چگونه رنگ کت شلوار مردانه را انتخاب کنیم؟

چگونه رنگ کت شلوار مردانه را انتخاب کنیم؟

همانگونه که می دانید کت و شلوارهای مردانه از جمله محبوب ترین و کاربردی ترین لباس رسمی مردانه به شمار می روند. همه مردها در طول زندگی خود از کت و شلوار جهت استایل‌های رسمی‌ خود استفاده کرده اند و به علاوه در کمد همه ی آنان کت و شلوار مشاهده می‌شود. آن‌ها همچنین چند سری جهت خرید کت و شلوار مردانه به مغازه‌ها و فروشگاه‌های مربوطه مراجعه کرده‌اند.

این نوع لباس یک لباس شیک و رسمی در میان مردان محسوب می شود.

باید بدانید که کت و شلوارهای رسمی مردانه در جاهای رسمی همچون مهمانی‌ها و مجالس و قرارهای کاری و… به کار برده می شوند. در حال حاضر کت و شلوارهای مردانه دارای مدل ها و رنگ‌بندی‌های متفوت می باشند که این گوناگونی زیاد در میان مدل ها شاید باعث شود که به مشکل به انتخاب بپردازید. انتخاب رنگ کت و شلوار مردانه از جمله مسائلی است که در زمان خرید آن با آن روبرو می شوید. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا بهترین و محبوب ترین رنگ‌های کت و شلوار مردانه را برایتان معرفی کنیم تا در زمان خرید بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

مناسب ترین رنگ کت و شلوار

ما به طور کلی نمی توانیم بگوییم که کدام رنگ در کت و شلوارها از بقیه بهتر می باشند پراکه انتخاب آن تا حد زیادی بستگی به سلیقه هر شخص دارد. ولی اگر بعضی از مواردی را که بیان می کنیم رعایت کنید می توانید بهترین رنگ کت و شلوار را انتخاب کنید و بخرید. از سال 1810 روانشناسی رنگ مورد مطالعه قرار گرفت و در آن مدت گوته رنگ‌ها را با احساسات مرتبط کرد. با توجه به این که رنگ‌ها توانایی رساندن پیام‌های ویژه ای را دارند و در ظاهر نهایی تیپ شما بسیار تاثیرگذار هستند، باید در انتخاب رنگ مناسب کت و شلوار خود دقت نمایید. در این مطلب در مورد رنگ ها صحبت شده و در نهایت شما می توانید بر اساس روانشناسی رنگ ها، رنگ مناسب کت و شلوار را انتخاب نمایید.

توجه به فصل در انتخاب رنگ کت و شلوار

بعضی از رنگ‌ها در یک فصل مخصوص بهتر خود را نشان می دهند. در نتیجه یکی از نکات در زمان انتخاب رنگ کت و شلوار فصل مورد نظر می باشد. در ادامه می گوییم که در هر فصل کدام رنگ ها مناسب ترند.

  • فصل بهار

همانگونه که می دانید فصل بهار، فصل تازه شدن طبیعت و شادابی و نشاط است و بنابراین رنگ‌های با طراوت بسیار مناسب می باشند. مثلا در این فص رنگ هایی نظیر آبی، سبز روشن، کرم، خاکستری روشن، اسطخودوسی، هلویی و … مناسب می باشند.

  • فصل تابستان

خوب است بدانید که در این فصل باید به سراغ رنگ های سرد و روشن که تداعی حس خنک شدن دارند، بروید. در این فصل رنگ هایی نظیر سفید و آبی روشن بسیار مناسب می باشند.

  • فصل پاییز

فصل پاییز، فصل رنگ‌ها محسوب می شود و انتخاب رنگ در این فصل آسان است. شما می توانید با نگاه کردن به طبیعت رنگ مناسبی را انتخاب نمایید. در این فصل رنگ‌هایی نظیر قهوه‌ای، خردلی، سبز تیره، کرم، خاکستری و مشکی مناسب می باشند.

  • فصل زمستان

اگر بخواهید در فصل زمستان رنگ مناسبی بیابید یا می بایست تا به طبیعت اطراف نگاه کنید و رنگ‌هایی نظیر سفید، آبی و خاکستری بگیرید و یا به سراغ رنگ‌های گرم بروید که حس گرمی را به شما القا کنند. در این فصل رنگ‌هایی مثل کرم، قهوه‌ای و قرمز تیره مناسب می باشند. همچنین کت و شلوار مشکی به خاطر رنگ خنثی خود برای تمامی فصل ها مناسب می باشد.

توجه به رنگ پوست در انتخاب رنگ کت و شلوار

از جمله موارد دیگر جهت انتخاب رنگ کت و شلوار تناژ و رنگ پوست شما می باشد. بعضی از رنگ‌های تنها برای یک نوع رنگ پوست خوب می باشند و موجب بهتر شدن ظاهر شما خواهند شد.

  • پوست رنگ روشن

با پوست رنگ روشن می‌بایست تا از رنگ‌هایی مثل خاکی، سبز، کرم-قهوه‌ای، خاکستری، سفید، سرمه‌ای، بژ و مشکی استفاده نمایید.

  • پوست رنگ سبزه و زیتونی

با پوست رنگ سبزه و زیتونی می توانید تا هر رنگ کت و شلوار را بر اساس سلیقه خود انتخاب نمایید. ولی برای چنین رنگ پوستی پیشنهاد ما این است تا رنگ‌های زرد، سبز و قهوه‌ای را خیلی استفاده نکنید.

  • پوست رنگ تیره

با پوست رنگتیره می بایست کت‌ و شلوارهای روشن نظیر سفید یا رنگ‌های پاستلی، رنگ مشکی و خاکستری تیره را انتخاب نمایید.

توجه به موقعیت در انتخاب رنگ کت و شلوار

خوب است بدانید که انتخاب رنگ کت و شلوار باید بر اساس رسمیت مکانی باشد که می خواهید به آن جا بروید. چنانچه برای یک مهمانی رسمی، یک اتفاق کاری و … می خواهید تا کت و شلوار مناسبی انتخاب نمایید باید رنگ‌هایی نظیر مشکی، زغالی، سرمه‌ای، طوسی و … را استفاده نمایید.

برترین و محبوب‌ترین رنگ‌های کت و شلوار

باید بگوییم که کت و شلوارهای مردانه دارای رنگ های بسیاری می باشند ولی از بین تمام این رنگ ها، فقط بعضی از آن‌ها محبوب می باشند. دلیل خوب بودن این رنگ‌ها کم ریسک بودن، رسمی بودن و انعطاف بالای آن‌ها در شیوه استایل با دیگر آیتم‌ها مثل پیراهن یا کراوات می باشد. در ادامه این رنگ های محبوب را معرفی خواهیم کرد.

  • کت و شلوار رنگ مشکی

رنگ مشکی در کت و شلوار پر طرفدارترین رنگ در میان مردان محسوب می شود بیشتر مردان در زمان انتخاب کت و شلوار اول این رنگ را انتخاب می کنند چون هم شیک بوده و هم در مکان های متنوع نظیر عروسی، غذا خوردن، مهمانی و قرار های رسمی مورد استفاده می‌باشد. مشکی با رنگ‌های زیادی از پیراهن و اکسسوری‌ها مثل کراوات قابل ست بوده و شما را خوش استایل‌تر می‌کند.

  • کت و شلوار رنگ سرمه‌ای

رنگ سرمه‌ای رنگ قدرت و اقتدار محسوب می شود و به همین دلیل بسیار محبوب می باشد. این رنگ کت و شلوار به کت و شلوار ریاست جمهوری معروف است. با این رنگ می‌توانید از رنگ‌هایی مثل سفید، بژ، مشکی، خاکستری و آبی روشن استفاده نمایید.

  • کت و شلوار رنگ خاکستری

از جمله دیگر رنگ‌های پرطرفدار برای کت و شلوار مردانه، رنگ خاکستری در طیف‌های گوناگون تیره و روشن می باشد. این رنگ موجب زیاد شدن سن می شود ولی باز هم جذاب است. طیف‌های روشن خاکستری اندکی کت و شلوار را غیر رسمی نشان می دهند بنابراین چنانچه می خواهید برای یک مراسم رسمی کت و شلوار خاکستری انتخاب کنید، به سراغ خاکستری تیره یا زغالی بروید.

  • کت و شلوار رنگ قهوه‌ای

در بین رنگ‌های کت و شلوار مردانه، رنگ قهوه‌ای اندکی قدیمی‌تر می باشد ولی پرطرفدار است. باید بگوییم که کت و شلوارهای قهوه‌ای اندکی غیر رسمی می باشند و می بایست تا از آن ها در مجالس غیر رسمی تا نیمه رسمی استفاده نمایید.

  • کت و شلوار رنگ سفید و کرم

در بین رنگ‌های معروف برای کت و شلوارهای مردانه، رنگ‌های سفید و کرم جوان پسند بوده و اندکی غیر رسمی‌تر از رنگ‌هایی نظیر مشکی و سرمه‌ای می باشند. شما با رنگ کرم قادر می باشید تا از رنگ‌هایی نظیر سفید و قهوه‌ای استفاده نمایید. رنگ سفید هم با بیشتر رنگ‌ها نظیر مشکی، سرمه‌ای و رنگ‌های زنده مثل آبی و صورتی و غیره قابل استایل کردن می باشند.

  • کت و شلوار چهارخانه

کت و شلوار چهارخانه دارای رنگ واحدی نمی باشد ولی پرطرفدار است و در حال حاضر مد می باشد. این طرح کت و شلوارها رسمی نبوده ولی محبوب می باشند.

  • کت و شلوار راه راه

کت و شلوارهای راه راه هم در میان کت و شلوارهای مردانه معروف و کلاسیک می باشند. راه راه‌های عمودی بر روی پارچه‌ی این نوع کت و شلوار باعث لاغرتر و قد بلندتر شدن شما می شوند و به همین دلیل این طرح برای افراد قد کوتاه و چاق مناسب می باشد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه