شیوه هایی جهت سفید کردن دندان

شیوه هایی جهت سفید کردن دندان

همانگونه که می دانید لبخند زیبا با دندان های براق نشان دهنده ی سلامتی و شادابی می باشد و در چهره شما هم تاثیر بسزایی خواهد داشت. با زیاد شدن سن، دندان های ما ممکن است به علت های گوناگونی نظیر برنامه غذایی، سبک زندگی و ژنتیک دیگر همانند قبل سفید و براق نباشند. در حال حاضر شیوه های بسیاری جهت سفید کردن دندان ها وجود دارد که از میان آن ها می توان به محصولات طبیعی و یا درمان ‌های حرفه ‌ای اشاره کرد. در این مقاله قرار است تا شیوه هایی جهت سفید کردن دندان ‌ها را برایتان توضیح دهیم.

چگونگی عوض شدن رنگ دندان

پیش از بیان شیوه های سفید کردن دندان ‌ها، می بایست تا دلایل متداول تغییر رنگ دندان را بدانید. باید بدانید که لایه بیرونی دندان ها و یا مینای دندان به وسیله غذاها و نوشیدنی های مخصوصی نظیر قهوه، چای و موارد این چنینی زرد خواهند شد. سیگار کشیدن و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان هم موجب زرد شدن دندان ها خواهد شد. همچنین بالا رفتن سن باعث نازک شدن طبیعی مینای دندان شده و عاج زرد رنگ زیر آن را نمایان خواهد کرد.

محصولات مناسب سفید کردن دندان ها

  • استفاده خمیر دندان های سفید کننده جهت سفید شدن دندان ها

از جمله آسان ترین شیوه ها جهت سفید کردن دندان به کار بردن خمیر دندان سفید کننده می باشد. این خمیر دندان ‌ها اصولا دارای مواد ساینده یا پولیش ‌کننده ملایم می باشند و موجب نابود شدن لکه‌ های سطحی خواهند شد. بعضی نیز شامل پراکسید، یک عامل سفید کننده، جهت بالا رفتن اثر سفید کنندگی هستند. برای دیدن نتیجه باید چندین هفته صبر نمایید. باید بدانید که خمیر دندان ممکن است برای لکه های عمیق خوب نباشد و آن ها را سفید نکند. به علاوه به کار بردن زیاد آن ها موجب خراب شدن دندان ها خواهد شد.

  • استفاده از نوارهای سفید کننده دندان جهت سفید شدن دندان ها

خوب است بدانید که نوارهای سفید کننده بدون نسخه به علت آسانی و اثربخشی خود بسیار معروف می باشند. این نوارهای نازک و منعطف به نام چسب سفید کننده دندان با ژلی بر پایه پراکسید پوشیده شده و مستقیماً روی دندان ها قرار می گیرد. پراکسید به داخل مینای دندان رفته و لکه ها را نابود می کند و موجب سفید شدن و براقی دنداهایتان خواهد شد. استفاده مرتب و صحیح از این نوارها باعث می شود تا نتیجه را در عرض چند رو مشاهده نمایید.

نحوه سفید کردن دندان ها به صورت حرفه ای

  • به کار بردن سفید کننده در مطب جهت سفید شدن دندان ها

افرادی که می خواهند زودتر دندا هایشان سفید شود می بایست تا درمان های حرفه ای بلیچینگ دندان در مطب انجام دهند. این کار به صورت رایج به وسیله دندانپزشک انجام می شود. در این شیوه از ژل پراکسید با غلظت بالا به صورت مستقیم روی دندان ها استفاده می کنند که بیشتر به وسیله نور یا لیزر این کار را انجام می دهند. فقط در یک یا دو جلسه، بیماران ب هدندان های سفیدی دست خواهند یافت. این شیوه نسبت به شیوه های بدون نسخه گران تر می باشد و احتمالا موجب زیاد شدن حساسیت دندان خواهد شد. با این حال بلیچینگ دندان راه حلی سریع جهت سفید کردن دندان ها می باشد.

  • به کار بردن کیت های سفید کننده در خانه جهت سفید شدن دندان ها

به علاوه دندانپزشک ها احتمالا کیت های سفید کننده سفارشی را برای بیمارانی که شیوع متداول را می خواهند ارائه می دهند. این کیت های بلیچینگ بسیا حرفه ای می باشند. درمان با این شیوه نسبت به درمان در مطب بیشتر طول خواهد کشید. ولی هزینه کمتری هم درپی خواهد داشت.

به کار بردن درمان های طبیعی

  • به کار بردن روغن های گیاهی جهت سفید شدن دندان ها

به کار بردن روغن های گیاهی نظیر روغن کنجد، روغن نارگیل وروغن آفتابگردان هم می تواند جهت سفید کردن دندان ها موثر باشد. برای انجام این کار شما باید یک قاشق غذاخوری روغن را به اندازه 15 تا 20 دقیقه در دهان خود بچرخانید. این کار باکتری ها و پلاک ها را نابود کرده و باعث سفیدتر شدن دندان ها خواهد شد.

  • به کار بردن خمیر جوش شیرین و لیمو جهت سفید شدن دندان ها

جوش شیرین دارای خاصیت سایندگی ملایم می باشد و اگر با آبلیمو مخلوط شود یک خمیر سفید کننده دندان های خانگی درست خواهد کرد. در زمان استفاده از این خمیر مراقب باشید چراکه اسیدیته آب لیمو ممکن است در طول زمان مینای دندان را نابود کند. باید این شیوه را به تعداد دفعات کمی انجام دهید.

اقدامات لازم پیش از سفید کردن دندان ها

  • مشاوره با دندانپزشک جهت سفید شدن دندان ها

پیش از آغاز این کار می بایست که با دندانپزشک مشورت نمایید. یک متخصص دندانپزشکی قادر است تا سلامت دندان ها و لثه های شما را بررسی نماید، دلیل تغییر رنگ را شناسایی کند و بهترین شیوه سفید کردن را به شما پیشنهاد دهد.

  • دلیل زرد شدن دندان ها

تغییر رنگ دندان ها بعضی مواقع به علت مشکلات زمینه ای دندان نظیر پوسیدگی یا بیماری لثه می باشد. باید پیش از سفید کردن دندان ها از سلامت دندان های خود مطمئن شوید.

  • حساسیت

بعضی ها ممکن است در زمان یا بعد از سفید کردن دندان دچار حساسیت دندان شوند. به کار بردن خمیر دندان دندان های حساس و دوری کردن از خوردن غذاهای خیلی گرم یا سرد باعث بهبودی خواهد شد. در صورت ادامه دار بودن حساسیت به پزشک خود اطلاع دهید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه