اقداماتی جهت پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

اقداماتی جهت پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

خوب است بدانید که ساز زدن باعث سلامت مغز در طول زندگی خواهد شد. همانگونه که ارث بیان کرده است، با توجه به پژوهش انجام شده توسط دانشگاه اکستر انگلستان، موزیک و ساز زدن باعث سلامت مغز در افراد مسن خواهد شد. این پژوهش نشان داد که میان موسیقی و بهبود کارکرد شناختی رابطه مستقیمی وجود دارد.

پژوهشگران اثر ساز زدن و یا آواز خواندن گروه کر را بر سلامت مغز ارزیابی کردند. به علاوه متخصصین تجربه موسیقی و بودن در معرض موسیقی در طول زندگی افراد را جهت ارزیابی آزمون‌های شناختی را هم در نظر گرفتند تا دریابند که آیا درگیری موسیقی موجب حفظ هوشیاری مغز در آینده زندگی خواهد شد یا نه.

بر اساس این ارزیابی و پژوهش مشخص شد که ساز زدن به خصوص با پیانو، باعث تقویت حافظه، بهبود اجرایی نظیر قابلیت های پیچیده حل مسئله خواهد شد. این مورد در آن هایی که این فعالیت را تا آخر عمر خود انجام دادند، بیشتر بود.

درست است که پژوهش های بیشتری برای ارزیابی این رابطه لازم است ولی نتایج این مطالعه مشخص کرد که ترویج آموزش موسیقی قسمت ارزشمندی از ابتکارات بهداشت عمومی جهت ترویج یک سبک زندگی محافظت‌کننده برای سلامت مغز می باشد. به علاوه موجب تشویق افراد مسن برای روی آوردن به موسیقی نیز خواهد شد.

مزیت های بسیاری در مورد فعالیت‌های گروهی موسیقی برای اشخاص مبتلا به زوال عقل وجود دارد و این راهکار همچون قسمتی از یک بسته سالمندی سالم برای افراد مسن باید در نظر گرفته شود تا آن ها را کمک کند به صورت فعال ریسک ابتلا به آلزایمر را کم کرده و سلامت مغز خود را بهبود ببخشند.

همچنین ساز زدن می‌تواند می تواند موجب کم شدن استرس شود. کار تمرکز بر موسیقی می‌تواند مراقبه باشد و توجه را از استرس‌ها و اضطراب‌های روزانه دور کند. به علاوه اندورفین‌ها را آزاد می‌کند که در نتیجه استرس طبیعی بدن کم شده و احساس شادی و آرامش افزایش خواهد یافت.

از زدن همچنین برای کودکان و نوجوانان جهت رشد مغزشان مفید می باشد. این کار مهارت‌های زبانی آن ها را بهتر کرده، موجب تقویت هماهنگی شده و عزت نفس آن ها را زیادتر می کند.

ساز زدن در افراد مسن شیوه تاثیرگذاری جهت فعال نگه داشتن مغز می باشد. همچنین باید بگوییم که این کار موجب به تاخیر انداختن زوال شناختی شده و چابکی ذهنی را بهتر می کند. به علاوه شرکت در فعالیت های مرتبط با موسیقی می تواند ارتباطات اجتماعی را بهتر کند.

در پایان باید بگوییم برای هر شخصی در هر سنی، ساز زدن موجب تقویت ارتباطات اجتماعی خواهد شد. این جنبه‌های اجتماعی می‌توانند با حس تنهایی مبارزه کرده و موجب تقویت حس اجتماع و تعلق شوند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه