نمی تواند از کشور چین خارج شود. بنابراین بعد از گرفتن گذرنامه نوزاد می بایست تا مجوز های موردنیاز را از اداره ورود و خروج در چین بگیرید. در صورتی که در چین نوزادی یک والد چینی و یک والد خارجی داشته باشد به صورت اتوماتیک تابعیت کشور چین را خواهد گرفت.

دقت کنید که در کشور چین قانون تابعیت دوگانه مورد قبول نمی باشد. توجه کنید تا هنگامی که یک ملیت برای کودک برگزیده نشود، گرفتن ویزا از اداره امنیت عمومی خیلی سخت می باشد و نوزاد نمی تواند از کشور بیرون رود. بنابراین می بایست در حیطه تابعیت فرزند تصمیم مناسبی اتخاذ شود. باید شهروندی ها را در یک دفتر امنیت عمومی مشخص کرد. بنابراین به صورت خلاصه پدر و مادر می بایست:

  • شناسنامه نوزاد را از بیمارستان بگیرند.
  • به دنیا آمدن نوزاد را در اداره امنیت عمومی ظرف مدت یک ماه به ثبت برسانند.
  • گذرنامه نوزاد را در سفارت یا کنسولگری کشور خود بگیرند.
  • ویزای چین برای نوزاد خود را بگیرند و کارهای آن را انجام دهند.

نکات دیگر در مورد گرفتن اقامت در چین با به دنیا آمدن کودک

توجه کنید که بر اساس ارزیابی های شکل گرفته، دو وضعیت برای انجام این کار وجود دارد. یا پدر و مادر نوزاد خارجی هستند و یا یکی از آن ها تابعیت کشور چین را دارد. در این قسمت هر کدام را با جزئیات توضیح خواهیم داد.

در صورتی که پدر و مادر نوزاد هر دو خارجی باشند، درخواست کنندگان قادر می باشند تقاضا ویزا یا اقامت در چین را بدهند. بنابراین کارهای زیر می بایست انجام شود:

  • اصل و کپی گذرنامه های والدین فرستاده شود.
  • اصل و کپی شناسنامه کودک در چین ارائه شود.
  • اصل و کپی گذرنامه کودک موجود باشد.
  • در صورتی که یکی از پدر و مادر از طریق ویزای کاری چین یا هر شکل دیگری در چین کار کند، می بایست تا نامه رسمی درخواستی را از واحدی كه در آن کار می کند، ارسال کند.
  • فرم تقاضا ویزا و اقامت با تصویر تمام چهره ارسال شود.
  • گواهی ازدواج پدر و مادر که به وسیله مراکز با اعتبار تایید شده باشد.

دقت کنید که تقاضا ویزا یا اقامت می بایست در طول شصت روز بعد از تولد کودک ارسال شود.

در صورتی که یکی از پدر و مادر نوزاد چینی باشد و دارای پاسپورت چینی باشد می بایست تا نخست تایید صحت تابعیت صورت بگیرد و بعد از آن اقدامات بیان شده در زیر انجام شود:

  • اصل و کپی شناسنامه کودک در چین فرستاده شود.
  • اصل و کپی گذرنامه کودک موجود باشد.
  • گذرنامه خارجی واده، اصل و کپی کارت شناسایی شهروند چینی موجود باشد.
  • گواهی ازدواج پدر و مادر توسط مراجع با اعتبار چینی تایید شود.
  • تقاضا آزمون ملی و تأیید تابعیت با عکس ارسال شود.

دقت کنید که هفت روز کاری جهت تقاضا ویزا و مجوز اقامت وقت نیاز می باشد. به علاوه جهت تقاضا وارد و خارج شدن از چین هم می بایست هفت روز کاری وقت گذاشت. ارزیابی و تایید اقامت در کشور چین مخارجی نخواهد داشت. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه