درمان های خانگی آسان جهت برطرف شدن تیرگی مچ پا

درمان های خانگی آسان جهت برطرف شدن تیرگی مچ پا

خیلی ها نسبت به تیرگی های موجود بر روی مچ پای خود حساس می باشند. به علت این که پوست اطراف مچ پا، نظیر پوست زانو و آرنج از جاهای دیگر بدن نازک تر است، برخی اوقات خشک، ضخیم و تیره خواهد شد. این موضوع برای خیلی ها آزاردهنده بوده و آن ها را حساس خواهد کرد. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا درمان‌های خانگی با قیمت کم و بدون ریسک را برای برطرف کردن تیرگی مچ پا به شما معرفی کنیم.

دلایل تیرگی مچ پا

دلایل گوناگونی باعث تیرگی مچ پا خواهند شد. برخی از متداول ترن این دلایل را در ادامه بیان خواهیم کرد:

  • لباس ‌ها یا پوشیدن چکمه باعث اصحکاک پوست مچ پا خواهند شد.
  • نظافت و بهداشت نامناسب موجب تیرگی پوست مچ پا خواهد شد.
  • کم بودن رطوبت سبب تیرگی پوست مچ پا خواهد شد.
  • جمع شدن سلول‌های مرده موجب تیرگی پوست مچ پا خواهد شد.
  • زیاد ماندن در معرض خورشید باعث تیرگی پوست مچ پا خواهد شد.
  • هایپرپیگمانتاسیون سبب تیرگی پوست مچ پا خواهد شد.
  • داشتن التهاب باعث تیرگی پوست مچ پا خواهد شد.
  • برهی از مشکلات پوستی نظیر اگزما، پسوریازیس و … موجب تیرگی پوست مچ پا خواهد شد.
  • وضعیت های پزشکی نظیر کبودی، پیچ خوردگی مچ پا، استاز وریدی، تب خال دار کوه راکی و … سبب تیرگی پوست مچ پا خواهد شد.

در ادامه درمان های خانگی جهت برطرف شدن این مشکل را برایتان شرح خواهیم داد.

درمان های خانگی رفع تیرگی مچ پا

  • آب لیمو جهت رفع تیرگی پوست مچ پا

خوب است بدانید که آبلیمو به دلیل ساختار اسیدی‌ خود، از جمله بهترین ماده‌های سفید کننده‌ طبیعی به شمار می رود. آبلیمو دارای ویژگی قابض، ضدعفونی کننده و روشن کننده‌ پوست می باشد و موجب برطرف شدن تیرگی مچ پا خواهد شد. جهت انجام این کار آب یک لیموی تازه را بگیرید و به طور مستقیم روی مچ پاهای تیره قرار دهید. همچنین می توانید تا یک تکه لیمو را برای چند دقیقه روی مچ پا خود قرار دهید. بگذارید تا نیم ساعت بماند و پس از آن با آب ولرم شسشتشو دهید.

این کار را دوبار در روز انجام دهید تا در مدت یک هفته تیرگی مچ پا شما برطرف شود. با افزودن ماست، آرد و زردچوبه قادر می باشید تا ویژگی سفید کنندگی آب لیمو را بیشتر نمایید.

  • آلوئه ‌ورا جهت رفع تیرگی پوست مچ پا

خوب است بدانید که از دیرباز آلوئه ورا جهت روشن ‌کنندگی پوست مورد استفاده قرار می گرفته. با مالیدن آلوئه ‌ورا بر روی جاهای تیره مچ پا، کار آب‌رسانی به پوست آغاز شده و تیرگی آن تا به صورت چشمگیری برطرف خواهد شد. برای استفاده از آلوئه ‌ورا آن را ببرید و عصاره‌ ژل مانند آن را بیرون بیاورید و روی مچ پاهای خود ماساژ دهید. این کار را باید برا نیم ساعت انجام دهید. سپس پاهای خود را بشویید.

  • روغن نارگیل دارای ویتامین E جهت رفع تیرگی پوست مچ پا

روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب مهم و ویتامین E می باشد. ویتامین E در میوه‌ نارگیل موجب روشن شدن پوست خواهد شد. برای انجام این کار باید اندکی روغن نارگیل خالص را به صورت آهسته روی مچ پا بگذارید تا یک ربع بماند.

پ از آن به کمک یک صابون ملایم و آب ولرم پا را بشویید. شما باید این کار را هر روز و برای چند دقیقه انجام دهید تا به نتیجه برسید. برای بهتر شدن نتیجه می بایست نصف قاشق چای ‌خوری آب لیمو را با روغن نارگیل ترکیب کرده و مکان تیره مچ پا را ماساژ دهید

  • روغن کرچک جهت رفع تیرگی پوست مچ پا

روغن کرچک شیوه درمان طبیعی و بسیار خوب برای رفع رنگدانه‌های پوست می‌باشد. این روغن باعث کم شدن تولید زیاد ملانین در پوست شده و مواد مغذی حیاتی را تامین می کند. بنابراین قسمت تیره پوست به صورت ظاهری بازسازی شده و رنگ آن روشن‌ تر خواهد شد. هر شب قبل از خواب برای زمان ده دقیقه مکان تیره مچ پا را با روغن کرچک ماساژ دهید. پس از آن با پوشیدن یک جفت جوراب، روی قسمت موردنظر را بپوشانید. هنگامی ‌که از خواب بیدار شدید، پاهای خود را با آب ولرم بشویید. برای رسیدن به نتیجه بهتر می بایست تا این کا را همیشه انجام دهید.

  • مخلوط شیر و آرد برنج جهت رفع تیرگی پوست مچ پا

ویژگی های پاک کنندگی، مرطوب کنندگی و روشن کنندگی شیر می تواند تیرگی مچ پا را برطذف کند. این مایع هنگامی که با آرد برنج مخلوط شود، نتیجه بهتری خواهد داد. بنابراین به میزان سه قاشق غذاخوری شیر خنک تازه را با یک قاشق غذاخوری آرد برنج مخلوط کرده و یک خمیر غلیط و یکنواخت تولید کنید. این مخلوط را هر روز برای ده دقیقه روی مچ پا گذاشته و ماساژ بدهید. پس از خشک شدن آن را به کمک آب ولرم بشویید.

  • آب سیب‌زمینی جهت رفع تیرگی پوست مچ پا

خوب است بدانید که سیب زمینی کمپلکس آنزیمی مس پروتئین دارد که اسم آن کاتکولاز می باشد. به کار بردن همیشگی کاتکولاز باعث روشن شدن پوست تیره خواهد شد. برای درمان و برطرف شدن سیاهی قوزک پا در خانه، یک سیب ‌زمینی را از وسط نصف نموده و آب آن استخراج کنید. همچنین می توانید سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را بگیرید. آب سیب ‌زمینی را مستقیما روی مچ پا برای یک ربع قرار دهید. وقتی که خشک شد پا را با آب ولرم شتشو دهید. برای تاثیر بهتر باید آب سیب ‌زمینی را با آب لیمو مخلوط کنید.

  • آب خیار جهت رفع تیرگی پوست مچ پا

خیلی ها ویژگی سفید ‌کنندگی خیار برای برطرف شدن تیرگی زیر چشم را می دانند. باید بدانید که خیار برای برطرف شدن تیرگی مچ پا، زانو و آرنج هم مناسب می باشد. این میوه دارای ویتامین‌های آنتی‌اکسیدانی یعنی A و C می باشد که سلول‌های مرده، پوست را جوان خواهد کرد. برای برطرف شدن تیرگی مچ پا یک خیار کوچک را رنده نمایید تا آب آن را بگیرید. پس از آن تکه‌ های رنده شده را روی جاهای تیره مچ پا ماساژ دهید. یک شیوه دیگر جهت انجام این کار برش حلقه‌های ضخیم و قرار دادن بر روی مچ پا به مدت یک ربع می باشد. سپس پا را با آب ولرم بشویید. سعی کنید تا این کار را هر روز انجام دهید.

  • بادام و عسل دارای ویتامین E جهت رفع تیرگی پوست مچ پا

باید بدانید که بادام دارای ویتامین E می باشد و برای برطرف شدن تیرگی مچ پا و روشن کردن جاهای تیره بدن به کار می رود. برای انجام این کار یک مشت بادام را آسیاب کنید و با اندکی آب خمیر یکنواختی تهیه کنید. عسل را به خمیر افزوده و خوب مخلوط کنید. آن را کل شب روی پا گذاشته و صبح با آب سرد بشویید. برای برطرف شدن کامل تیرگی پا هر روز این کار را انجام دهید. در این دستور سعی کنید تا عسل را با شیر خام جایگزین کنید.

  • پودر چوب صندل و گلاب جهت رفع تیرگی پوست مچ پا

باید بدانید که چوب صندل و گلاب جهت کم کردن تیرگی پوست پا بسیار خوب می باشند. در صورتی که این دو ماده را با یکدیگر ترکیب نمایید، پوست شما تمیز و مرطوب خواهد شد و حتی موجب بازسازی جای زخم خواهد شد. با ترکیب کردن دو قاشق غذاخوری گلاب با دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل، یک خمیر تهیه نمایید. آن را روی مچ پا گذاشته و برای پنج تا ده دقیقه ماساژ دهید. پس از آن بگذارید که این خمیر به‌ صورت طبیعی خشک شود و بعد با آب سرد بشویید. برای نتیجه بهتر این کار را هر روز انجام دهید.

  • مخلوط پوست پرتقال، شیر و گلاب جهت رفع تیرگی پوست مچ پا

همانگونه که گفتیم شیر و گلاب بسیار در برطرف شدن تیرگی پوست مناسب می باشند. اضافه کردن پوست پرتقال به خاطر داشتن خاصیت اسیدی‌ خود، اثر سفید کنندگی این مخلوط را بیشتر می کند. یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال خشک، یک قاشق غذاخوری گلاب و دو قاشق غذاخوری شیر خام را در یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید. مخلوط را به طور یکدست روی مچ پا گذاشته و بعد از یک ربع با آب سرد شستشو دهید. برای برطرف شدن سیاهی مچ پا دو بار در روز ان کار را انجام دهید.

  • مخلوط جوش‌شیرین و آب جهت رفع تیرگی پوست مچ پا

جوش‌شیرین موجب لایه ‌برداری پوست مرده و روشن شدن آن خواهد شد. با مخلوط کردن دو قاشق غذاخوری جوش‌شیرین با یک قاشق غذاخوری آب، خمیر یکنواختی تهیه کنید. مخلوط را روی جاهای تیره مچ پا بگذارید و به صورت آهسته و دورانی ماساژ دهید. برای ده دقیقه منتظر بمانید و سپس شستشو دهید. برای رسیدن به نتیجه بهتر باید این کار را به مدت یک روز درمیان انجام دهید.

  • پودر کاکائو جهت رفع تیرگی و خشکی پوست مچ پا

کاکائو دارای خواص مرطوب ‌کنندگی و بازسازی خشکی پوست خواهد شد. همچنین کاکائو موجب شفافیت پوست خواهد شد. شما باید اندکی کاکائو خالص مرغوب را پیدا نمایید و مکان تیره مچ پا را با آن ماساژ دهید. باید به مدت یک ربع این کار را انجام دهید و پس از آن آبکشی نمایید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب این کار را هر روز انجام دهید.

  • ترکیب بلغور جوی دوسر و عسل جهت رفع تیرگی و لاه برداری پوست مچ پا

ترکیب بلغور جوی دوسر و عسل، جهت لایه‌ برداری طبیعی بسیار خوب می باشد. این مخلوط با نابود کردن سلول‌های مرده پوست، باعث برطرف شدن تیرگی مچ پا خواهد شد. اندکی بلغور جوی دوسر را به صورت درشت چرخ نمایید و دو قاشق چای ‌خوری عسل خام خالص را به آن بیفزایید. هر روز به مدت چند دقیقه آن را بر روی جاهای تیره پوست بگذارید. بعد از آن با آب ولرم شستشو دهید و کرم مرطوب کننده به کار ببرید.

درمان خانگی و کم هزینه جهت برطرف کردن سیاهی مچ پا

معمولا در صورتی که درمان‌های خانگی را منظم و بر اساس دستورالعمل انجام بدهید، بعد از گذراندن دوره‌ درمان میان یک هفته تا چند ماه طول بکشد تیرگی برطرف شده و روشن خواهد شد اما در صورتی که درمان‌های خانگی مناسب شما نبود باید محصولات بدون نسخه تهیه کرده تا مشکلتان برطرف شود.

بیشتر این مواد دارویی و کرم‌ ها مواد روشن کننده نظیر هیدروکینون، لیپوهیدروکسی اسید، کوجیک اسید و شیرین بیان دارند. برخی از داروها نیز احتیاج به نسخه پزشک دارند. به علت داشتن مواد قوی در این داروها، برخی از عوارض جانبی کم تا متوسط، نظیر قرمزی، خارش، سوزش، لایه برداری خیلی زیاد پوست، واکنش‌های آلرژیک و حساسیت به نور در مشتریان ایجاد می شود. بنابراین قبل از تهیه هر دارویی با پزشک متخصص مشورت نمایید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه