همه چیز درباره بوتاکس ساق پا

همه چیز درباره بوتاکس ساق پا

ما در این مقاله از سایت هشتیا قرار است تا در مورد ریسک، عوارض جانبی و مزایا و بدی های بوتاکس ساق پا برایتان صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

خوب است بدانید که عضلات زمانی، نامتعادل و ضخیم ساق پا هم موجب کم شدن جذابیت پاهای شما خواهند شد و هم اعتماد به نفس شما را کم خواهد کرد و هنگامی که قصد دارید تا لباس ها و دامن های مورد علاقه خود را به تن کنید، بزرگ بودن عضلات ساق پا چندان برایتان خوشایند نخواهد بود. در حال حاضر شیوه های گوناگونی جهت ایجاد ظاهر متعادل و طبیعی برای همه اندام های بدن و به خصوص ساق پا وجود دارند و بوتاکس ساق پا نیز از جمله این روش ها می باشد.

در حقیقت شما قادر می باشید از شیوه بوتاکس ساق پا، جهت بهتر شدن شکل ساق پا استفاده کنید تا بتوانید پاهای باریک و زنانه داشته باشید. در ادامه قرار است تا در مورد ریسک، عوارض جانبی و مزایا و بدی های بوتاکس ساق پا برایتان صحبت کنیم.

همه چیز درباره عضله های ساق پا و شیوه کارکرد آن ها در بدن

عضله های ساق پا، خصوصا عضله های گاستروکنمیوس یا gastrocnemius و سولئوس یا soleus، جهت کارکرد و شکل ساق پا اهمیت دارند. این ماهیچه ها حرکت مچ پا را تنظیم می کنند و ثبات و نیروی محرکه را در زمان راه رفتن، آهسته دویدن و دیگر فعالیت ها برای تحمل وزن برقرار می کنند. با این وجود در بعضی افراد، ماهیچه های ساق پا بزرگتر، ضخیم تر یا نامتناسب با دیگر بخش های پا می باشند و همین امر موجب می شود که دلشان پاهای لاغر تر بخواهد.

لاغری عضله های ساق پا اصولا مربوط به موارد زیبایی می باشد. عضله های بزرگ یا حجیم ساق پا احتمالا کنار دیگر عضله های پا یا در مقایسه با کل بدن شکلی نامتناسب به وجود می آورند. این امر باعث می شود تا یافتن لباس های مناسب نظیر دامن یا چکمه سخت تر شود و اعتماد به نفس را کم کند.

همچنین ابعاد و ظاهر ماهیچه ساق پا بر اساس فاکتورهای گوناگونی نظیر وراثت، میزان فعالیت بدنی و عدم تعادل هورمونی اثرگذار می باشند. بعضی از افراد به علت استعداد ژنتیکی یا شرکت در فعالیت هایی که این عضلات را به شدت هدف قرار می دهند، نظیر دویدن، پریدن یا وزنه برداری، به طور طبیعی عضلات ساق پا آن ها حجیم و بزرگ می شود. دیگر مشکلات پزشکی یا عدم تعادل هورمونی هم باعث هیپرتروفی ماهیچه ساق پا خواهند شد.

لاغر کردن عضله های ساق پا

لاغر کردن عضله های ساق پا بیشتر به خاطر زیبایی ظاهری می باشد. عضله های ساق پا که بزرگ یا حجیم می باشند احتمالا نسبت به دیگر عضله های پا یا بدن نامتناسب می باشند. این امر باعث می شود تا یافتن لباس های مناسب نظیر دامن یا چکمه سخت تر شود و اعتماد به نفس را کم کند.

همچنین بعضی از افراد احتمالا به علت های شخصی یا فرهنگی، دلشان می خواهد تا پاهای لاغرتری داشته باشند. باید بگوییم که لاغری ساق پا، کاملا یک موضوع شخصی می باشد و چنانچه تصمیم دارید تا تزریق بوتاکس ساق پا جهت لاغری را انجام دهید باید با فواید و بدی های آن آشنا شوید که در این زمینه نیز نیاز به مشورت با یک پزشک دارید. پس از مشورت کردن با یک متخصص تصمیم نهایی خود را بگیرید تا پشیمانی در این خصوص نداشته باشید.

تزریق بوتاکس

سم بوتولینوم یا Botulinum toxin که به نام بوتاکس یا botox شناخته می شود نوعی نوروتوکسین neurotoxin ساخته شده به وسیله باکتری کلستریدیوم بوتولینوم Clostridium botulinum می باشد. سم بوتولینوم با فلج یا ضعیف کردن موقت عضله ها در جای تزریق منجر به شل شدن عضله ها و تغییر سایز آن ها خواهد شد.

زمانی که تزریق بوتاکس ساق پا را انجام می دهید، سیگنال های عصبی را که موجب اسپاسم عضلانی می شود، مختل کرده و سپس سبب لاغری ساق پاها خواهد شد.

گام های تزریق بوتاکس ساق پا

لاغری ساق پا به کمک تزریق بوتاکس دارای چندین گام می باشد. برای انجام این کار اول باید با یک متخصص مشورت کنید.

در گام بعدی تزریق مقدار خیلی کمی بوتاکس به بعضی از عضله های ساق پا تزریق می شود تا ابعاد و حجم آن ها کم شود. شما نتیجه این تزریق را چند روز تا یک هفته بعد خواهید دید.

  1. مشاوره با یک متخصص

نخستین گام جهت تزریق بوتاکس ساق پا مشاوره با یک متخصص می باشد. در مشاوره یک متخصص پزشکی، ساق پاهای شما را به خوبی بررسی می کند تا ببیند شما برای این عمل مناسب هستید یا خیر و همچنین او بررسی می کند که این کار ریسکی برای سلامتی شما نداشته باشد. متخصص با این بررسی، درمان بیمار را طبق نیازها و اهداف او شخصی سازی خواهد کرد.

  1. تزریق بوتاکس به ساق پا توسط متخصص

متخصص نخست مقدار اندکی بوتاکس به عضله های ساق پا تزریق می کند. این تزریق ها اصولا سریع و بدون درد می باشند. خوب است بدانید که یک کرم بی حس کننده موضعی پیش از تزریق جهت کاهش هرگونه دردی برایان زده می شود و نیازی به بیهوشی نیست.

  1. مدت اثرگذاری بوتاکس ساق پا

باید بدانید که اثرات شل کننده عضله های بوتاکس مدتی زمان می برد. بعد از چند روز تا یک هفته شما می توانید نتیجه این تزریق را مشاهده کنید. نتیجه در هر شخصی می تواند متفاوت باشد و شاید نیاز باشد جلسه های دیگری با فاصله چند هفته از هم برای رسیدن به نتیجه بهتر انجام شود.

  1. موارد مراقبتی پس از تزریق بوتاکس ساق پا

پس از تزریق بوتاکس ساق پا، اصولا پزشک موارد مراقبتی بعد از درمان را به شما خواهد گفت و چنانچه نیاز باشد می توانید حضوری به نزد پزشک رفته و نگرانی خود را برطرف کنید. شما با انجام این درمان در نوبت های مرتب، اثربخشی تزریق بوتاکس جهت لاغری ساق پا را به بیشترین میزان خواهید رساند و در پایان نتیجه ایده آلی مشاهده خواهید کرد.

فواید تزریق بوتاکس ساق پا

تزریق بوتاکس به ساق پا جهت لاغرتر کردن ساق پا، فواید و خوبی هایی دارد که در ادامه خواهیم گفت.

  • شیوه غیر تهاجمی

خوب است بدانید که تزریق بوتاکس یک گزینه غیر تهاجمی و غیر جراحی جهت لاغری ساق پا شما می باشد. این امر خصوصا برای کسانی که روش‌ های تهاجمی و جراحی را دوست ندارند و یا افرادی که عضله های ساق پای آن ها با ورزش مرتب و برنامه غذایی سالم تغییر نمی‌ کند، بسیار مناسب می باشد.

  • تزریق با دقت به بخش های خاصی از ساق پا

تزریق بوتاکس ساق پا، امکان هدف گیری عمدی و دقیق بعضی از عضله های ساق پا را ایجاد می کند. در حقیقت این شیوه برای جاهای خاصی که عضله های ساق پا متورم شده اند و بیمار در مورد آن ها نگران است صورت می گیرد. با هدف گیری دقیق در این روش به نتیجه مطلوب تری خواهید رسید.

  • خوب شدن سریع تر

علیرغم شیوه های جراحی تهاجمی که احتیاج به بیهوشی عمومی دارند، تزریق بوتاکس جهت لاغری ساق پا اصولا شامل حداقل زمان استراحت و بهبودی سریع می باشد. بیماران قادر می باشند تا بعد از تزریق راه رفته و فعالیت کنند. این عمل برای کسانی که مشغله زیاد دارند بسیار مناسب می باشد.

ریسک تزریق بوتاکس ساق پا

درست است که این عمل خطر چندانی ندارد ولی نیاز دارید تا از ریسک های آن اطلاع داشته و درباره آن ها آگاه باشید. همچنین بعداز انجام این عمل ممکن است در ناحیه تحت درمان، کبودی، ناراحتی یا درد احساس شود و در موارد نادر، واکنش آلرژیک به ماده بوتاکس داشته باشید.

در نتیجه، قبل از انجام این کار می بایست تا درباره هر گونه شرایط پزشکی نظیرآلرژی یا داروهایی که مصرف می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. با درنظر گرفتن این اطلاعات پزشک می تواند ارزیابی کند که این عمل برایتان مناسب است یا نه.

نتایج به دست آمده بعد از تزریق بوتاکس ساق پا

درست است که ابعاد و وزن ماهیچه ساق پا را می توان به صورت ایده آلی با تزریق بوتاکس کم کرد، ولی مدیریت انتظارات نیز خیلی اهمیت دارد. هدف از کم کردن سایز ساق پا با تزریق بوتاکس کوچکتر کردن پاها با شل کردن عضلات مورد نظر ساق پا می باشد.

باید بدانید که این شیوه احتمالا ساختار یا خطوط عضله های ساق را به طور کامل تغییر نمی دهد و طبق فاکتورهایی نظیر ترکیب عضلانی و فیزیولوژی مختص به بیمار، نتایج هر فردی با فرد دیگر گوناگون می باشند. در نتیجه، درک درست از نتایج این تزریق و صحبت کردن با پزشک درباره نتایج قابل دستیابی، در زمان مشاوره از اهمیت خاصی برخوردار است.

در حالت کلی، تزریق بوتاکس به ساق پا ریسکی ندارد ولی باید انتظارات خود را کنترل نمایید و این را هم بدانید که نتیجه در هر شخصی با شخص دیگر متفاوت می باشد. به علاوه باید بدانید که تزریق بوتاکس تنها سایز و حجم عضلات ساق پا را کم می کند تا شکلی باریک‌ تر به خود بگیرند ولی قرار نیست که ساختار یا شکل آن ها نیز عوض شود.

میزان دوام بوتاکس ساق پا

اصولا نتایج تزریق بوتاکس ساق پا، بعد از 1 ماه قابل رویت است و ماندگاری و دوان آن نیز معمولا 4 تا 6 ماه می باشد.

اگر می خواهید این درمان نتیجه مطلوبی داشته باشد هر 4 تا 6 ماه آن را تکرار کنید تا اثر لاغری پاهای شما دوام بیشتری داشته باشد.

مقدار بوتاکس مورد نیاز جهت لاغری ساق پا

در حالت کلی جهت لاغری ساق پا مقدار 80 تا 100 واحد بوتاکس موردنیاز می باشد که برای هر دو پا به میزان160 تا 200 واحد بوتاکس لازم است.

این را هم باید بدانید که این مقدار بوتاکس برای هر فرد و شرایطی گوناگون می باشد و باید بعد از بررسی متخصص مقدار آن تعیین شود. این مقدار طبق ابعاد عضله های ساق پا مشخص خواهد شد و بدیهی است که مقدار آن از هر فردی به فرد دیگر فرق دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه