همه چیز درباره آبشار گریت در لرستان

همه چیز درباره آبشار گریت در لرستان

خوب است بدانید که یکی از جذاب ترین استان های ایران جهت مسافرت استان لرستان می باشد که مکان های توریستی بسیاری در آن وجود دارد. طبیعت دست نخورده، آبشارهای جذاب و هوای بسیار خوب لرستان از خصوصیات خوب این استان می باشند و آبشار گریت از جمله مکان های توریستی آن به شمار می رود که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

درباره آبشار گریت در لرستان

باید بدانید که آبشار گریت، یکی از مکان های گردشگری دست نخورده در لرستان می باشد که واقع در پنجاه کیلومتری خرم‌آباد بوده و بسیار زیبا و فوق العاده می باشد. هفت چشمه کوچک در ارتفاع پانزده متر باعث ایجاد آبشاری خروشان خواهد شد که در دره‌ای سرسبز، طبیعتی فوق العاده را ایجاد کرده است. فصل بهار و تابستان، بهترین هنگام برای رفتن به این مکان زیبا می باشد. در مسیر رفتن به آبشار گریت، جاده‌های خرم‌آباد و درود و طبیعت زیبای لرستان را مشاهده خواهید کرد. بعد از رسیدن به روستای گریت، باید به مدت یک ساعت در طبیعت پیاده روی کنید تا به آبشار برسید.

مکان های توریستی آبشار گریت در لرستان

آبشار گریت در استان لرستان در ارتفاع پانزده متر و با عرض هفده متر، منظره ی بسیار خوبی را ایجاد کرده است. حوضچه‌های آبشار، جایی مناسب جهت آب ‌بازی و دره‌های کناره های آن، مکانی دل‌انگیز جهت پیک‌نیک و استراحت فراهم می کنند. در مسافرت به آبشار گریت، مکان های گردشگری دیگری هم وجود دارند. روستای گریت دارای فرهنگ و آداب و رسوم ویزه خود بوده و تجربه‌ای بسیار خوب را برایتان به ارمغان می آورد. آبشار بیشه، از جمله دیگر جاذبه های طبیعت لرستان واقع در بیست و پنج کیلومتری آبشار گریت می باشد.

لوکیشن آبشار گریت لرستان

این آبشار واقع در ۵۰ کیلومتری خرم‌آباد، مرکز استان لرستان و در اطراف روستای گریت می باشد. جهت رسیدن به آبشار گریت، باید از دو مسیر خرم‌آباد و دورود گذر کنید. ایستگاه قطار سپیددشت هم گزینه بسیار خوبی جهت رسیدن به آبشار به وسیله قطار می باشد. بعد از رسیدن به روستای گریت، پیاده‌روی یک ‌ساعته در طبیعت دست نخورده منطقه، شما را به آبشار خواهد رساند. در طول راه، منظره های جذاب و هوای بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد.

علت جذابیت آبشار گریت لرستان

آبشار گریت از جمله جذاب ترین آبشارهای ایران به شمار می رود که در راه رودخانه سزار، سرشاخه اصلی رود دز در خوزستان و در بین جنگل‌های بلوط زاگرس قرار دارد. جهت رفتن به آبشار، بعد از رفتن به روستای گریت، می بایست تقریبا یک ساعت پیاده روی نمایید. طبیعت دست نخورده و بی نظیر در زمان پیاده روی باعث جذابیت مسافرت خواهد شد. آبشار گریت در مهر ماه سال ۱۳۸۸ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفته است. جذابیت این آبشار با ارتفاع ۱۵ متری ، عرض ۱۷ متری و چشمه‌های کوچک بسیار، دو چندان شده است. اسم دیگر این آبشار، تاف هفت چشمه می باشد که به علت وجود هفت چشمه کوچک چسبیده به هم این نام را بر آن گذاشته اند.

خصوصیات ویژه آبشار گریت در لرستان

  • در این منطقه تعداد هفت چشمه کوچک وجود دارند که به آبشار می ریزند و منظره ای فوق العاده ایجاد می کنند.
  • این آبشار دارای ارتفاع ۱۵ متری و عرض ۱۷ متری می باشد.
  • در کنار این آبشار طبیعت دست نخورده و سرسبزی وجود دارد.
  • در این منطقه قابلیت پیاده‌روی در طبیعت و آب‌ بازی در حوضچه‌های آبشار وجود دارد.
  • این آبشار جهت کمپ زدن در کنار خانواده و دوستان مکان زیبایی می باشد.

نکته های با اهمیت جهت رفتن به آبشار گریت در لرستان

  • دارا بودن لباس و کفش مخصوص پیاده‌روی
  • مصرف آب آشامیدنی تمیز و مواد غذایی سالم و کافی
  • دقت به تمیزی محیط زیست و جمع کردن زباله‌ های شخصی
  • استفاده از راه های تعیین شده جهت پیاده روی
  • دقت کردن به اخطارها و نشانه های ایمنی

مناسب ترین وقت جهت رفتن به آبشار گریت در لرستان

مناسب ترین وقت مسافرت به آبشار گریت در دو فصل بهار و تابستان می باشد. در این شش ماه سال طبیعت سرسبز بوده و آب و هوا نیز بسیار خوب و مناسب می باشد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه