راهکارهای اعجاب انگیز جهت تجربه سفری کم هزینه

راهکارهای اعجاب انگیز جهت تجربه سفری کم هزینه

با توجه به وضعیت اقتصادی که اکنون در جامعه حکم فرماس، خیلی از مردم به مسافرت نمی روند و یا در صورت رفتن نیز در کل سفر خود نگران هزینه های آن می باشند. چنانچه بتوانید این مورد هزینه ها را کم تر کنید، شاید بتوانید لذت بیشتری از مسافرت خود ببرید. شیوه های گوناگونی جهت کم کردن هزینه های سفر وجود دارد. ما در ادامه قصد داریم تا در این مقاله از سایت هشتیا ترفندهای جالب جهت کم کدن هزینه های سفر را برایتان شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

چک کردن تقویم گردشگری

جهت کم شدن هزینه‌های مسافرت، خوب است تا در زمان هایی که تقاضا برای سفر کمتر است این کار را انجام دهید. در این تایم ها مواردی نظیر بلیط هواپیما، هتل و دیگر خدمات توریستی هزینه کمتری خواهند داشت. به علاوه جهت کم شدن هزینه های مسافرت، می بایست تا در فصل های خیلی گرم یا سرد سفر نکنید چراکه مواردی مثل محل اقامت و حمل و نقل بیشتر می باشد.

مسافرت کردن در خارج از فصل

از جمله بهترین شیوه های کم کردن هزینه سفر، سفر در خارج از فصل می باشد. در این حالت هتل‌ها، پروازها و حتی بعضی از مکان های گردشگری به احتمال زیاد هزینه های کمتری در مقایسه با زمان‌های غیر تعطیل دارند.

جمع کردن پول و خرید بلیت‌های پرواز در تایم های طلایی تخفیف

چنانچه بلیت‌های پرواز خود را در تایم های طلایی تخفیف بخرید می توانید پول زیادی را پس‌انداز نمایید. برای نمونه، بیشتر بلیت‌های پرواز در وسط هفته و در ساعات غیر اوج روز هزینه کمتری دارند. به علاوه، با خرید بلیت‌ها در چند ماه قبل از سفر قادر می باشید تا از تخفیفات استفاده نمایید.

کاربرد برنامه‌های امتیازی و کارت‌های تخفیف

خوب است بدانید که بعضی از شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها و شرکت های اجاره خودرو برنامه‌های امتیازی برای اعمال تخفیف‌ها، ارتقا مجانی و … دارند. همچنین بعضی از شهرها دارای کارت‌های گردشگری می باشند که دربردارنده ی ورودی مجانی یا تخفیف برای خیلی از مکان های گردشگری محلی هستند.

بسته‌بندی ماهرانه

شما می توانید با بسته‌بندی ماهرانه در هزینه های خود صرفه جویی نمایید. مثلا با بسته‌بندی غذاها و نوشیدنی‌های صبحانه و ناهار و شام خود دیگر نیازی به خرید غذا از بیرون ندارید و خودتان می توانید غذای خود را در محا اقامتتان تهیه نمایید. به علاوه، بسته‌بندی لوازم شخصی در عوض خرید آن‌ها، باز در کاهش هزینه ها موثر می باشد.

به کار بردن وسایل حمل و نقل عمومی

همانگونه که می دانید وسایل حمل و نقل عمومی شیوه بسیار مناسبی جهت کم کردن هزینه های سفر می باشند. خیلی از شهرها سیستم‌های مناسبی نظیر اتوبوس‌ها، متروها دارند که قادر می باشید برای جابه جایی از آن ها کمک بگیرید. این وسایل حمل و نقل عمومی دارای هزینه کمتری نسبت به اجاره اتومبیل و تاکسی می‌باشند و به علاوه با استفاده از آن‌ها از مسیر خود لذت خواهید برد.

راه رفتن و دوچرخه‌سواری شیوه های کم هزینه جابه جایی

راه رفتن و دوچرخه‌سواری دو شیوه کم هزینه و در عین حال سالم جهت گشتن در شهرهای گردشگری می باشند. همچنین بعضی از شهرها سیستم‌های اجاره دوچرخه دارند که شما قادر می باشید تا دوچرخه ای را به صورت روزانه یا هفتگی اجاره نمایید.

پختن غذا در محل اقامت

از جمله بهترین کارها جهت کم کردن هزینه در زمان سفر، پختن غذا در محل اقامت می باشد. بعضی از محل های اقامت نظیر هاستل‌ها یا آپارتمان‌های اجاره‌ای آشپزخانه دارند. درست است که غذای رستوران‌ها از جمله تفرحات سفر به شمار می رود، ولی هزینه زیادی نیز دارد. در نتیجه پختن بعضی از غذاها در محل اقامت می تواند در هزینه هایتان صرفه جویی کند.

گشت و گذار و تفریحات رایگان یا کم هزینه

همانگونه که می دانید خیلی از شهرهای گردشگری مکان ها و تفریحات رایگان یا کم هزینه دارند که بسیار مناسب می باشند. از جمله این تفریحات گردش در پارک‌ها و مکان‌های تاریخی رایگان و دیدن موزه‌ها در روزهایی با ورودی مجانی می باشد. در زمان سفر در مورد این مکان ها سرچ کرده تا بتوانید در عین لذت بردن از سفر در هزینه هایتان صرفه جویی نمایید.

اجاره کردن هاستل‌ها و خوابگاه‌ها

خوب است بدانید که هاستل‌ها و خوابگاه‌ها از نظر هزینه ای بسیار مناسب می باشند. اصولا این اقامتگاه ها اتاق‌های اشتراکی دارند که هزینه خیلی کمتر از هتل می شود. شما در این مکان ها می توانید با دیگر مسافرین نیز معاشرت داشته باشید.

چک کردن قیمت‌ها پیش از خرید

وقتی قصد خرید دارید این کار را به سرعت انجام ندهید. شما می توانید در سفر قیمت ها را با هم مقایسه کرده و اقتصادی ترین خرید را داشته باشید تا در هزینه هایتان صرفه جویی شود. منظور از خرید سوغاتی‌ها، غذا و حتی محل اقامت نیز می باشد.

سفر کردن با تورهای دسته جمعی

جهت دیدن مکان های توریستی، می‌توانید با تو گروهی سفر نمایید که باعث کم شدن هزینه های سفرتان می شود.

گزیدن مسیرهای کوتاه جهت سفر

از جمله دیگر ترفندها برای یک مسافرت کم هزینه، گزیدن مسیرهای کوتاه جهت سفر می باشد. خیلی ها فکر می کنند مسافرت رفتن یعنی مسیرهای طولانی و دوردست، ولی حتما در اطراف محل زندگیتان نیز مکان های گردگشری موجود می باشند. اگر می خواهید سفر کم هزینه ای داشته باشید می توانید به جاهای دیدنی و توریستی اطراف شهر یا روستای خود بروید.

لذت بردن از مسیر سفر

در مسافرت خود سعی کنید از طول مسیر لذت ببرید. شما می توانید به شهرهایی که در مسیر شما وجود دارند رفته و همچنین از طبیعت اطراف خود لذت ببرید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه