شروع فروش اقساطی خودروسازان

شروع فروش اقساطی خودروسازان

جدیدترین اخبار از فروش اقساطی خودرو توسط سرپرست دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت اعلام شده است. سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت یعنی عبدالله توکلی لاهیجانی درباره فروش اقساطی اتومبیل بیان کرد که بعضی از شرکت های خودروسازی قصد فروش خودروهای خود را به صورت اقساطی دارند. ایشان فرمودند که از آغاز سال جاری تا این تاریخ قیمت خودرو در بازار کاهش پیدا کرده است به صورتی که قیمت آن نزدیک به قیمت کارخانه ای شده است. به عبارت دیگر خودرو دیگر به عنوان کالای سرمایه‌ای در نظر گرفته نمی شود.

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین اظهار کرد که هرچقدر خودرو تولید شود، همان قدر نیز به صورت اقساطی فروخته خواهد شد. با توجه به این که تولید خودرو رو به افزایش و از سوی دیگر واردات خودروهای خارجی نیز در حال انجام است، بنابراین حالتی رقابتی در بازار خودرو در حال شکل گیری می باشد. عبدالله توکلی در این باره بیان کرد که هم اکنون بعضی از شرکت های خودروسازی شروع به فروش اقساطی خودرو های خود کرده‌اند و بنابراین از این به بعد بازار خودرو رقابتی خواهد شد. در شرکت خودروسازی سایپا متقاضیان کمتر از پنجاه درصد ثبت نام کرده‌اند.

معاون وزیر صمت همچنین عنوان کرد که شرکت خودروسازی سایپا به مشتریان خود نوید داده که قرار است تا خودروها را زودتر به آن ها واگذاری کند و در صورت وجود ظرفیت خالی، سریع برای فروش گذاشته خواهد شد. آقای توکلی در ادامه گفت که پیش از این جهت عرضه اتومبیل در بازار می بایست تا قرعه کشی انجام می شد. در حال حاضر قرعه کشی دیگر وجود ندارد و فروش خودرو به وسیله سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام خواهد گرفت. خوب است بدانید که هم اکنون تولید خودرو بش از حدود یک میلیون شده است. ایشان همچنین بیان کردند که خودروسازها هنگامی که ظرفیت بیشتری داشته باشند می توانند تا ظرفیت جدیدی را در سامانه یکپارچه فروش خودرو در نظر بگیرند. همانگونه که از آمارها پیداست شرکت های خودروسازی خصوصی به میزان ۸۰ درصد افزایش تولید در مقایسه با سال گذشته داشته اند.

این معاون اظهار کرد که قصد سامانه یکپارچه عرضه کلیه تولیدات خودرو ساز می باشد که نباید بیشتر از ظرفیت تولید عرضه کند. پیش از این شرکت های خودرو سازی از حد ظرفیت خود بیش تر تولید می‌کردند. به طور کلی سامانه یکپارچه نشان دهنده ی وضوح فعالیت شرکت های خودروسازی می باشد چرا که نشان دهنده ی تولید و عرضه آن ها می باشد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه