اتفاقاتی که ممکن است با نوشیدن آبمیوه با معده خالی رخ دهد

اتفاقاتی که ممکن است با نوشیدن آبمیوه با معده خالی رخ دهد

اگر از آن دسته از افرادی هستید که صبح های خود و یا میان وعده خود را با خوردن آبمیوه آغاز می کنید، آن هم با معده خالی با ما همراه باشید تا اتفاقاتی که ممکن است با خوردن آبمیوه با معده خالی ممکن است برایتان اتفاق بیفتد را شرح دهیم.

پژوهشگران بیان کرده اند که خوردن آبمیوه با معده خالی بسیار ضرر دارد. چنانچه با معده خالی آبمیوه بخورید میزان قند خون شما به طور ناگهانی زیاد می شود و اگر این کار ادامه دار باشد مشکلاتی برای سلامتی بدن به وجود می آید و همچنین خطر ابتلا به بیماری دیابت را زیاد می کند. شاید فکر کنید که آب میوه های طبیعی به اندازه مناسبش برای سلامتی مفید است ولی این را هم باید بدانید که زمان مصرف آن نیز حائز اهمیت می باشد.

تایم طلایی خوردن آبمیوه در نیمه اول روز

همانگونه که می دانید آبمیوه طبیعی و پالپ‌دار، غنی از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های ضدالتهاب‌ می باشد. آبمیوه به رفع یبوست کمک کرده و همچنین عفونت ادراری را خوب می کند. شما در تهیه آبمیوه می توانید چند میوه و یا حتی سبزیجات را با هم مخلوط نمایید و ازین طریق ارزش غذایی آن را زیاد کنید. برای اکثر افراد، نوشیدن آبمیوه طبیعی، جهت دریافت مواد مغذی و کسب انرژی مفید می باشد.

ولی این نکته را هم باید بدانید که زمان خوردن آبمیوه هم اهمیت دارد. خوردن آبمیوه در صبح یا اواسط بعدازظهر خوب می باشد، چراکه در این زمان ها می توانید انرژی لازم را دریافت نمایید. ذکر این نکته ضروری است که خوردن آبمیوه با معده خالی خوب نیست و سعی کنید بعد از میل صبحانه آبمیوه بنوشید.

باید بگوییم که خوردن میوه و سبزی به شکل آبمیوه یا آب سبزی همانند خوردن کامل آن ها نمی باشد. میوه و سبزی کامل حاوی فیبر می باشند در حالی که آب آن ها قند و کالری بسیاری دارد.

نوشیدن آبمیوه صحیح است یا خیر؟

اگر فقط آبمیوه بخورید خیلی تفاوت دارد با زمانی که آبمیوه را در کنار میوه کامل مصرف کنید. نوشیدن آبمیوه در یک رژیم غذایی سالم اهمیت خاص خود را دارد و چنانچه نمی توانید خود میوه و سبزی را بخورید خوردن آب میوه و سبزی برایتان واجب است. به علاوه نوشیدن آبمیوه برای کسانی که دارای مشکلات گوارشی می باشند و قادر به تحمل فیبر میوه‌ها و سبزیجات نیستند بسیار مفید می باشد. چنانچه قصد دارید که فیبر و فیتونوترینت‌های میوه‌ها و سبزی‌ها را هم مصرف کنید باید در عوض آب گرفتن، آن ها را با هم مخلوط کنید.

برای نمونه جهت از بین بردن عفونت مجاری ادراری قادر می باشید تا زغال‌اخته، گوجه‌فرنگی و آب چغندر را با هم ترکیب کرده و بنوشید. این ترکیب حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین C بوده و قند آن نیز خیلی کم می باشد.

چنانچه قصد تهیه آبمیوه آماده دارید، از فروشگاه های معتبر و مارک معتبری را تهیه نمایید.

چنانچه آبمیوه صنعتی تهیه می کنید برچسب غذایی روی محصول را ببینید و به میزان قند و مواد نگهدارنده آن نیز توجه کنید.

در کل باید بدانید که آبمیوه را با معده خالی نخورید و همچنین سعی کنید تا به جای آبمیده خالی، میوه و سبزی را به شکل کامل یا میکس شده مصرف نمایید.

اصولا خوردن میوه و سبزی به شکل آبمیوه یا آب سبزی مزایای خوردن آنها به صورت کامل را ندارد. زیرا با این کار تنها قند و کالری بسیاری به بدنتان رسیده و فیبر با ارزش میوه و سبزی را از دست می دهید.

منع مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار با معده خالی

خوب است بدانید که میزان کافئین موجود در قهوه و چای می‌تواند موجب صدمه به سیستم گوارشی شما شود. هنگامی که با معده خالی چای یا قهوه مصرف کنید، میزان اسید معده‌ شما زیاد می شود و ممکن است به سیستم گوارش شما صدمه وارد کند و سبب ایجاد ریفلاکس و سوزش سر دل شود. بنابراین مخاط درونی معده‌ شما حساس شده و عوارضی در پی خواهد داشت. اگر می خواهید این اتفاق برایتان نیفتد با معده خالی چای و قهوه ننوشید.

منع مصرف نوشیدنی‌های قندی با معده خالی

بسیاری از افراد با معده خالی آبمیوه های قنددار می نوشند. خوب است بدانید که با این کار میزان فروکتوز در بدن زیاد شده و به کبد و لوزالمعده فشار بسیاری وارد می شود. باید بدانید که نوشیدنی های قند دار را با معده خالی مصرف نکنید چراکه که سلامت شما را تهدید خواهند کرد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه