چه اقدامی جهت تغییر اطلاعات بلیط هواپیما باید انجام شود؟

چه اقدامی جهت تغییر اطلاعات بلیط هواپیما باید انجام شود؟

ممکن است در هنگام رزرو بلیط هواپیما اطلاعات خود را اشتباه بزنید و بخواهید تا آن را تغییر دهید، ولی باید دقت کنید چراکه ممکن است بلیط شما کنسل شود. بنابراین باید هم قوانین تغییر اطلاعات بلیط هواپیما را بدانید و هم قوانین کنسلی بلیط هواپیما را یاد بگیرید. با ما همراه باشید تا این موارد را برایتان توضیح دهیم.

عوض کردن اطلاعات بلیط هواپیما

پیش از انجام هرکاری باید فرق بین بلیط سیستمی با بلیط چارتری را یاد بگیرید. از جمله فرق های بلیط سیستمی و چارتری امکان تغییر اطلاعات مسافر می باشد.

چنانچه بلیط سیستمی هواپیما را بخرید، قادر نمی باشید اطلاعات خود را عوض کنید و می بایست به سرعت آن را کنسل نمایید. با در نظر گرفتن قوانین کنسلی بلیط هواپیما هر چه دیرتر این کار را انجام دهید باید جریمه بیشتری پرداخت کنید. ولی چنانچه پرواز چارتری خریداری کرده اید، احتمال دارد بتوانید این کار را انجام دهید. بعضی از چارترکننده‌ها با گرفتن هزینه اطلاعات بلیط شما را عوض می کنند.

ولی در حالت کلی و بدون درنظر گرفتن قوانین آژنس های هواپیمایی، این موضوع مربوط به ایرلاین شما می باشد. بعضی از ایرلاین ها هم در پرواز سیستمی و هم چارتری، با گرفتن هزینه و اطلاعات روی بلیط را عوض می کنند. هزینه این کار همانند هزینه کنسلی بلیط هواپیما به کلاس پروازی شما مربوط می شود. دقت کنید که عوض کردن شماره پاسپورت، تاریخ انقضا و اینگونه موارد در بلیط پروازهای خارجی ممکن می باشد، در حقیقت مشکل اساسی جهت عوض کردن نام و نام خانوادگی مسافر می باشد.

قانون ایرلاین ها در مورد عوض کردن اطلاعات بلیط هواپیما

همانگونه که پیش تر بیان کردیم ایرلاین ها قوانین مشخص و سختگیرانه ای در مورد عوض کردن اطلاعات بلیط هواپیما دارند، ولی بعضی از ایرلاین ها با گرفتن هزینه ولی به اندازه ی محدودی این کار را انجام می دهند. مثلا شرکت هواپیمایی قطر ایرویز و ماهان با اخذ هزینه ای، قادر می باشند تا یکی از حروف نام یا نام خانوادگی شما را عوض کنند. ولی بیشتر از این حتی با پرداخت هزینه امکان پذیر نمی باشد.

خوب است بدانید که در قوانین دیگر ایرلاین ها همین تغییرات جزئی هم قابل انجام نمی باشد. چنانچه نام یا نام خانوادگی خود را به غلطوارد کنید، می بایست تا سریعا بلیط خود را کنسل کنید. زیرا در غیر این صورت به شما اجازه ورود به هواپیما را نمی دهند.

قوانین کنسل کردن بلیط هواپیما

چنانچه می خواهید بلیط خود را کنسل کنید می بایست تا کلاس پروازی خود را در نظر بگیرید. قوانین کنسلی بلیط هواپیما برای کلاس های پروازی گوناگون با هم فرق دارد. کلاس پروازی شما روی بلیط دارد و می توانید راحت ان را بیابید. پس از یافتن کلاس پروازی می بایست بررسی کنید که تا چه زمانی وقت برای کنسلی آن وجود دارد.

  • قوانین کنسلی برای کلاس نرخی J، کلاس نرخی C، کلاس نرخی Y، کلاس نرخی V

قوانین کنسل کردن بلیط هواپیما برای همه کلاس های پروازی وابسته به زمان پرواز می باشد. چنانچه بلیط هواپیما را تا ساعت 12 ظهر یک روز پیش از پرواز کنسل نمایید، جریمه بازگشت بلیط هواپیما فقط 20 درصد می باشد و 80 درصد قیمت آن برای شما خواهد بود. ولی اگر مدت بیشتری بگذرد این هزینه به 40 درصد خواهد رسید و فقط 60 درصد قیمت بلیط هواپیما برای شما خواهد بود. این موضوع در مورد کلاس های پروازی نرخی J، نرخی C، نرخی Y و نرخی V می باشد.

  • کلاس نرخی Q، کلاس نرخی M

قوانین کنسل کردن بلیط هواپیما برای این سه کلاس پروازی اندکی فرق دارد. چنانچه بلیط هواپیما را تا ساعت 12 ظهر یک روز پیش از پرواز کنسل نمایید، جریمه بازگشت بلیط هواپیما 30 درصد بوده و 70 درصد آن برای شما خواهد بود. ولی اگر مدت بیشتری سپری شود این مقدار به 60 درصد می رسد و فقط 40 درصد آن برای شما خواهد بود. این موضوع در مورد کلاس های پروازی نرخی Q و نرخی M می باشد.

  • کلاس نرخی N

برخی از بلیط های هواپیمایی قابل بازگشت و کنسلی نمی باشند. چنانچه بلیط کلاس نرخی N را بخرید، به هیج وجه نمی توانید آن را کنسل کنید و حتی 10 درصد هزینه آن هم به شما باز نخواهد گشت. در کلاس پروازی نوع N این کار نشدنی می باشد.

نحوه کنسل کردن بلیط چارتر

مهم ترین تفاون میان بلیط سیستمی و چارتری این است که امکان کنسل کردن بلیط های سیستمی وجود دارد. بلیط های چارتری به هیج وجه امکان استرداد ندارند. این مورد فقط در برخی مواقع خیلی خاص ممکن می باشد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه