هر آنچه در مورد شیشه دودی باید بدانید

هر آنچه در مورد شیشه دودی باید بدانید

شیشه دودی که اغلب ما آن را بر روی خودروها مشاهده می‌ کنیم این روزها برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید ساختمان نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. گاهی مواقع شدت تابش نور خورشید به خودرو و یا ساختمان به شکلی است که برای افراد مشکلاتی ایجاد می‌ کند. خودروها را به راحتی می‌ توان با دودی کردن شیشه‌ ها از این مشکل رهایی داد. در عین حال برای اینکه بتوان ساختمان‌ ها را نیز از این مشکل رهایی داد، نصب برچسب دودی یا استفاده از شیشه دوجداره دودی یک راهکار مناسب به شمار می‌ رود. در سال‌ های اخیر برای نمای ساختمان‌ ها و همچنین ایجاد دکوراسیون خاص، استفاده از شیشه دوجداره مد نظر قرار گرفته است. شیشه‌ ها علاوه بر اینکه باید نور محیط را تامین کنند، لازم است به شکلی انتخاب شوند که ارتباط بصری با فضای بیرونی را نیز بتوانند حفظ نمایند.

مزایای دودی کردن شیشه خودرو

شیشه دودی خودرو برای راننده و سرنشین مزایای متعددی دارد. با توجه به اینکه در فصل تابستان و به خصوص در مناطق گرمسیر نفوذ نور خورشید به درون اتومبیل فضای داخل را گرم می‌ کند، برای مقابله با این مشکل و خنک نگه داشتن کابین خودرو نصب برچسب دودی یک راهکار مناسب به شمار می‌ رود. علاوه بر این برچسب‌ های دودی شیشه خودرو می‌ توانند شما را در برابر اشعه UV نیز مورد مراقبت قرار دهند. بر اساس سلیقه شخصی می‌ توانید انواع شیشه دودی اتومبیل را انتخاب کنید.

رانندگی در خودرویی که برچسب دودی بر روی شیشه آن قرار گرفته است نیز راحت‌ تر خواهد بود. اگر در انتخاب برچسب دودی دقت کافی داشته باشید و محصولی با کیفیت را خریداری کنید، خاصیت ضد خش را نیز به همراه دارد.

از دیگر مزایای شیشه دودی اتومبیل می‌ توان به حفظ حریم شخصی اشاره کرد. تغییر ظاهر خودرو به عنوان یکی دیگر از مزایای برچسب دودی شیشه اتومبیل می‌ تواند بیان شود.

انواع درصد شیشه دودی ماشین

هنگامی که صحبت از شیشه دودی ماشین می‌ شود باید نسبت به مدل‌ های مختلف این محصول آشنایی داشته باشید. با توجه به میزان نوری که از برچسب شیشه دودی اتومبیل عبور می‌ کند، درصد‌ بندی آن ها انجام می‌ گیرد. به عنوان مثال گاهی اوقات راننده ترجیح می‌ دهد که از یک برچسب دودی با درصد بسیار پایین استفاده کند. به همین علت می‌ تواند به سراغ گزینه‌ های با میزان ۵ درصد برود. هر اندازه نوری که از برچسب شیشه دودی اتومبیل عبور می‌ کند کمتر باشد، یعنی درصد آن نیز بالاتر است.

با توجه به اینکه راهنمایی و رانندگی شرایطی را برای دودی کردن شیشه ماشین اعلام کرده است، به هیچ عنوان نباید به سراغ برچسب‌ هایی با درصد بالا بروید. در حال حاضر استفاده از برچسب ۳۵ تا ۴۰ درصد بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی ایران مجاز است.

انواع شیشه دودی اتومبیل

برای خرید شیشه دودی اتومبیل باید با انواع مختلف آن آشنا شوید. برخی از شیشه‌ های اتومبیل‌ ها به صورت فابریکی حالت دودی و تیره دارند. در عین حال بخش اعظم خودروهایی که در کشور ما تولید می‌ شوند فاقد این ویژگی هستند. به همین علت مالک خودرو باید با استفاده از برچسب و به صورت دستی شیشه اتومبیل را به رنگ تیره تغییر دهد.

برای خرید برچسب دودی اتومبیل می‌ توانیم به سراغ مدل UV بروید. کیفیت بالای برچسب شیشه دودی UV اتومبیل موجب شده است که قیمت آن نیز در مقایسه با مدل‌ های معمولی بیشتر باشد.

معایب دودی کردن شیشه اتومبیل

بدون تردید بزرگترین عیب دودی کردن شیشه اتومبیل کاهش دید راننده است. با توجه به اینکه تیره کردن شیشه ماشین دید راننده را کمتر می‌ کند، احتمال بروز حوادث نیز افزایش می‌ یابد. به همین علت پلیس راهنمایی و رانندگی همواره تاکید می‌ کند که نباید بیش از اندازه استاندارد شیشه اتومبیل را دودی کرد.

عمر برچسب دودی شیشه ماشین چقدر است؟

شیشه دودی ماشین را در مدل‌ های مختلف می‌ توان خریداری کرد. با توجه به این امر بسته به کیفیت برچسب دودی و جنس آن می‌ توان گفت طول عمر و میزان کارکرد متفاوتی دارد. در واقع اگر از برچسب دودی بی‌ کیفیت بر روی شیشه اتومبیل استفاده کنید، پس از مدتی متوجه می‌ شوید که حباب‌ های داخلی خود را از دست داده است. به همین علت به راحتی از روی شیشه خودرو جدا می‌ شود. جالب است بدانید برچسب های دودی با کیفیت بالا تا ۱۰ سال نیز می‌ توانند کارکرد داشته باشند.

شیشه دوجداره دودی ساختمان

همانگونه که بیان کردیم، استفاده از برچسب دودی نه تنها بر روی ماشین بلکه برای نمای ساختمان نیز می‌ تواند گزینه‌ ای مناسب باشد. این روزها می‌ توان شیشه دودی دوجداره را پرطرفدارترین گزینه برای نمای ساختمان و پنجره‌ ها عنوان کرد. در این میان باید بدانید که شیشه های دودی دارای مدل‌ های مختلفی برای نصب بر روی پنجره ساختمان هستند. به عنوان مثال شیشه دودی با شیشه برنز معمولا اشتباه گرفته می‌ شود. در واقع شیشه دوجداره دودی که برای نمای ساختمان می‌ توان از آن استفاده نمود، نوعی شیشه با رنگ مایل به مشکی است. این در حالیست که شیشه‌ های برنزی دارای رنگ قهوه‌ ای تیره هستند.

انواع برچسب دودی شیشه ساختمان

به مانند شیشه دودی اتومبیل برچسب‌ هایی که برای شیشه‌ های ساختمان در بازار عرضه می‌ شوند نیز مدل‌ های مختلفی دارند. بر اساس میزان نوری که توسط برچسب دودی به ساختمان وارد می‌ شود، آن ها را در چند دسته می‌ توان قرار داد. به طور مثال شیشه دودی ۵ درصد این اجازه را می‌ دهد که به میزان مناسب نور خورشید به درون ساختمان هدایت شود. مدل‌ هایی با درصد بیشتر برای ایجاد حریم خصوصی نیز می‌ توانند مورد استفاده قرار گیرند.

با توجه به پیشرفتی که در صنعت ساختمان سازی به وجود آمده است، این روزها استفاده از شیشه دوجداره دودی سندبلاست، شیشه دودی دو جداره لمینت و شیشه دودی سکوریت بر روی ساختمان‌ ها به شکل گسترده‌ ای مشاهده می‌ شود.

بهترین مارک برچسب شیشه دودی ماشین

اگر برای دودی کردن شیشه اتومبیل خود به دنبال بهترین گزینه هستید، توصیه می‌ کنیم انتخاب خود را به گونه‌ ای انجام دهید که بتوان از ورود اشعه‌ های مضر به درون اتومبیل جلوگیری کرد. برچسب‌ های با کیفیت به خوبی می‌ توانند از ورود طیف مضر نور به درون اتومبیل جلوگیری کنند. علاوه بر این یک برچسب استاندارد طول عمر بالایی دارد. قابلیت چسبندگی زیاد برچسب با کیفیت و استاندارد کمک می‌ کند تا به هیچ عنوان در طول زمان از روی شیشه اتومبیل جدا نشود.

از جمله برندهایی که برچسب دودی شیشه اتومبیل را در بازار کشور ما عرضه می‌ کنند، می‌ توان به اکانو و پرشین دودی اشاره کرد. این برندها محصولات خود را با بالاترین استانداردها در اختیار مصرف کننده می‌ گذارند.

هزینه دودی کردن شیشه ماشین

قیمت شیشه دودی ماشین با توجه به کیفیت برچسب مشخص می‌ شود. علاوه بر این ضد خش بودن برچسب، ضد اشعه UV بودن و نشکن بودن را می‌ توان سایر مواردی دانست که در اعلام هزینه دوری کردن شیشه ماشین تاثیر می‌ گذارند. فراموش نکنید که رنگ برچسب دودی نیز می‌ تواند از جمله مواردی باشد که در قیمت نهایی محصول تاثیر خواهد گذاشت.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. parsa :
    7 ماه پیش

    تازه ماشین رو میخواستم دودی کنم واقعا تاثیر داره چطوری انتخاب کنیم
    نسبت به هزینه و کیفیت دنبال اطلاعات بودم واقعا بدرد خورد تشکر ازتون

  2. parsa :
    7 ماه پیش

    ماشین رو تازه تحویل گرفتم میخواستم شیشه هارو دودی کنم واقعا تاثیر داره چطوری انتخاب کنیم
    نسبت به قیمت و کیفیت میخواستم فرق هارو ببینم واقعا بدرد خورد مقاله تشکر

  3. مانی :
    7 ماه پیش

    خیلی عالی بود ..
    ماشین رو میخواستم دودی کنم . واقعا راهنماییم کرد.
    نسبت به درصد ها خیلی کمکم کرد. اطلاعات زیادی به دست آوردم

    • 7 ماه پیش

      خوشحالیم که مقاله مورد پسندتون قرار گرفته.