ایده های جالت جهت کاهش وزن در شب

ایده های جالت جهت کاهش وزن در شب

خوب است بدانید که در صورت داشتن وزن اضافه فقط برنامه غذایی لاغری یا ورزش و فعالیت بدنی نمی تواند به شما کمک کند تا وزن خود را کم کنید. شما می بایست به طور کلی سبک زندگی خود را تغییر دهید. بر اساس تحقیقات مشخص شده است که یک سری عادت های ناسالم در زمان شب، باعث یاد شدن وزن شما خوواهد شد.

اگر سعی کنید تا در هنگام شب عادت های سالم داشته باشید می توانید سبک زندگی خود را عوض کرده و به وزن ایده آل خود برسید.

همانگونه دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت بیان کرده انجام کارهایی در شب موجب کم شدن وزن خواهد شد که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد:

دوری کردن از نوشیدنی های دارای کافئین در شب

نوشیدنی‌های دارای کافئین باعث ایجاد مشکل در کیفیت خواب خواهد شد و کالری زیادی هم در خود دارند. به علاوه نظم بیولوژیک را از بین می برد و موجب اضافه وزن خواهد شد. سعی کنید به جای کافئین یک لیوان شیرگرم یا آب بنوشید تا بهتر بخوابید.

خوردن کربوهیدرات ‌های پیچیده در شب

خوردن کربوهیدرات ‌های پیچیده در هنگام شام نظیر ماکارونی یا نان کامل موجب می شود تا سیری طولانی مدتی داشته و دیگر تمایلی به خوردن نداشته باشید.

نخوابیدن بعد از صرف شام در شب

د صورتی که بعد از خوردن شام سریع بخوابید حتما چاق خواهید شد. با این کار چربی در بدن جمع شده و موجب سوء‌ هاضمه خواهد شد. در نتیجه سعی کنید به مدت یک و نیم تا دو ساعت قبل از خواب  شام خود را بخورید.

داشتن خواب به اندازه کافی در شب

از جمله با اهمیت ترین دلایل افزایش وزن، خواب کم می باشد؛ چراکه اثر بدی بر متابولیسم بدن دارد و فرایند طبیعی آن را کوتاه تر می کند. در صورتی که خوابتان کم باشد بیشتر گرسنه می شوید و کورتیزول خیلی زیادی در بدن شما ساخته می شود. همچنین، خستگی ایجاد شده از خواب کم از تحرک و ورزش جلوگیری خواهد کرد. در نتیجه تلاش کنید حتما شب‌ها ۷ تا ۸ ساعت استراحت کنید و بخوابید.

خاموش کردن گوشی در شب

بر اساس تحقیقات مشخص شده که نور گوشی، لپ‌تاپ یا تلویزیون، میزان ملاتونین را در مغز خیلی کم می کند. باید بدانید که ملاتونین هورمون تنظیم کننده خواب و بیداری در بدن می باشد و هنگامی که سطح آن کم شود، موجب بی خوابی شده که در نتیجه آن اضافه وزن خواهید داشت.

به موقع خوابیدن در شب

بر اساس تحقیقات مشخص شده که زنانی با رژیم غذایی سالم و خوابیدن به موقع در تمام روزهای هفته، قادر می باشند تا بیشتر وزن خود را کم کنند.

صرف چای بابونه در شب

چای بابونه دارای مواد شیمیایی گیاهی می باشد که موجب خواب راحت تر خواهد شد. به علاوه بر اساس تحقیقات مشخص شده که چای بابونه یک عامل ضد التهاب در بدن می باشد و مشکلات گوارشی و ناراحتی معده را کمتر می کند و همچنین وزن را نیز کاهش می دهد.

استفاده از مواد غذایی پروتئین دار در شب

بر اساس تحقیقات مشخص شده که خوردن یک اسنک کوچک می‌تواند وزن را کاهش دهد. پژوهشگران به این نتیجه رسیدند آن هایی که نیم ساعت تا یک ساعت پیش از خواب ، یک اسنک دارای ۱۵۰ کالری بخورند متابولیسم بدن ان ها سریع‌تر شده و فشار خون آن ها کم تر خواهد شد.

انجام دادن ورزش یوگا در شب

بر اساس تحقیقات مشخص شده که انجام دادن ورزش یوگا بسیار موجب آرامش ذهن و روان شما خواهد شد. بر اساس این پژوهش زنان چاق که قبل از خواب، یوگا انجام می دهند می توانند وزن بیشتری کم کنند.

کنترل کردن دمای اتاق در شب

کنترل کردن مقدار گرمای اتاق خواب، از جمله راحت ترین شیوه ها جهت کوچک کردن سایز دور کمر می باشد. بر اساس تحقیقات مشخص شده که سرمای اندک اتاق باعث کم شدن وزن خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه