مهم ترین تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل ها

مهم ترین تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل ها

اتومبیل از قطعه های زیادی تشکیل شده است که با خراب شدن برخی از آن ها ممکن است ماشین شما صدمه دیده و حرکت نکند. ولی باید بدانید که رفع خیلی از این مشکلات سخت نمی باشد و با وجود برخی تجهیزات قادر می باشید تا به آسانی این مسائل را برطرف کنید. این تجهیزات می بایست در همه اتومبیل ها باشند، به خصوص در صورتی که قصد مسافرت هم داشته باشید. در این مقاله از سایت هشتیا می خواهیم تا این تجهیزات را به شما معرفی کنیم.

کپسول آتش نشانی از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

کپسول آتش‌نشانی از جمله مهم ترین تجهیزاتی است که می بایست در هر اتومبیل سبک و سنگین موجود باشد. خوب است بدانید که کپسول‌های یک کیلویی کاربرد خاصی ندارند و بیشتر نمایشی هستند. بنابراین می بایست تا یک کپسول آتش نشانی با مشورت یک کتخصص تهیه نمایید تا در تا در زمان آتش سوزی بتواند جان و مال شما را نجات دهد. باید بدانید که کپسول آتش‌نشانی می بایست در مکانی باشد که دسترسی به آن آسان است تا به سرعت در مواقع اضطراری به کار برده شود. به علاوه می بایست تا چگونگی کار با این ویله را هم یاد بگیرید.

مثلث خطر از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

خیلی اوقات اتومبیل در کنار جاده خراب می شود. در این مواقع اگر از تجهیزات هشداردهنده استفاده نکنید، اتومبیل های دیگر به شما برخورد خواهند کرد و خسارت های جانی و مالی در پی خواهد داشت. بنابراین به کار بردن شبرنگ مثلث خطر و گذاشتن آن در فاصله ۴۵ متری، باعث می شود تا دیگران از وجود مانع یا اتومبیل خراب و پنچر با خبر شوند.

چراغ قوه از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

درست است که در حال حاضر همه موبایلهای همراه دارای چراغ قوه می باشند ولی باید بدانید که به اندازه یک چراغ قوه کارایی ندارد. مخصوصا در هنگام ایراد پیدا کردن اتومبیل، به اتمام رسیدن شارژ باتری گوشی موجب مشکلات بیشتری خواهد شد. بنابراین یک چراغ قوه جیبی و کوچک را حتما در تجهیزات خود به همراه داشته باشید.

شارژر فندکی از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

در حال حاضر خیلی از ابزارها به صورت شارژی می باشند و موبایل هوشمند شما نیز این چنین می باشد. در صورتی که یک شارژر فندکی داشته باشید می تواند وسایل شارژی شما را به خصوص گوشی شما را شارژ کند.

جعبه ابزار ماشین از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

اگر می خواهید اتومبیل خود را تعمیر کنید باید حتما جعبع ابزار با خود داشته باشید. برخی از آچارها و ابزارآلات مناسب با اتومبیل می توانند در هنگام ایجاد مشکلات به شما کمک کنند. می بایست تا در جعبه ابزار ماشین، ابزارهایی نظیر آچار، چسب برق، اندکی سیم برق و چسب دوقلو وجود داشته باشند.

جعبه کمک های اولیه از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

جعبه کمک‌های اولیه، از جمله مهم ترین تجهیزات یک اتومبیل می باشد. این جعبه را هم می توایند به خواست خود جمع کنید و هم می توانید مدل آماده آن را خریداری کنید. داشتن این وسیله در مسافرت بسیار اهمیت دارد.

زنجیر چرخ از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

در فصل های سرد سال و هنگام بارش برف، باید حتما یک جفت زنجیر چرخ جهت رانندگی در جاده داشته باشید.

ظرف آب از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

خنک کردن پیشرانه با آب صورت می گیرد و در خیلی اوقات، علت هایی نظیر نشتی آب از سیستم خنک‌ کننده، موجب کم شدن آب این بخش مهم خواهد شد. باید حتما یک ظرف آب با خود به همراه داشته باشید تا در مواقع اضطراری به رادیاتور اب بیفزایید. همچنین در زمان بارش برخی اوقات آب در ظرف شیشه شور کم می شود که باز هم ظرف آب می تواند شما را نجات دهد.

جک و لاستیک زاپاس از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

هر اتومبیلی ممکن است در جاده پنچر شود. درست است که در حال حاضر با وجود تایرهای تیوپلس، احتیاج کمتری به عوض کردن لاستیک می باشد؛ ولی برخی اوقات این اتفاق افتاده و مجبوریم تا تایر را تعویض کنیم. بنابراین همواره وجود جک در درون صندوق عقب و تایر سالم زاپاس بسیار مهم می باشد.

آچار چرخ از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

جهت عوض کردن لاستیک پنچر و خراب شده، باید آچارچرخ داشته باشید. همچنین در بیشتر اتومبیل های امروزی، جک توسط آچارچرخ بالا و پایین می رود. در نتیجه این نوع آچار باید در جعبه ابزار خودرو وجود داشته باشد.

روغن ترمز از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

باید بدانید که نشت کردن روغن ترمز در اتومبیل هایی که کلاچ روغنی دارند، باعث ایجاد مشکلات و خطرهای بسیاری خواهد شد. بنابراین باید یک ظرف روغن ترمز مختص به کلاچ در اتومبیل داشته باشید. شما می بایست تا نوع روغن مناسب با ترمز و کلاچ اتومبیل خود را از روی در مخازن آن ها پیدا کنید.

کابل اتصال باتری از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

کابل اتصال باتری اتومبیل از با اهمیت ترین تجهیزات خودرو می باشد که در جعبه ابزار موجود است. مخصوصا در صورتی که عمری از باتری سپری شده باشد و همچنین در هوای سرد باشد، احتمالا قدرت استارت زدن ندارد، بنابراین همواره یک کابل اتصال باتری در صندوق عقب اتومبیل داشته باشید. در هنگام خرید این کابل می بایست نوع با کیفیت ان را خرید کنید زیرا مدل بی‌کیفیت آن در هنگام استارت زدن و باتری به باتری کردن، قدرت کافی جهت تحمل شدت جریان عبوری را ندارند و خیلی زود داغ می شود. در این صورت هم کابل کاربردی برایتان ندارد و هم می تواند موجب صدماتی شود.

پمپ باد از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

بیشتر تایرهای حال حاضر از گونه تیوپلس یا بدون تیوپ می باشند. بنابراین با پنچر شدن آن ها می توانید توسط یک پمپ باد، مشکلتان را برطرف کنید و دیگر لاستیک عوض نکنید. این پمپ بادها طبق سایز لاستیک اتومبیل ها در بازار وجود دارند و شامل مدل‌های تک‌سیلندر مناسب برای اتومبیل های سبک، مدل های قوی‌تر دو سیلندر برای لاستیک‌های بزرگ نظیر تایر شاسی‌بلندها و … می باشند. در مورد خرید این محصول حتما دقت کنید تا مدل با کیفیت ان را تهیه نمایید.

پارچه و مواد شوینده از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

در صوتی که اتومبیل را تعمیر کنید موجب کثیفی دست هایتان خواهد شد. بنابراین همواره باید اندکی مواد شوینده در اتومبیل داشته باشید. همچنین بودن اندکی پارچه جهت تمیز کردن دست‌ها و یا پاک کردن آلودگی از بعضی بخش های اتومبیل، مهم می باشد.

تسمه بکسل از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

برخی اوقات اتومبیل در جایی خراب می‌شود که دسترسی به ماشین های امدادی ممکن نیست، یا خیلی طول می کشد تا برسند. مثلا فکر کنید که اتومبیل در یک راه شلوغ یا در ابتدای پل با مشکل روبرو شود. در این مواقع چنانچه یک تسمه بکسل داشته باشید، قادر می باشید تا از اتومبیل های دیگر جهت بکسل کردن ماشین و باز کردن مسیر کمک بگیرید. این قطعه جهت رانندگی در بیرون شهر، خیلی مهم می باشد. در هنگام خرید این قطعه، می بایست که طول و قدرت کشش آن، بر اساس سایز و وزن اتومبیل باشد.

فیوز از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

همه قطعه های برقی اتومبیل دارای یک فیوز در مسیر سیم‌کشی می باشند. سوختن فیوز به خاطر فشار زیاد به سیستم برق اتومبیل یا اتصالات کوتاه در سیم‌کشی، اتفاقی معمولی و متداول می باشد. بنابراین می بایست همواره اندکی فیوز مناسب با نوع جعبه فیوز و با آمپرهای گوناگون، درون جعبه ابزار ماشین داشته باشید تا در هنگام نیاز از آن ها استفاده نمایید.

دفترچه نگهداری ماشین از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

درون دفترچه راهنمایی و نگهداری ماشین، اطلاعات مناسبی از برخی بخش های اتومبیل وجود دارد که با مطالعه آن می توانید تا مشکلات ماشین خود را بفهمید. این دفترچه را تهیه کنید و همیشه به همراه باشید تا در زمان مشکل به شما کمک کند.

دستکش کار از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

یک جفت دستکش کار از جمله تجهیزات مورد نیاز اتومبیل می باشد. وجود این دستکش موجی می شود تا هم دست صدمه نبیند و هم دست هایتان الوده نشود. بنابراین همواره این وسیله را با خود به همراه داشته باشید.

چاقو و فندک از تجهیزات مورد نیاز در اتومبیل

یک چاقوی کوچک و به علاوه فندک یا کبریت از جمله مهم ترین تجهیزات هر اتومبیل می باشد. خراب شدن اتومبیل در فصل سرد، خصوصا در جاده‌های بیرون شهر، معضلاتی به همراه خواهد داشت. در این زمان شما با روشن کردن آتش هم به خودروهای درون جاده هشدار می دهید و هم خود را گرم نگه می دارید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد تجهیزات مورد نیاز و مهم اتومبیل صحبت کردیم. باید بدانید که لیست تجهیزات اتومبیل با در نظر گرفتن مسیر رانندگی و مقصد مورد نظر، می‌تواند گوناگون باشد. ولی دقت کنید که همواره بعضی از این تجهیزات نظیر کپسول آتش‌نشانی، آچار و پیچ گوشتی، دستکش کار، فیوز، پمپ باد، تایر زاپاس و تجهیزات دیگر بیان شده در مقاله بسیار مهم می باشند. شما می بایست تا یک بخش کوچک از محیط درون صندوق عقب را برای این تجهیزات در نظر بگیرید تا بتوانید در صورت بروز مشکل ان را به آسانی برطرف نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه