اشتباهات و اقدامات با اهمیت در هنگام سشوار کشیدن موی بچه ها

اشتباهات و اقدامات با اهمیت در هنگام سشوار کشیدن موی بچه ها

بر اساس آمار مشخص شده که خانواده های زیادی در زمان سشوار کشیدن موی فرزندان خود به آن ها آسیب رسانده اند. دلیل اساسی این کار ندانستن چگونگی به کار بردن ایمن سشوار برای بچه ها می باشد. خانواده ها باید دز زمان انجام این کار بسیار مراقب فرزندان خود باشند و این کار را ساده نپندارند.

استفاده از یک سشوار کوچک می تواند به شما در این خصوص کمک کند. ولی هنگام به کار بردن سشوار برای فرزندان می بایست تا مواردی را رعایت نمایید تا مشکلی پیش نیاید

با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا به شما در مورد خرید سشوار کودک، موارد ایمنی مهم و اشتباهات متداولی که در هنگام سشوار کشیدن موی بچه ها ایجاد می شود صحبت کنیم. به علاوه چگونگی به کار بردن سشوار کودک را به کودک خود یاد دهید.

موارد با اهمیت در هنگام خرید سشوار برای بچه

هنگامی که به دنبال خرید سشوار مناسب برای کودک خود می باشید، می بایست تا چند عامل مهم ایمنی و راحتی را در نظر بگیرید. یک سشوار کوچک که به صورت ویژه برای بچه ها ساخته شده است، می تواند تا کار خشک کردن مو را به راحتی انجام دهد. در ادامه مقاله موارد با اهمیت در هنگام خرید سشوار برای بچه ها بیان شده است.

  • توجه به سایز و وزن سشوار بچه در هنگام خرید سشوار

شما می بایست تا سشواری را برگزینید که دارای طراحی جمع‌وجور و سبک وزن باشد. بنابراین به راحت می توانید ان را به دست بگیرید و استفاده نمایید.

  • توجه به تنظیمات سشوار کودک در هنگام خرید سشوار

سشواری بخرید که امکان تنظیم حرارت و سرعت در آن وجود داشته باشد. با این ویژگی باعث می شود تا خشک کردن مو فرزند شما براساس نوع و احتیاجات موی او صورت بگیرد.

  • توجه به دکمه Cool Shot سشوار کودک در هنگام خرید سشوار

دکمه cool shot برای یک سشوار کودک با اهمیت می باشد. این ویژگی یک جریان قوی از هوای خنک را تولید کرده و بنابراین باعث می شود تا موهای بچه شما درخشنده شده و حالت طبیعی پیدا کند. به عبارت دیگر اعلاوه بر حالت دهی موها از هر گونه ناراحتی حرارت زیاد باد سشوار هم پیشگیری می‌کند.

  • توجه به تکنولوژی ساخت یون سشوار کودک در هنگام خرید سشوار

سشوارهای با تکنولوژی ساخت یون می توانند تا موخوره را کم کرده و شکا موها ها را سالم تر کنند. این ویژگی برای موهای ظریف بچه‌ها خیلی خوب می باشد، زیرا موهای کودکان را در کوتاه ترین زمان بدون آسیب دیدن، خشک کرده و حالت می‌دهد.

  • توجه به کارکرد بی ‌صدا در هنگام خرید سشوار

یک سشوار کودک بی‌ صدا باعث می شود که صدای سشوار برای بچه ها باعث ناراحتی نشود. بیشتر بچه‌ها از سر و صدا می ترسند که این ویژگی می تواند به آن ها کمک کند.

فرق میان سشوار کودکان و سشوار بزرگسالان

سشوار کودکان در مقایسه با سشوار بزرگسالان به دلیل بافت مو، حساسیت و ظاهر مختلف با یکدیگر فرق دارند. در این قسمت فرق بین سشوارهای کودکان و سشوارهای بزرگسالان را از لحاظ ابعاد و وزن، تنظیمات حرارتی و سطح سر و صدا چک خواهیم کرد.

ابعاد و وزن یک سشوار کودک در مقایسه با سشوار بزرگسالان کوچک‌ تر و سبک‌تر می‌باشد. ولی سشوار بزرگسالان بزرگ‌ تر و سنگین‌تر می باشند. تنظیمات حرارتی یک سشوار کودک به دلیل ایمنی بیشتر، محدود بوده ولی برای بزرگسالان محدوده گسترده‌ای از تنظیمات گرما وجود دارد. سطح سر و صدا در سشوار کودک و بزرگسال با هم فرق دارند. در سشوار کودکان سر و صدا کمتر بوده ولی در سشوار بزرگسالان سطوح نویز بیشتر می باشد.

موارد ایمنی در هنگام سشوار کشیدن موی بچه

سشوار مورد استفاده کودکان باید دارای ایمنی مناسبی باشد. هنگام سشوار کشیدن موی کودک خود می بایست تا موارد ایمنی را رعایت نمایید که در ادامه بیان خواهیم کرد:

  • رعایت کردن فاصله ایمن

شما باید سشوار را در زمان استفاده به اندازه ۱۵ سانتی متر از سر کودک دور نگه دارید. این کار مانع از آسیب مستقیم به پوست سر یا موهای کودک خواهد شد. هرگز سشوار را به سمت صورت بچه نبرید.

  • توجه کردن به مدت زمان

زمان به کار بردن سشوار در هر با فقط چند دقیقه باشد. برای پیشگیری از ناراحتی یا گرم شدن زیاد کودک باید در زمان کوتاه تری سشوار را به کار ببرید تا بچه آسیبی نبیند..

  • توجه کردن به نشانه های ناراحتی بچه

جهت مراقبت از موی کودکان می بایست هنگام به کار بردن سشوار مراقب نشانه های ناراحتی او باشید که اگر این چنین بود سشوار را خاموش نمایید.

  • به کار بردن دکمه cool shot

شما قادر می باشید تا از دکمه cool shot و ایجاد هوای خنک برای فرم‌دهی و حالت دادن به موهای بچه خود استفاده کنید. با کمک این ویژگی، بچه شما از حرارت سشوار شکایت نخواهد کرد.

  • توجه به سالم بودن سیم سشوار بچه

دقت کنید که هنگام به کار بردن سشوار، سیم آن از بچه شما دور باشد تا خطر زمین خوردن یا کشیدن تصادفی سیم سشوار ایجاد نشود. در کنار این دستورالعمل‌ها، باید موارد عمومی ایمنی در زمان به کار بردن هرگونه لوازم برقی برای بچه ها را رعایت نمایید.

اشتباهات متداول در هنگام سشوار کشیدن موی بچه

برای به کار بردن سشوار می بایست مراقب باشید و موارد ایمنی و راحتی بچه را در نظر بگیرید. در ادامه مطلب برخی از اشتباهات متداول در هنگام به کار بردن سشوار کوچک برای بچه ها را عنوان خواهیم کرد:

  • درجه حرارت زیاد سشوار

درجه حرارت سشوار را زیاد نکنید زیرا باعث می شود تا پوست سر و موهای ظریف کودک آسیب ببینند. تلاش کنید تا همواره گرمای سشوار را در درجات پاییت بگذارید.

  • به کار بردن یکسره سشوار بدون خاموش کردن

به کار بردن طولانی مدت سشوار می تواند باعث ناراحتی کودک یا احساس گرمای بسیاری در او شود. زمان کار کردن سشوار را هر بار چند دقیقه در نظر بگیرید و سپس آن را خاموش کنید.

  • فاصله سشوار تا موهای بچه

مطمئن شوید که سشوار در فاصله ایمن از سر کودک باشد. نزدیک شدن آن به سر باعث ناراحتی، سوزش یا حتی سوختگی پوست سر کودک خواهد شد.

  • به کار بردن سشوار در بخش های حساس

به کار بردن سشوار در جاهای حساس نظیر صورت، گوش یا گردن قدغن می‌باشد. در فاصله ایمن از سر کودک این کار را انجام دهید.

  • دقت نکردن به علائم ناراحتی بچه

به نشانه های ناراحتی کودک خود دقت کنید. اگر متوجه ناراحتی شدید سشوار را خاموش کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

یاد دادن نحوه سشوار کشیدن به بچه ها

خوب است بدانید که بچه های بالای ۸ سال می توانند در کنار بزرگسالان از سشوار استفاده کنند. همچنین باید بدانید که سشوار معمولی اصولا بزرگ و سنگین‌تر می باشند، بنابراین بچه ها باید سشوار کودک به کار ببرند. سایز این سشوارها کوچک‌ تر بوده و تنظیمات آسان تری دارند بنابراین به کار بردن سشوارهای بچه ها امن تر می باشد.

اگر می خواهید نحوه سشوار کردن را به بچه خود یاد دهید گام های زیر را انجام دهید.

  • نخست چگونگی نگه داشتن سشوار در دست را به کودک خود آموزش دهید. پس از آن مقدار تنظیم گرمای سشوار را به او یاد دهید و به او بگویید که فاصله ایمن را حفظ کند.
  • از کودک خود بخواهید در کنار شما از سشوار استفاده کند. با این کار کودک می تواند تا با کارکرد سشوار آشنا شود.
  • کودک شما می بایست از پایین ترین درجه‌ حرارت سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده کند. به علاوه از او بخواهید که سشوار را بر روی صورت و جاهای حساس نظیر گوش و گردن خود قرار ندهد.
  • شما می بایست تا کودک خود را در زمان سشوار کشیدن زیر نظر بگیرید تا نکات ایمنی را رعایت کند.

کلام آخر

همانگونه که در مقاله گفتیم باید در زمان سشوار کشیدن موارد ایمنی را رعایت کنید، از اشتباهات متداول دوری کنید و آموزش کار کردن با سشوار را به فرزند خود یاد دهید تا از سلامت او مطمئن شده و در عین حال این مهارت را به او یاد دهید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه