راهنمای بهترین زمان انجام آی یو آی با نتیجه قطعی!

راهنمای بهترین زمان انجام آی یو آی با نتیجه قطعی!

بارداری در گذشته یکی از مشکلات بزرگ زوجین بود که متاسفانه راه‌حل مشخصی نداشت و کانون گرم بسیاری از ازدواج‌ها بعد از چندین سال به دلیل عدم فرزندآوری از هم می‌پاشید. در حال حاضر به دلیل پیشرفت‌هایی که در علم پزشکی انجام شده و مدرن شدن بسیاری از تجهیزات، پزشکان توانسته‌اند هر غیرممکنی را ممکن کنند. یکی از غیرممکن‌ها نیز بارداری افراد نابارور و نازا است. روش‌های متفاوتی برای رفع مشکل ناباروری مردان و زنان تعبیه و طراحی شده که بیشتر آنها نتایج مثبتی داشته و دارند. یکی از بهترین روش‌ها نیز آی یو آی است برخی از زوجین شاید ندانند که آی یو ای چیست و بهترین زمان این درمان برای کسب نتیجه قطعی کی است. باید یادآور شویم که این درمان، اگر در زمان مناسب و تحت نظر یک متخصص حرفه‌ای انجام شود به طور حتم بارداری اتفاق می‌افتد.

زمان مناسب برای انجام آی یو آی (IUI)

بهترین زمان برای انجام تلقیح داخل رحمی دوره تخمک‌گذاری مادر است و باید تخمک در لوله فالوپ باشد. از آنجایی که تخمک فقط 12 تا 24 ساعت قادر به لقاح است، اسپرم باید نزدیک به زمان تخمک‌گذاری تلقیح شود. آی یو آی روش درمانی بسیار کوتاهی است که تنها طی چند دقیقه انجام می‌شود.

قبل از مراحل نهایی آی یو آی متخصص نمونه منی مرد را جمع‌آوری می‌کند و آن را قبل از تلقیح تحت بررسی قرار می‌دهد. در نظر داشته باشید بعد از بررسی باید هر چه زود روش IUI به مرحله اجرا برسد.

بیشتر آی یو آی‌ها باید یک یا دو روز بعد از اینکه آزمایش‌های علائم تخمک‌گذاری را نشان دادند باید انجام شود. متخصصان حرفه‌ای به طور حتم براساس سیکل تخمک‌گذاری شما برنامه‌ریزی مناسبی برای انجام این روش درمانی در نظر می‌گیرند. کلینیک ناباروری رستاک می‌تواند بهترین زمان برای انجام آی یو آی را براساس شرایط تخمک‌گذاری شما تعیین کند.

در نظر داشته باشید زمان‌بندی عامل اصلی برای موفقیت در روش آی یو آی است. می‌توان گفت 6 ساعت قبل از تخمک‌گذاری بهترین زمان برای انجام این روش درمانی خواهد بود. همچنین اگر قصد دارید دو آی یو آی انجام دهید حداقل 24 ساعت باید بین آنها فاصله وجود داشته باشد.

دوره تخمک‌گذاری بهترین زمان برای انجام آی یو آی

روش آی یو آی یا تلقیح داخل رحمی روشی است که طی آن اسپرم به طور مستقیم با استفاده از یک کاتر نازک و قابل انعطاف به درون رحم تزریق می‌شود.  نگران نباشید این روش برعکس روش‌های دیگر دردسرهای کمتری به همراه دارد و برای نتیجه مثبت آن باید در زمان مورد نظر انجام شود.

از آنجایی که زمان انجام IUI امری کلیدی است، بررسی علائم بدن به منظور تشخیص زمان تخمک‌گذاری بسیار مهم است. مادر می‌تواند برای تعیین زمان تخمک‌گذاری خود به مطب متخصصان حرفه‌ای مراجعه کرده و از کیت پیش‌بینی تخمک‌گذاری که با ادرار انجام می‌شود استفاده کند.

به طور معمول تخمک‌گذاری حدود 10 تا 16 روز پس از اولین روز پریود اتفاق می‌افتد. تلقیح یا قرار دادن اسپرم در رحم باید در عرض 24 تا 36ساعت بعد از تشخیص زمان مناسب برای تخمک‌گذاری انجام شود.

