معرفی مکان های توریستی بندر گواتر چابهار

معرفی مکان های توریستی بندر گواتر چابهار

اگر می خواهید به یک سفر توریستی بی نظیر بروید سیستان بلوچستان را از دست ندهید. سیستان و بلوچستان از جمله جذاب ترین شهرهای ایران به شمار می رود که مکان های توریستی بسیاری در ان وجود دارد. مکان های تاریخی و طبیعی بسیار موجود در این شهر موجب حضور توریست های بسیاری در ان ها شده است. بندر گواتر چابهار از جمله جذاب ترین بندرهای ایران می باشد که باید حتما به ان جا بروید. در این مقاله از سایت هشتیا این بندر زیبا را به شما معرفی خواهیم کرد.

بندر گواتر چابهار در سیستان بلوچستان

خوب است بدانید که بندر گواتر چابهار دارای اتصالی بدون واسطه به قطب جنوب می باشد. به علاوه مرز آبی میان گواتر و چابهار دهانه اقیانوس می باشد. بنابراین همه خصوصیات اقیانوسی به جز گونه ‌های جانوری و گیاهی آن ها را در برمی گیرد. بدون تردید از جمله مکان های دست نخورده کشور ایران که بسیار جاذبه های زیبایی دارد، بندر گواتر می باشد. طبیعت این بندر بکر، ویژه و هیجان انگیز می باشد و افراد بسیاری را به خود جذب می کند.

خصوصیات بندر گواتر چابهار در سیستان بلوچستان

از جمله خصوصیات با اهمیت بندر گواتر چابهار، موج شکن ‌های طبیعی و صخره‌ های بزرگ آن هستند. هنگامی که موج‌ های دریا با این صخره ‌ها تلاقی می‌کنند موجب به وجود آمدن موج‌ هایی با ارتفاع پنج متر می شوند. به علاوه وجود سوراخ‌ های ریز روی صخره ‌ها موجب شکل گرفتن فواره‌ های طبیعی جذاب خواهد شد. نام این فواره ‌ها موج فشان می باشد. این صخره‌ها و موج فشان ‌ها باعث می شود که بندر گواتر چابهار در مقایسه با بندرهای دیگر بسیار جذاب باشد. بندر گواتر چابهار در کنار جنگل ‌های حرا واقع است. بنابراین سازمان محیط زیست محافظ آن می باشد. این سازمان بیان کرده که هر سال تعداد بسیار زیادی از پرندگان مهاجر به این بندر کوچ می‌کنند. این پرنده ‌ها دارای چهل نوع می باشند و به صورت دسته ‌های صدتایی به این بندر وارد می شوند.

پیشینه بندر گواتر چابهار در سیستان بلوچستان

بندر گواتر از جمله بندرهای تقریبا ناشناخته کشور ما محسوب می شود. کسانی که به این بندر رفته اند از جذابیت و بکر بودنش به وجود امده اند. خوب است بدانید که پیشینه بندر گواتر چابهار در کتاب بلوچستان، یادگار مطرود قرون از کمال‌الدین غراب آورده شده است. او این بندر را همچون یک روستای ساحلی دورافتاده در جنوب شرقی ایران نامید که در گذشته از جمله بنادر پیشرفته بوده است. ساکنین موجود در این بندر در طول زمان مجبور شدند تا به علت های گوناگونی از خاک آن بیرون بروند. بندر گواتر چابهار در دیم یکی از مهم ترین مراکز پرورش و صادرات میگو بوده است. در حال حاضر این تجارت با رونق کمتری انجام می شود. به علاوه قبرستان معروفی در ساحل آن واقع است که ساکنین بندر به ان قبرستان بهرمن‌ها می گویند. در این قبرستان قبر هایی با جنس سنگ قرار دارد که در یک سمت و موازی با ساحل در بغل یکدیگر وجود دارند.

مکان های توریستی بندر گواتر چابهار در سیستان بلوچستان

خیلی از توریست ها بند گواتر چابهار را به عنوان یک مکان گردشگری در سیستان و بلوچستان می شناسند. این بندر به تنهایی دارای جاذبه های توریستی بسیاری می باشد. همچنین مردم جنوبی و مهربان آن هم همواره از توریست ها استقبال کرده اند. خلیج گواتر و خور باهو، از جمله یکی از بیست و دو تالاب بین‌المللی کشور ایران محسوب می شود. این تالاب دارای مساحت ۷۵ هزار هکتار می باشد. خوب است بدانید که رودخانه نهردشت از پاکستان و رودخانه باهوکلات از ایران به آب‌های این بندر راه پیدا می کنند. در این بندر مردان و زنان بلوچی بسیار خوش رو هستند و از مافران و توریست ها استقبال می کنند. این بندر به مرز پاکستان نزدیک است و با مردم آن جا نیز در ارتباط می باشند به گونه ای که ازدواج میان ان ها مرسوم می باشد. در خصوص مسافرت به سیستان و بلوچستان و بازدید از بندر گواتر، باید بدانید که بندر گواتر مکان های اقامتی زیادی ندارد. در نتیجه بیشتر کسانی که به آن جا مسافرت می کنند در چادر می مانند.

کلام پایانی

بندر گواتر چابهار واقع در جنوب ایران می باشد و بخش های جنوبی ایران هم در فصل ‌های گرم سال آب و هوای خیلی گرم و شرجی دارند. بادهای موسمی که اصولا در تابستان وجود دارند موجب می‌شوند تا ارتفاع موج ها به اندازه 15 متر برسند. این امر بندر گواتر را به تبدیل به مکان ورزش موج سواری کرده است. ولی خوب است بدانید که مناسب ترین وقت جهت سفر به این منطقه فصل زمستان و فصل بهار می باشد چراکه آب و هوای آنجا در این مدت خیلی خوب و دلپذیر می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه