بهبود و کاهش درد بیماری واریکوسل در خانه

بهبود و کاهش درد بیماری واریکوسل در خانه

خوب است بدانید که در کل به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد از همه مردان بزرگسال دچار بیماری واریکوسل می شوند. درست است که این بیماری در مردان با سن کم تر رایج تر می باشد اما در افراد مسن تر نیز دیده شده است. در خیلی از مواقع بیماری واریکوسل نشانه ای از خود بروز نمی دهد. ولی باید بدانید که بیماری واریکوسل بلند مدت و کنترل نشده باعث می شود که تاثیرات بدی در مردان داشته باشد که از میان آن ها می توان به ناتوانی جنسی و ظاهر بد بیضه ها اشاره کرد. در صورتی که پزشک قصد کند تا این بیماری را درمان کند، گزینه درمانی عمل واریکوسل می باشد. ولی در صورتی که به دنبال درمان ‌های طبیعی باشید، باید از شیوه های درمانی خانگی استفاده نمایید. در این مقاله از سایت هشتیا درباره درمان های خانگی بیماری واریکسول صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

درمان بیماری واریکسول در خانه و به شکل طبیعی

باید بدانید که در بیماری واریکوسل سیاهرگ‌ های درون بیضه تورم پیدا می کنند و در هم پیچ می خورند و در نتیجه باعث درد زیادی در بیماران خواهد شد. بیماری واریکوسل با سپری شدن زمان بیشتر شده و باعث درد و ناراحتی بیشتری خواهد شد. همچنین باید بدانید که تمامی افراد مبتلا به این بیماری را نمی توان جراحی کرد. درمان ‌های گوناگونی برای بیماری واریکوسل وجود دارند که باعث بهبود درد و تورم بیضه ها خواهد شد.

درمان‌های خانگی بیماری واریکوسل در صورتی که به درستی انجام شوند خیلی اثرگذار می باشند. در حقیقت درمان‌های خانگی شیوه های طبیعی بوده و استفاده از داروها را به حداقل می رساندد و می توانند درد و تورم به صورت قابل توجهی کاهش دهند. از میان این درمان ‌های خانگی می توان به تمرین‌ های بدنی و همچنین برخی از گیاهان دارویی اشاره کرد. در ادامه این درمان ها را توضیح خواهیم داد.

ماءالجبن خوراکی جهت بهبود واریکسول

نخستین گزینه گیاهی جهت بهبود بیماری واریکوسل در خانه استفاده از ترکیبی به اسم ماءالجبن می باشد. این ترکیب در عطاری ها موجود می باشد. جهت درمان می بایست در هر روز به شکل ناشتا این ترکیب را در آب ترکیب کرده و بخورید.

گذاشتن حنا روی بیضه جهت درمان واریکسول

حنا از جمله درمان های خانگی بیماری واریکوسل می باشد که تاکنون خواص آن در این بیماری به تاییدنرسیده است. شما قادر می باشید تا با گذاشتن گیاه حنا روی بیضه ها نشانه های این بیماری را بهبود ببخشید.

گذاشتن کمپرس سرد جهت درمان واریکسول

گذاشتن کمپرس سرد از جمله دیگر درمان های خانگی بیماری واریکوسل می باشد. جهت بهبود ورم و درد بیماری واریکوسل می بایست تا از کمپرس یخ و سرد به صورت روزانه و هر روز دو یا سه مرتبه استفاده نمایید. شما باید کیسه یخ را به اندازه ۱۰-۱۵ دقیقه روی بیضه ها یا کشاله ران خود بگذارید. دقت کنید که از یخ به صورت مستقیم استفاده نکنید چراکه ممکن است درد شما را بیشتر کند.

گیاه خرنوب خوراکی جهت بهبود واریکسول

در طب سنتی و گیاهی گیاه خرنوب از جمله درمان های خانگی واریکوسل پبه شمار می رود.  گیاه خرنوب از نوعی گیاه مدیترانه‌ای تهیه می شود و جهت تقویت قوای جنسی مردان و درمان گیاهی بیماری واریکوسل به کار می رود. گیاه خرنوب باعث بهتر شدن اسپرم‌ها و بیشتر شدن کیفیت آن ها می شود و بنابراین باعث درمان ناباروری واریکوسل خواهد شد. شما می توانید از گیاه خرنوب به شکل پودر، روغن یا داروهای فراوری شده استفاده نمایید.

گانودرما خوراکی جهت بهبود واریکسول

گیاه گانودرما یک مدل قارچ خوراکی به شمار می رود که جهت بهبود بیماری واریکوسل به کار می رود ولی باید بدانید که به صورت علمی تایید نشه است. این ترکیب جهت درمان اختلالات گوناگون مردانه نظیر پروستات مفید می باشد.

خاکشیر با عسل خوراکی جهت بهبود واریکسول

گیاه خاکشیر نیز از جمله دیگر درمان های خانگی بیماری واریکوسل می باشد. اگر در هر روز خاکشیر را با عسل به شکل ناشتا مصرف کنید موجب بهبود نشانه های بیماری واریکوسل خواهد شد. خاکشیر به علاوه با درمان یبوست، فشار وارده بر این بیماران را کمتر می کند.

