قرار گرفتن اسپانیا در رده اول با اعتبارترین پاسپورت جهان به جای سنگاپور

قرار گرفتن اسپانیا در رده اول با اعتبارترین پاسپورت جهان به جای سنگاپور

بر اساس رده بندی پاسپورت های با اعتبار جهان در وب سایت VisaGuide.World، اسپانیا موفق به رد کردن سنگاپور و قرار گرفتن در جایگاه نخست معتبرترین پاسپورت جهان با سفر به 160 کشور شد. در بین 20 رتبه نخستی که در این سایت وجود دارد تنها یک کشور خارج از اروپا مشاهده می شود که آن هم کشور ژاپن در رده پانزدهم می باشد. در ادامه رده بندی پاسپورت های کشورهای گوناگون بر حسب اعتبار آن ها را مشاهده خواهید کرد:

  1. کشور اسپانیا
  2. کشور سنگاپور
  3. کشور آلمان
  4. کشور ایتالیا
  5. کشور فرانسه
  6. کشور هلند
  7. کشور فنلاند
  8. کشور سوئد
  9. کشور نروژ
  10. کشور دانمارک

خوب است بدانید که بعد از کشور دانمارک رده بندی کشورهای دیگری شامل جمهوری چک، پرتغال، مجارستان، لوکزامبورگ، ژاپن، اتریش، سوئیس، بلژیک، ایرلند و لهستان می باشند که بیست رده نخست را در بر می گیرند.

نحوه رده بندی پاسپورت توسط این وبسایت

باید بدانید که وبسایت VisaGuide.World و سازمان پاسپورت ایندکس لیستی از با اعتبار ترین گذرنامه‌های دنیا را هر چند ماه یک بار گزارش می دهند. چنانچه صاحبان پاسپورت بتوانند‌ به کشورهای گوناگون بدون احتیاج به ویزا سفر کنند، اعتبار این گذرنامه ها مشخص می شود.

با توجه به اینکه سازمان هنلی ارگانی است که میزان اعتبار گذرنامه‌های دنیا را می سنجد، ولی با این وجود هنوز جدیدترین رده بندی خود را گزارش نداده است.

در جدیدترین رده بندی این سازمان گزارش شده در ماه اکتبر، سنگاپور در رده نخست و بعد از آن نیز کشور ژاپن در رده دوم و در ادامه نیز کشورهای فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، اسپانیا و سوئد با هم رده سوم را تشکیل می دهند.

این رده بندی برحسب تعداد کشورهایی می باشد که صاحبان این پاسپورت‌ها قادر به سفر به آن جا بدون ویزا می باشند. در مقابل باید بدانید که وبسایت VisaGuide.World عوامل دیگری نظیر امتیاز مقصد را هم مدنظر دارد که بر حسب آن کشورهایی که صاحب پاسپورت قادر است تا بدون داشتن ویزا به آن سفر کنند را هم امتیازبندی می نماید.

این امتیاز بندی بر حسب طرق گرفتن ویزا، ویزای‌های تایید شده از سمت سفارت، ویزای الکترونیکی، ویزای زمان ورود و به علاوه مقدار تولید ناخالص داخلی، قدرت جهانی و گسترش گردشگری کشور مشخص می‌شود.

مقاصد سفر صاحبان پاسپورت اسپانیایی

صاحبان پاسپورت اسپانیایی قادر به سفر به ۱۶۰ کشور و منطقه دنیا می باشند.

با اینکه صاحبان پاسپورت سنگاپور قادر می باشند تا بدون ویزا به ۱۶۴ کشور سفر نمایند، ولی کشور اسپانیا به علت به دست آوردن امتیاز بیشتر در فاکتور امتیاز مقصد موفق شد تا از سنگاپور جلو بیفتد. صاحبان پاسپورت اسپانیایی تنها با یک کارت شناسایی قادر می باشند تا به کشورهای بسیاری در اتحادیه اروپا سفر نمایند.

خوب است بدانید صاحبان گذرنامه سنگاپور بدون دارا بودن ویزا قادر می باشند تا به ۱۵ کشور نظیر بورکینافاسو، کامبوج، ساحل عاج، کوبا، جیبوتی، غنا، گینه، اندونزی، کنیا، لائوس، میانمار، رواندا، تانزانیا، اوگاندا و زیمبابوه سفر نماییند ولی صاحبان پاسپورت اسپانیایی قابلیت سفر به این کشورها و مناطق را ندارند.

در مقابل نیز صاحبان گذرنامه اسپانیایی قادر می باشند تا به ۱۱ کشور و ناحیه نظیر جزایر فالکلند، جزایر مارشال، پالائو، سائوتومه و پرنسیپ، سیشل، جزایر سلیمان، تیمور-لست، تونگا، تووالو، اوکراین و ونزوئلا بدون داشتن ویزا سفر نمایند که این قابلیت برای صاحبان پاسپورت سنگاپور وجود ندارد.

از سوی دیگر آلمانی‌ها هم نظیر اسپانیایی‌ها قادر می باشند تا بدون داشتن ویزا به ۱۶۰ کشور سفر نمایند ولی به این علت که گرفتن ویزای در زمان وارد شدن به پاپوآ گینه نو و توگو برای اسپانیایی‌ها آسان تر است این کشور رده اول این لیست را از دست داد. آلمانی‌ها جهت وارد شدن به این کشورها می بایست تا ویزای الکترونیکی بگیرند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه