نگاهی به هزینه های زندگی کردن در شهرهای گوناگون آلمان

نگاهی به هزینه های زندگی کردن در شهرهای گوناگون آلمان

همانگونه که می دانید آلمان از جمله کشورهای مهاجرتی اروپایی به شمار می رود که مردم ایران نیز علاقه زیادی به آن دارند. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید از هزینه های زندگی در آن جا مطلع باشید. دانستن مخارجی نظیر هزینه های خورد و خوراک، هزینه حمل و نقل، اجاره خانه، خرید مسکن، هزینه تحصیل و غیره در مهاجرت و یا سفر به آلمان ضروری می باشد. با ما همراه باشید تا برخی از این هزینه های ضروری را برایتان شرح دهیم.

مخارج زندگی در شهر های مختلف آلمان

باید بدانید که مخارج زندگی برای یک نفر در آلمان بدون در نظر گرفتن اجاره خانه در هر ماه به میزان 938 یورو می باشد. در ادامه با جزئیات بیشتر این هزینه ها را بیان خواهیم کرد.

مخارج اجاره خانه در آلمان

میزان هزینه اجاره خانه یک خوابه در مرکز شهر به اندازه 825 یورو و در حومه شهر به اندازه 621 یورو می باشد.

مخارج خورد و خوراک در آلمان

هزیمه مواد غذایی در هر ماه در شهرهای آلمان به میزان 500 یورو می باشد.

مخارج تحصیل در آلمان

چنانچه جهت تحصیل به آلمان رفته اید باید بدانید که بیشتر دانشگاه های دولتی به صورت رایگان می باشند و هزینه برای دانشگاه های خصوصی بر اساس رشته تحصیلی شما فرق دارد. برای نمونه هزینه رشته مهندسی در هر سال 20000 یورو می باشد. همچنین این هزینه برای رشته روانشناسی نیز در هر سال 3000 یورو می باشد.

میزان مالیات در آلمان

در آلمان میزان مالیات از 1% آغاز و تا 42% ممکن است باشد. به علاوه برای شغل های با درامد زیادتر این مقدار تا 45% نیز خواهد بود. باید بدانید که نرخ مالیات 42 درصد در هر سال به اندازه 58 هزار یورو تا 277 هزار یورو می باشد.

پرخرج ترین و کم خرج ترین شهرهای آلمان

خوب است بدانید که جنوب آلمان از نظر مخارج جز گرانترین نواحی در این کشور می باشد. مونیخ و اشتوتگارت دو شهر تا بسیار گران و پرخرج آلمان محسوب می‌شوند. از طرف دیگر نیز شهرهای فرانکفورت و بیله فلد و هال جز شهرهای کم خرج آلمان می‌باشند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. مهدی :
    7 ماه پیش

    برای مهاجرت به آلمان کمکم کرد هزینه خرج اونجا دستم نبود.