زالودرمانی جهت درمان واریکسول

در بعضی موارد زالودرمانی به عنوان یک درمان خانگی واریکوسل به کار می رود. باید بدانید که زالودرمانی نوعی تخصص می باشد که به وسیله متخصصان انجام می‌شود و برای سلامتی بسیار خوب می باشد.

ماساژ دادن با روغن زیتون جهت درمان واریکسول

روغن‌های گیاهی و طبیعی نظیر روغن کنجد یا روغن زیتون نیز از جمله درمان های خانگی بیماری واریکوسل هستند. اگر روزانه به مدت دو ماه اندکی از این روغن ‌ها را روی کیسه بیضه بزنید و ماساژ دهید باعث بهبود علائم شما خواهد شد.

خوراکی شاه بلوط هندی جهت درمان واریکسول

عصاره شاه بلوط از جمله دیگر داروهای عالی برای بیماری واریکوسل می باشد. عصاره آن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی می باشد در نتیجه عصاره شاه بلوط باعث می شود تا درد و التهاب بیماری واریکوسل بهبود پیدا کند. به علاوه شاه بلوط دارای ترکیبی به اسم اسسین می باشد که ناباروری مردان را هم درمان می کند. ماده اسسین هم تعداد و تحرک اسپرم را بهبود می بخشد و هم موجب کم شدن نشانه های بیماری واریکوسل خواهد شد. در نتیجه شاه بلوط برای درمان ناباروری هم به کار می رود.

گذاشتن خاکستر هسته خرما، کلم و سرکه روی بیضه جهت درمان واریکسول

به علاوه ترکیب خاکستر هسته خرما، کلم و سرکه می تواند در بهبود نشانه های بیماری واریکسول کمک کننده باشد. برای تهیه این ترکیب به شیوه زیر عمل کنید:

  • نخست تعداد بیست عدد هسته خرما را بسوزانید تا خاکستر هسته خرما به دست بیاید.
  • پس از آن به اندازه نصف یک کلم سفید را با آب جوشانده و آب را جدا نمایید.
  • اکنون خاکستر هسته خرما و کلم پخته شده را با اندکی سرکه مثل سرکه سیب یا سرکه هسته خرما یا سرکه انگور مخلود نمایید تا به شکل خمیری شود.

این مخلوط را هر سه تا چهار هفته یک بار روی بیضه ها قرار دهید و بگذارید تا جذب شود. با این درمان می توانید بیماری واریکسول را درمان نمایید.

ترکیب عسل و سیاهدانه خوراکی جهت بهبود واریکسول

ازجمله دیگر درمان های خانگی بیماری واریکوسل، عسل می باشد. عسل خواص درمانی و پزشکی بسیاری دارد و از آن جهت درمان خانگی در خیلی از بیماری ها استفاده می شود. شما قادر می باشید با خوردن روزانه عسل در کنار سیاه دانه، موجب درد و بهبودی بیماری واریکوسل شوید.

ماساژ دادن با روغن کنجد یا بابونه جهت درمان واریکسول

روغن‌های گیاهی نظیر روغن کنجد و بابونه باعث تنظیم دمای بیضه‌ ها و بهتر شدن جریان خون خواهد شد. این مواد جهت درمان خانگی واریکوسل مورد استفاده قرار می گیرد که هر روز باید از این روغن‌ها روی کیسه بیضه و قسمت های اطراف آن استفاده کرد و ماساژ داد. به آرامی بیضه ها را با روغن کنجد یا بابونه ماساژ داده تا علائم آن بهبود پیدا کنند.

ماساژ دادن با روغن سیاه دانه جهت درمان واریکسول

روغن سیاه دانه از جمله دیگر درمان های خانگی واریکوسل می باشد. شما قادر می باشید تا در هر روز این روغن را بر روی بیضه‌ها و قسکمت های بالایی آن ماساژ داده و درد و تورم ناشی از این بیماری را کاهش دهد.

استفاده از بیضه بند جهت بهبود درد بیماری واریکوسل

از جمله دیگر درمان‌های خانگی درمان واریکوسل به کار بردن بیضه بند می باشد. بیضه‌ بند لباس زیر ویژه ای می باشد که از بیضه در زمان انجام کار ‌های فیزیکی و سنگین مراقبت می‌کند. از سوی دیگر به کار بردن بیضه ‌بندها میزان فشار روی کیسه بیضه را کاهش داده و باعث کم تر شدن درد می شوند.

انجام دادن ورزش کگل جهت درمان خانگی واریکوسل

ورزش کگل از جمله دیگر درمان های خانگی بیماری واریکوسل می باشد که کمک بسیاری به بیماران می کند. تمرین های کگل عضله های کف لگن را تحت تاثیر قرار می دهد، این عضله ها به طور مرتب منقبض و منبسط می شوند. تمرینات کگل جهت بی‌اختیاری و دیگر مشکلات خواص بسیاری دارند و احتمالا باعث بهتر شدن جریان خون بیضه‌ها و کم شدن درد خواهند شد.

انجام دادن ورزش یوگا جهت درمان واریکوسل

ورزش یوگا از جمله بهترین درمان‌های خانگی بیماری واریکوسل می باشد. تمرین یوگا گردش خون را بهتر کرده و موجب افزایش باروری ناشی از بیماری واریکوسل خواهد شد. به علاوه موجب تقویت و کشش کشاله ران و لگن خواهد شد و می تواند استرس و درد را در این بیماران کاهش دهد. در صورتی که درمان خانگی واریکوسل با یوگا انجام شود آساناهای یوگا نظیر Viparita Karani، Ananda Balasana و Vajrasana جه بهتر شدن وضعیت دردناک واریکوسل بسیار اثرگذار می باشند. همچنین آساناهای یوگا، مدیتیشن و تنفس عمیق شیوه های بسیار خوبی جهت بهتر شدن عملکرد اندام‌های بدن می شوند.

کم کردن وزن جهت درمان بیماری واریکسول

تغییر سبک زندگی باعث بهتر شدن نشانه های دردناک بیماری واریکوسل خواهد شد. اصولا به بیماران دارای بیماری واریکوسل پیشنهاد می‌شود که وزن خود را کاهش دهند زیرا زیاد بودنوزن باعث افزایش فشار روی بیضه‌ها شده و درد و ناراحتی را زیادتر می کند. در نتیجه یک گزینه ساده جهت درمان خانگی بیماری واریکوسل، کم کردن وزن بیماران می باشد.

رژیم غذایی مناسب جهت بهبود درد بیماری واریکوسل

برنامه غذایی از دیگر مواردی است که همچون درمان خانگی واریکوسل مورد استفاده قرار می گیرد. به بیماران پیشنهاد می‌شود که یک برنامه غذایی سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان استفاده کنند. این غذاها به صورت مرتب حرکت های روده را بهتر کرده و از صدمه زدن به ورید ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می کند. خوردن مواد غذایی فراوری شده و تند در روند بهبود واریکوسل اثرات منفی دارد. به علاوه نوشیدنی‌ های گازدار و کافئین ‌دار آب بدن را کم کرده و واریکوسل را بدتر می کنند و موجب درد زیادتری خواهند شد. همچنین استفاده از مواد غذایی شور، غذاهای سرخ‌کردنی و فست‌ فودها با اثر منفی روی عروق خونی باعث بدتر شدن نشانه های بیماری واریکوسل خواهند شد در نتیجه این بیماران باید به رژیم غذایی خود اهمیت دهند.

استفاده از طب سنتی جهت درمان بیماری واریکوسل

در طب سنتی هم درمان های خانگی برای واریکسول وجود دارد. از جمله این موارد خوردن مواد غذایی دارای آنتی‌اکسیدان بیشتر می باشد. در طب سنتی به بیماران پیشنهاد می‌شود که جهت پیشگیری از بدتر شدن شرایط واریکوسل، مواد غذایی نظیر اسپند، انواع توت‌ها، کلم‌پیچ، شکلات تلخ و کلم قرمز را بیشتر مصرف کنند زیرا دارای آنتی اکسیدان بیشتری می باشند.

درمان‌های دیگر نظیر درمان هومیوپاتی و درمان آیورودا می باشند. این داروها همچون درمان های طبیعی با خاصیت ضددرد، ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی، درد، ورم و خارش بیماری واریکوسل را بهتر می کند. زالودرمانی هم یکی از درمان های طب سنتی کم کردن و بهبود نشانه های بیماری واریکوسل می باشد.

طب سوزنی درمان دیگری در طب سنتی برای بهبود این بیماری می بتشد. برخی اوقات طب سوزنی با درمان گیاهان چینی موجب بهبود علائم خواهد شد. این درمان ها باید توسط یک متخصص طب سنتی یا طب سوزنی صورت بگیرد.

سخن پایانی

همانگونه که گفتیم بیماری واریکوسل احتمالا از لحاظ روانی و عاطفی یک بیماری خیلی خسته‌کننده می باشد. همه بیماران نیاز است تا بدانند که شیوه های گوناگونی جهت درمان واریکوسل وجود دارد و یکی از آن ها درمان خانگی واریکوسل می باشد. از درمان‌ های خانگی می توان به انجام ورزش هایی نظیر یوگا، خوردن داروهای گیاهی و به علاوه داشتن غذایی پر خاصیت و سالم اشاره کرد.

اگر زودتر اقدام به درمان کنید با سرعت بیشتر و آسان تر درمان خواهد شد و علائم شما بهبود خواهد یافت. ولی اگر شدت بیماری بیشتر باشد باید به یک متخصص اورولوژیست مراجعه کنید و از درمان‌های پزشکی کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. رز :
    2 هفته پیش

    عالیه ممنونم❤️