زمانی که بدن مادر تا حد زیادی هورمون لوتئینیزه‌کننده تولید کند، متخصص تشخیص می‌دهد که بدن او مستعد آزاد کردن تخمک از تخمدان است. همچنین برای تشخیص زمان تخمک‌گذاری مادران می‌توان از سونوگرافی ترانس واژینال کمک گرفت.

متخصصان با تجویز برخی از داروهای خاص نیز می‌توانند به مادر کمک کنند تا در زمان مشخصی یک یا چند تخمک را آزاد کند. با آزاد شدن تخمک در زمان مناسب می‌توان آی یو آی انجام داد و به نتیجه دلخواه رسید.

واجد شرایط بودن برای آی یو آی

برای اینکه مطمئن شوید برای آی یو آی یا تلقیح داخل رحمی شرایط مناسبی دارد و برای تشخیص بهترین زمان تخمک‌گذاری خود باید به متخصصان حرفه‌ای مراجعه کنید. یکی از بهترین تیم‌ها برای انجام IUI مرکز ناباروری رستاک است که متخصصان این مطب در زمان ویزیت شرایط شما را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهند.

شاید باورتان نشود اما اگر دوره تخمک‌گذاری شما تعیین شود، انجام این روش کمک باروری تنها چند دقیقه طول می‌کشد. متخصص بعد از آماده شدن مایع منی در عرض چند دقیقه این مایع را به رحم مادر انتقال می‌دهد. در ضمن هیچ دارو و مسکنی نیاز نیست. کافی است از یک متخصص حرفه‌ای و آموزش دیده برای تلقیح داخل رحمی کمک بگیرید.

بهترین کاندید برای انجام آی یو آی

تعیین اینکه آیا برای آی یو آی واجد شرایط یا کاندید خوبی هستید موضوعی است که باید تحت نظر یک متخصص حرفه‌ای انجام شود. روش تلقیح داخل رحمی روشی مناسب برای بسیاری از زوجین است. شما نیز با مراقبت‌های شخصی و توجه به عواملی همانند سن و مسائل مهم باروری مثل تخمک‌گذاری می‌توانید جزء والدینی باشید که از این طریق بچه‌دار شده‌اند.

این روش باروری یکی از بهترین و موثرترین روش‌های کمک باروری است که باید تحت نظر متخصصان حرفه‌ای انجام شود تا نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد. اگر شما نیز رویای فرزندآوری را در سر دارید، می‌توانید با برآورد زمان تخمک‌گذاری خود و آماده شدن مایع منی در زمان مناسب شانس خود را بچه‌دار شدن امتحان کنید.

سن زنان، موثرترین عامل در موفقیت آی یو آی

از آنجایی که زمان تخمک‌گذاری برای انجام آی یو آی بسیار مهم است، می‌توان به این نتیجه رسید که سن مادران نیز از عوامل مهم و موثر بر روی نتیجه آی یو آی خواهد بود؛ زیرا با بالا رفتن سن شانس تخمک‌گذاری کاهش می‌یابد و امکان دریافت نتیجه قطعی از این روش درمانی نیز کم می‌شود.

مادرانی که در اوایل دهه 30 سالگی یا حتی کمتر به سر می‌برند، حدود 20 تا 25 درصد شانس بارداری خواهند داشت اما مادرانی که بین 30 تا 35 سال سن دارند، 15 تا 20 درصد می‌توانند بارداری موفق را از طریق آی یو آی تجربه کنند. همچنین زنان 30 تا 40 ساله تنها 10 درصد باروری از طریق IUI برای آنها پیش‌بینی شده است.

اگر در اوایل دهه 40 سالگی خود هستید، با برآورد زمان صحیح تخمک‌گذاری تنها 5 درصد شانس بارداری از طریق آی یو آی خواهید داشت. به طور کلی سن و زمان تخمک‌گذاریا بانوان در نتیجه قطعی و مثبت این روش کمک درمانی بسیار مهم است.

بهترین کلینیک برای انجام آی یو آی

به طور حتم به منظور تشخیص زمان صحیح برای انجام آی یو آی و برآورد تاریخ تخمک‌گذاری خود به یک متخصص حرفه‌ای نیاز دارید که رستاک می‌تواند در این روند همراه شما باشد. همچنین این تیم متخصص با کمک تجهیزاتی که دارد می‌تواند اسپرم را قبل از ایجاد لقاح بررسی کند و شانس بارداری شما از طریق آی یو آی را افزایش دهد.

منبع: https://rastakclinic.com

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه