هر آنچه باید درمورد آبرسانی پوست چرب بدانید

هر آنچه باید درمورد آبرسانی پوست چرب بدانید

باید بدانید که افراد با پوست چرب هم همانند آن هایی که پوست خشک دارند می بایست پوست خود را آبرسانی کرده و همواره از یک مربوط کننده مرتبط با پوست خود استفاده کنند. مرطوب‌کننده موجب می شود تا کمبود آب بدن از هر جنبه ای جبران شود. خوب است بدانید  گاهی اوقات علت چرب‌ شدن خیلی زیاد پوست استفاده نکردن از آبرسان می باشد.

خصوصیات پوست چرب

حد معینی چربی به صورت طبیعی به وسیله پوست ایجاد می‌شود ولی پوست چرب اصولا با زیاد شدن و بزرگ شدن منافذ باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه و سرسفید خواهد شد.

بعضی ها این نشانه ها را در ماه ‌های گرم و در جاهای مرطوب بیشتر خواهند دید، زیرا با گرم شدن هوا سبوم حالت مایع پیدا می‌کند و بسیار آسان تر از منافذ بیرون می رود. بنابراین اگر مراقبت های لازم و آبرسانی انجام نشود، اصولا این وضعیت بدتر خواهد شد.

از سوی دیگر زیاد شدن ترشح عرق موجب پخش بیشتر چربی بر روی پوست خواهد شد.

علت به کار بردن آبرسان برای پوست چرب

خیلی ها اصولا چربی پوست را با آب‌رسانی اشتباه می‌گیرند. چربی در حقیقت یک ماده مومی ‌‌شکل به اسم سبوم می باشد که به وسیله غده های مخصوصی ترشح می‌شود تا بتواند عملکرد پوست در ایجاد مانع دفاعی حفظ نماید.

خوب است بدانید که در آب‌رسانی یا هیدراتاسیون رطوبت به لایه‌های پوست با اسم درم و اپیدرم نفوذ می‌کند تا ویژگی ارتجاعی و انعطاف‌پذیری آن‌ ها را حفظ کند.

درست است که جمع شدن خیلی زیاد سبوم باعث ایجاد وضعیتی براق روی پوست خواهد شد ولی این به معنای هیدراته شدن پوست نمی باشد. همچنین از سوی دیگر تمیز ‌کردن این چربی‌ها رطوبت پوست را از بین می برد.

استفاده از آبرسان برای پوست های چرب مهم می باشد و دلایلی دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد:

  • ترشح بسیار چربی با بسته شدن منافذ، موجب ایجاد جوش و آکنه خواهد شد که در صورت رعایت روتین مراقبتی دیگر این اتفاق نمی افتد. یکی از این کارها استفاده از آبرسان و مرطوب کننده می باشد.
  • در پوست‌های چرب، فاکتورهای گوناگونی نظیر آلودگی، اشعه ماوراء بنفش و پاک‌سازی خیلی زیاد موجب ایجاد شدن چربی روی پوست خواهد شد شود و در ادامه نیز مشکلاتی نظیر کم‌آبی، التهاب و عفونت هم ایجاد خواهد شد.
  • در صورتی که می خواهید مانع از چین‌وچروک و پیری زودرس شوید باید حتما از مرطوب کننده و آبرسان استفاده نمایید.

خصوصیات آبرسان مناسب برای پوست های چرب

به طور کلی آبرسان های زیادی برای پوست های چرب موجود می باشند. این محصولات خصوصیات ویژه ای دارند که از بسته شدن منافذ و ایجاد جوش جلوگیری می کنند که در ادامه بیان خواهیم کرد:

  • کرم های آبرسان مختص به پوست ‌های چرب بافت سبکی داشته و چربی ندارند و باعث ایجاد سنگینی روی پوست نخواهند شد.
  • آبرسان های مناسب پوست چرب به سرعت جذب می شوند و پوست شما را براق نمی کنند.
  • موادی نظیر پترولاتوم، لانولین، پارافین و اسکوالن با ایجاد لایه آب‌گریز روی پوست، رطوبت پوست را از بین می‌برند و همچون یک عامل انسدادی می باشند. این مواد نباید در کرم های آبرسان مختص به پوست چرب وجود داشته باشند.
  • به کار بردن الکل در کرم‌های آبرسان موجب از بین رفتن چربی پوست شده و باعث ایجاد حساسیت و التهاب می شود که می بایست در کرم های آبرسان وجود نداشته باشد.

خصوصیات دیگر آبرسان مخصوص پوست چرب شامل امکان شست‌وشوی آسان، ظاهر یکدست، دوام زیاد و پیشگیری از ایجاد آلودگی‌ های قارچی و میکروبی می باشند.

شما باید در زمان خرید آبرسان محصولی را انتخاب نمایید که برچسب غیرکومدون‌زا داشته باشد. این برچسب به معنای این است که این کرم منافذ را نمی بندد و موجب ایجاد جوش نخواهد شد.

مواد موجود در آبرسان های مناسب پوست چرب

در هنگام خرید آبرسان و مرطوب کننده باید مراقب باشید که مواد موجود در آن ها برای شما مضر نباشد. در ادامه مواد مناسب موجود در کرم های آبرسان را بیان خواهیم کرد:

  • مواد آب‌رسان: از جمله مواد موجود در کرم‌های مرطوب‌کننده پوست‌های چرب مواد آبرسان می باشند که با منتقل کردن آب از لایه درم به خارجی ترین قسمت پوست، رطوبت پوست را حفظ می کنند. از میان این مواد می توان به گلیسیرین، لاکتات سدیم، اسیدهیالورونیک، سوربیتول و اسیدهای آلفاهیدروکسی اشاره کرد.
  • مواد نرم‌کننده: مواد نرم کننده در کرم های آبرسان باعث می شود تا یک لایه روی پوست شکل گرفته که خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.
  • سرامیدها: سرامیدها به شکل طبیعی نیز در بدن ایجاد می‌شوند و موجب ترمیم پوست ‌های آسیب ‌دیده خواهند شد.

همچنین باید دقت کنید که کرم های آبرسان مختص به پوست‌های چرب روغن‌های معدنی ندارند و فاقد عطرها یا رنگ های ضد آبرسان می باشند.

در صورتی که پوست چربی دارید باید حتما از آبرسان استفاده نمایید زیرا چربی و آب یکی نمی باشند و این محصول در حقیقت موجب حفظ رطوبت و آب‌رسانی پوست خواهد شد. همچنین باید بدانید که کرم های آبرسان مختص به پوست چرب می بایست خصوصیاتی نظیر بافت سبک، قابلیت جذب سریع، فاقد الکل و مواد مورد نیازی باشند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه