خوبی ها و بدی های خرید بلیط لحظه آخری برای مسافرت

خوبی ها و بدی های خرید بلیط لحظه آخری برای مسافرت

همانگونه که می دانید بلیط های لحظه آخری یا چارتری از جمله بلیط هایی می باشند که به قیمت کمتر به فروش می رسند. شرکت های هواپیمایی این بلیط ها را عرضه می کنند که برای خود و مشتری هایشان سودآور می باشد. بعضی وقت ها که مسافرین هواپیما نشده اند، آژانس های توریستی یا شرکت های هواپیمایی بلیط های پایانی را با قیمتی کم تر در لحظات پایانی پرواز به فروش می رسانند. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا خوبی و بدی های این نوع بلیط ها را برایتان شرح دهیم.

همه چیز درباره بلیط‌های لحظه آخری

همانگونه که می دانید بلیط‌های لحظه آخری بلیط‌هایی می باشند که ممکن است به علت های متفاوتی آن ها را خریداری نمایید. به بیان دیگر هنگامی که وقت مناسبی جهت مسافرت ندارید و یا یک سفر یهویی برایتان پیش می آید این بلیط ها نصیب شما خواهد شد. بلیط هواپیما لحظه آخری به وسیله شرکت‌های گوناگونی عرضه می شوند و دارای قیمت‌های متفاوتی نیز می باشند. به عبارت دیگر این بلیط ها تخفیفی می باشند. این را هم باید بدانید که این بلیط ها برای هر دو طرف یعنی هم برای مسافرین و هم برای شرکت های فروشنده سودآور می باشند.

مناسب ترین وقت جهت فروش بلیط لحظه آخری

برای نمونه فکر کنید که بلیط لحظه آخری از تهران به قشم توسط شرکت های فروشنده بلیط هنوز اراطه نشده و تا پرواز نیز وقت بسیاری مانده است. در این میان، بلیط‌های فروش نرفته ای هم وجود دارند که می بایست به فروش بروند. اکنون شرکت‌ها مجبور به فروش بلیط‌های خود با قیمت‌های کم تری می باشند. با این کار هم ایرلاین‌ها بلیط های باقی مانده خود را می فروشند و هم مسافران قادر می باشند تا سفری اقتصادی و کم هزینه تری داشته باشند. البته در این شرایط به علاوه سوخت هواپیماها با پر شدن همه صندلی‌ها به هدر نمی رود و به طور کلی در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.

فرق میان بلیط لحظه آخری و بلیط چارتری

مسئله دیگر درباره بلیط هواپیمای لحظه آخری این می باشد که بلیط لحظه آخری تقریبا همان بلیط چارتری محسوب می شود. این را هم باید بدانید که بلیط‌های چارتری به وسیله دیگر شرکت‌ها خریده شده و اجاره داده می‌شوند. پس از فروخته شدن این بلیط ها، آن ها را به مسافرین می دهند. ولی در مقابل بلیط‌های لحظه آخری توسط شرکت‌های هواپیمایی به طور مستقیم به فروش می رسند. باید بدانید که ممکن است حتی چارتر کننده‌ها هم نتوانند همه صندلی‌های خود را به فروش برسانند و در لحظات پایانی پیش از پرواز یک تخفیف خیلی خوب بر روی بلیط‌های باقیمانده گذاشته و آن ها را می فروشند.

خوب ها و بدی های خرید بلیط‌های لحظه آخری

با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله خوبی ها و بدی های خرید بلیط لحظه آخری را برایتان شرح دهیم.

خوبی های خرید بلیط‌های لحظه آخری

یکی از خوبی های خرید این نوع بلیط ها این می باشد که اگر در فصرت مناسب نتوانستید بلیط بخرید، این بلیط های لحظه آخری شما را غافلگیر می کنند. با این بلیط ها در اسرع وقت پروازتان را انجام خواهید داد و زمانی از دست نخواهید داد. از سوی دیگر شما با هزینه پایین تری و بعضی اوقات حتی با تخفیف ۵۰ درصدی بلیط خود را تهیه خواهید کرد. خوب است بدانید که بر اساس میزان صندلی های باقی مانده تخفیف بلیط ها نیز متغیر خواهد بود.

بدی های خرید بلیط‌های لحظه آخری

باید بدانید که اصولا در پروازهای لحظه آخری شرایط به خصوصی برای صندلی کودکان وجود ندارد و سن فرزند شما اهمیتی ندارد. به بیان دیگر بلیط‌‌های سیستمی با توجه به سن افراد هزینه‌ها را مشخص می کنند. ولی این مورد درباره بلیط‌ها و پروازهای لحظه آخری مورد توجه قرار نمی گیرد. بنابراین در بلیط‌های لحظه آخری، کودکان دارای سنین دو تا دوازده باید هزیطنه بلیط یک فرد بزرگسال را بدهند. شما به هیچ عنوان نمی توانید این گونه بلیط ها را پس بدهید. پس هنگام خرید به تمام شرایط دقت نمایید؛ چراکه اگر این بلیط را خریدید دیگر نمی توانید آن را پس دهید و به علاوه هزینه آن نیز به شما بازگردانده نخواهد شد.

این را هم باید بگوییم که گاهی اوقات تخفیفی بر روی بلیط های لحظه آخری وجود ندارد و شما می بایست تا آن ها را با همان قیمت اصلی بخرید. به علاوه به علت اینکه این بلیط‌ها هر زمان وجود ندارند خرید آن ها به گونه ای کار ریسکی می باشد.

خرید بلیط‌های لحظه آخری

جهت خرید بلیط‌های لحظه آخری شما می بایست از سایت های معتبر استفاده کرده و یا حضوری این کار را انجام دهید. جهت خرید حضوری می بایست تا به شرکت‌هایی فروش بلیط رفته و و با دادن هزینه بلیط این کار را انجام دهید. در سایت های فروش بلیط نیز با پرداخت آنلاین بلیط خود را تهیه نمایید. خرید این بلیط‌ها به شکل آنلاین بسیار آسان می باشد و خیلی از مسافرین این کار را آنلاین و از سایت های آژانس هواپیمایی انجام می دهند. بدین شکل شما در کمترین زمان بلیط خود را گرفته و سفر خود را تجربه خواهید کرد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه