موارد مهم در انتخاب شامپو در فصل زمستان

موارد مهم در انتخاب شامپو در فصل زمستان

اگر شما از آن دسته از افرادی می باشید که در فصل زمستان موهایتان ریزش دارد نگران نباشید چرا با انتخاب شامپو مناسب می توانید مانع از ریزش زیاد موهایتان شوید.

باید بدانید که یک شامپو معمولی قادر نمی باشد تا از موهای شما در روزهای سرد و خشک زمستانی مراقبت کند. باد خشک زمستان باعث شکننده شدن موها شده و مواد مغذی پوست سر را هم کاهش می‌دهد که در نتیجه با ریزش و التهاب پوست سر روبرو می‌شوید.

فصل سرد زمستان همواره موجب کم شدن رطوبت و خشکی موها خواهد شد. بنابراین پوست سر شما خیلی خشک می شود و شما با شوره سر مواجه خواهید شد. به علاوه، دمای خشک و گرم درون خانه هم برای پوست حساس و ظریف شما خوب نمی باشد و موجب کم شدن آب پوست سر و موهایتان خواهد شد.

باید بدانید که هوای خشک سلامت مو را به خطر می اندازد و شما را با مشکل روبرو می کند. در نتیجه جهت انتخاب بهترین شامپو برای این فصل باید مواردی را مد نظر داشته باشید که در ادامه بیان خواهیم کرد:

  • به کار بردن شامپوی مرطوب‌کننده برای مو

شما باید سعی کنید تا در روزهای سرد زمستان رطوبت مو و پوست خود را حفظ کنید. در نتیجه، شامپویی برگزینید که دارای مرطوب‌کننده باشد و رطوبت لازم پوست سر را شما را فراهم ‌کند. توجه داشته باشید که اکثر سائل مربوط به ریزش و شوره موهای سر در فصل زمستان، کم بودن رطوبت لازم سلول‌های پوستی می باشد.

به علاوه توجه کنید که شامپوی زمستانی یا Winter friendly Shampoo می بایست دارای اسیدهای چرب هم باشد تا رطوبت از دست رفته پوست سر را برگرداند. همچنین باید در کنار مرطوب‌کننده و اسید چرب، شامپوی شما دارای مواد تغذیه‌کننده پوست نظیر اسید هیالورونیک، ویتامین E و عصاره‌های گیاهی نیز باشد.

  • به کار بردن روغن‌های لازم پوست سر

روغن‌های لازم پوست سر دارای چربی‌های طبیعی‌ می باشند و موجب ایجاد لایه‌ای محافظتی روی پوست سر خواهند شد تا مانع از شکننده شدن یا دو شاخه شدن موها شود. این روغن‌ها و چربی‌های لازم پوست، موجب تقویت تارهای مو خواهند شد و همچنین موهای آسیب دیده را ترمیم و بازسازی می کنند. به علاوه، هنگامی که از شامپوهای دارای روغن‌های طبیعی استفاده نمایید، موجب آبرسانی به پوست سر شده و مانع از وز شدن موها خواهد شد.

به علاوه به کار بردن شامپوهای دارای روغن‌های لازم پوست سر نظیر روغن عصاره جوجوبا و روغن‌های گیاهی دیگر، موجب تقویت ریشه موها خواهد شد. از سوی دیگر استفاده از این روغن‌های مهم در کنار ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شامپو موجب می شود تا مواد مغذی پوست سر و مو تامین شود. در نتیجه، شامپوهای مناسب فصل زمستان می بایست حاوی ترکیبات روغنی و ویتامین‌های لازم پوست سر باشند.

  • برطرف کردن شوره پوست سر با شامپو مناسب

مسائل مربوط به پوست سر در فصل زمستان با کم شدن رطوبت هوا شروع شده موجب نازک شدن تارهای مو می‌شوند. پوست سر، ساختار میکروبیوم سختی دارد. در این ساختار پوست، میکروب‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌های خطرناک پوستی موجود می باشند. هنگامی که تعادل در این ساختار از بین برود موجب خارش، سوزش و شوره سر خواهد شد. این موضوع در مواقعی که پوست سر سریع ‌تر از زمان طبیعی‌ خود خشک شود، تشدید می شود.

شامپوی مختص به فصل زمستان برای موهای خشک می بایست رطوبت لازم پوست سر را فراهم کند تا پوسته‌ پوسته شدن رخ ندهد. با وجود این شامپو در فصل سرد زمستان می توانید به راحتی شوره های سر خود را از بین ببرید.

  • رفع مشکلات مربوط به اصطکاک مو با شامپو مناسب

خوب است بدانید که کم شدن رطوبت موجود در هوا موجب از بین رفتن تعادل در بارهای الکتریکی موها شده و آن‌ها را ساکن و بی‌روح خواهد کرد. به علاوه، اصطکاک ایجاد شده از شانه زدن و ساییده شدن موها در فصل زمستان موجب زیاد شدن الکتریسیته ساکن موها خواهد شد. به عبارت دیگر موهای شما در این موقعیت، سفت شده و شکسته می شوند.

در نتیجه شامپوی مناسبی که دارای آنتی‌اکسیدان باشد موجب می شود تا الکتریسیته ساکن موها از بین بروند. به علاوه، یک شامپوی مناسب برای فصل زمستان می بایست دارای روغن‌های طبیعی نیز باشد تا در کنار رفع الکتریسیته ساکن موها، موجب سرحال شدن و درخشنده شدن موها شود.

  • رفع موخوره با شامپو مناسب

‌روغن طبیعی ایجاد شده در سبوم پوست سر در فصل سرد زمستان خشک خواهد شد. این مشکل موجب می‌شود تا موهای شما شکننده شده و در صورت بی توجهی دچار موخوره شوند. دقت کنید که تارهای مو دارای لایه‌های پروتئینی کراتینی می باشند که با پیوند هیدروژنی در کنار یکدیگر وجود دارند. هنگامی که پیوند هیدروژنی در لایه پروتئینی پوست سر تضعیف شود، موها از نوک جدا خواهند شد و در ته ساقه مو رشد خواهند کرد. این وضعیت موجب ایجاد مو خوره و دوشاخگی موها خواهد شد.

بهترین کار جهت برطرف شدن مسئله موخوره انتخاب شامپویی دارای آبرسان می باشد که انعطاف‌پذیری لازم را برای تارهای مو ایجاد می کند. شامپوهای ترمیم‌کننده و آبرسان مو، رطوبت را در پوست سر و تارهای مو ایجاد می کنند تا الیاف حساس آن ‌ها در مقابل موخوره قوی شود. در نتیجه این شامپو می تواند سبب کنترل ریزش مو در فصل زمستان شود. همچنین این شامپو با داشتن PH متعادل پوست سر، بافت حساس آن را تقویت کرده تا در فصل سرد زمستان با مشکل خشکی روبرو نشود.

برترین شامپو مناسب فصل سرد زمستان

در این مقاله از سایت هشتیا در مورد شامپوی مناسب فصل سرد زمستان صحبت کردیم تا بدانید که چه شامپویی در این فصل مناسب موی شما می باشد. شما باید حتما شامپو انتخابی خود را از یک فروشگاه با اعتبار بخرید. خیلی از فروشگاه‌ ها و وب ‌سایت ‌های فروشنده محصولات مراقبت پوستی دقتی در اصل بودن محصولات خود ندارند. در صورتی که از فروشگاه های نامعتبر خریداری کنید در عوض کمک به سلامت موهای خود موجب بدتر شدن آن ها نیز خواهید شد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه