صدمات ناشی از استفاده زیاد روغن موتور به اتومبیل

صدمات ناشی از استفاده زیاد روغن موتور به اتومبیل

باید بدانید که همیشه روغن موتور به مقداری که اتومبیل ساز پیشنهاد می‌کند در موتور استفاده می شود ولی اگر به مقدار زیاد استفاده شود ممکن است که به اتومبیل آسیب بزند.

خوب است بدانید که پیشرانه‌های درون‌سوز جهت کم کردن گرما و اصطکاک به وجود آمده از عملکرد قطعه ها به روغن احتیاج دارند. باید بگوییم که چند قطره روغن بیشتر مشکلی برای میل‌لنگ یا شمع‌ها ایجاد نمی کند ولی اگر روغن به اندازه سه یا چهار برابر بیشتر استفاده شود باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد که شامل از بین رفتن ویژگی روان کاری روغن می باشد.

اخیرا کانال یوتیوب گاراژ ۵۴، فیلمی در این حیطه برای کاربران خود آپلود کرده است که بیانگر ریختن زیاد روغن در اتومبیل و صدمات وارده به آن می باشد. فرد در این ویدیو به میزان دو برابر بیشتر از پیشنهاد اتومبیل ساز روغن در موتور می‌ریزد ولی این اندازه برای ایجاد مشکل جدی در یاتاقان‌ها و میل‌لنگ کافی نمی باشد. در ادامه ویدیو بار دیگر روغن بیشتری به موتور افزوده می شود. هنگامی که روغن بسیاری وارد موتور شده و با میل‌لنگ برخورد می کند مسائل زیادی در اتومبیل ایجاد می شود. این قطعه با اهمیت در موتور اتومبیل به طور کامل روغنی می شود و آن را به بلوک موتور انتقال می دهد. در این حالت گازهای به وجود آمده از فعالیت سوختن قادر نمی باشند تا به صورت صحیح خارج شوند و در پایان روغن موتور رنگ لجنی سفید مایل به شیری خواهد گرفت و دیگر خبری از روان کاری و خنک کاری آن نمی باشد.

افزودن روغن بیشتر موجب ایجاد کف و حباب‌های بیشتر شده و میل‌لنگ و یاتاقان‌ها را به طور کامل پر می کند. در پایان روغن موتور به کف مبدل می‌شود و به درون پمپ روغن کشیده شده و کارکرد آن را از بین می‌برد. ریختن زیاد روغن موتور موجب کم شدن فشار روغن و ویژگی روان کاری آن خواهد شد. به علاوه به علت زیاد شدن اصطکاک میان قطعه ها، استهلاک بسیاری مشاهده خواهید کرد. به علاوه در فرایند خنک کاری قطعه ها هم اختلال ایجاد می شود. روغن از جمله مهم ترین نیازمندی های موتور می باشد و می بایست به پیشنهادات اتومبیل سازان در این خصوص دقت کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه