گام های سوار شدن به در فرودگاه مهرآباد

گام های سوار شدن به در فرودگاه مهرآباد

همانگونه که می دانید فرودگاه مهرآباد فرودگاه پروازهای داخلی کشور واقع در تهران می باشد. در صورتی که تجربه پرواز نداشته اید در مورد گام های. سوار شدن به هواپیما استرس و اضطراب خواهید داشت، مخصوصا اگر از پرواز ترس داشته باشید این استرس دو چندان خواهد شد. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا گام های سوار شدن به هواپیما در فرودگاه مهرآباد را برایتان توضیح دهیم.

گام های سوار شدن به هواپیما

خیلی از اشخاص جهت سفر کردن هواپیما را ترجیح می دهند. هواپیما سریع‌ترین وسلیه‌ی حمل و نقلی می باشد که توسط انسان اختراع شده است و قادر است تا هر دو نقطه از ایران را در کمتر از سه ساعت برود.

فرودگاه‌ها به علت حساسیت و موضوعات امنیتی خود اصولا کمی سخت‌گیرانه بوده و امکان دارد که در فرودگاه اندکی معطل شوید؛ بنابراین پیشنهاد ما این است که جهت پروازهای داخلی به اندازه ۲ ساعت و جهت پروازهای خارجی به اندازه ۳ ساعت زودتر به فرودگاه بروید تا مشکلی برایتان پیش نیاید و به موقع پرواز خود را انجام دهید. چنانچه بلیط هواپیما را به شکل اینترنتی خریدید می بایست در هنگام وارد شدن به فرودگاه مشخصات آن را داشته باشید.

نحوه سوار شدن به هواپیما

دقت کنید که هواپیما پس از ساعت‌های ثبت شده در بلیط، هیچ تاخیری ندارد و اگر بنا به ه علتی دیرتر به فرودگاه برسید و یا در گام های پیش از سوار شدن وقت خود را هدر دهید احتمالا به آسانی پروازتان را از دسست خواهید داد. همانگونه که پیش تر گفتیم سفرهای خارجی مدت بیشتری را جهت هماهنگی‌های پیش از پرواز احتیاج دارند و بنابراین باید سه ساعت زودتر در فرودگاه باشید تا کارهایتان به موقع انجام شود.

همچنین باید دقت کنید که در صورتی که به پرواز نرسید و بلیط شما از نوع چارتری باشد هزینه آن به شما برنمی گردد ولی اگر بلیط سیستمی باشد بعد از کم کردن جریمه باقی هزینه را به شما خواهند داد. باید بدانید که درصد این جریمه طبق سازمان هواپیمایی تعیین می‌شود. در صورتی که شما به دنبال بلیط هواپیما ارزان می باشید باید بلیط‌های چارتری خریداری کنید و اگر به پرواز نرسیدید هزینه ای به شما بازگردانده نخواهد شد.

با ما همراه باشید تا در این مقاله گام های لازم جهت سوار شدن به هواپیما را برایتان شرح دهیم تا چنانچه بار اولتان می باشد با خیال راحت این سفر را انجام دهید.

به طور کلی ذکر این نکته واجب است که نباید وسایل ممنوعه نظیر چاقو را در گیت پرواز با خود ببرید تا بازرسی شما آسان تر و سریع‌تر انجام شود. گام های سوار شدن به هواپیما در ادامه بیان شده اند:

  • گرفتن کارت پرواز

از جمله با اهمیت ترین گام هایی که جهت سوار شدن به هواپیما می بایست انجام دهید گرفتن کارت پرواز می باشد. کارت پرواز به شما اجازه وارد شدن به گیت را می دهد و چنانچه بلیط خود را آنلاین خریده باشید احتیاجی به این قسمت ندارید و کارت پرواز شما به شکل آنلاین صادر می شود.

ولی چنانچه بلیط پرواز خود را به شکل آنلاین نخریده باشید می بایست بعد از وارد شدن به فرودگاه به بهش مربوطه بروید و کارت پرواز‌تان را بگیرید. مدارک در این بخش بلیط پرواز و مدارک شناسایی شما نظیر کارت ملی و شناسنامه می باشند. اگر بلیطی ارزان می خواهید باید از بلیط‌های لحظه آخری که کم ترین قیمت را دارند خریداری نمایید.

  • تحویل دادن بار

چنانچه بار شما از یک کیف دستی ۴ یا ۵ کیلوگرمی بیش‌تر باشد می بایست وسایل‌ خود را به بخش مربوط ارائه دهید. همچنین در این قسمت نباید وسایل ممنوعه در چمدان شما باشد. در این گام، کارمند دریافت بار، وسایل و چمدان‌های شما را گرفته و پس از چک کردن پاسپورت و کارت پرواز و بلیط هواپیما، یک برچسب روی چمدان‌ شما می‌چسباند که اطلاعات شما نظیر نام و دیگر مشخصات بر روی ان ثبت شده است.

  • وارد شدن به گیت پرواز

وارد شدن در زمان درست به گیت پرواز خیلی اهمیت دارد و شما می بایست تا در زمان مناسب به گیت پرواز برسید. همچنین به گیت پرواز ترمینال پرواز نیز می گویند و شما می بایست شماره‌ی گیت پرواز خود را از روی کارت پرواز بیابید.

در صورت پیدا نکردن گیت پرواز از کارمندان فرودگاه کمک بخواهید. به علاوه چنانچه بلیط شما اینترنتی خریداری شده باشد شماره گیت بر روی آن وجود دارد.

  • وارد شدن به سالن انتظار

پس از انجام کلیه گام ها باید به سالن انتظار رفته و منتظر باشد تا زمان حرکت هواپیما برسد. در زمان انتظار در سالن انتظار فرودگاه قادر می باشید تا از بوفه و یا از اینترنت استفاده نمایید.

  • سوار شدن به هواپیما

با فرا رسیدن زمان پرواز، بلندگوهای گیت سالن شماره‌ی پرواز را اطلاع می دهند و شما می بایست تا مدارک و بلیط هواپیما را آماده داشته باشید.

پیش تر نیز بیان کردیم که در هنگام وارد شدن به هواپیما می‌توانید یک ساک دستی کوچک به وزن ۵ کیلوگرم با خود ببرید. شما برای قرار دادن این ساک دستی در بالای کابین هواپیما باید اندازه های استاندارد آن را که عرض ۴۵ و طول ۵۶ و ارتفاع ۲۵ می باشد، در نظر بگیرید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه