مصرف ماست جهت بهبود و پیشگیری از افسردگی یا اضطراب

مصرف ماست جهت بهبود و پیشگیری از افسردگی یا اضطراب

طبق پژوهش های جدیدی که صورت گرفته می توان با مصرف برخی مواد غذایی موجب بهبود افسردگی و کاهش استرس و اضطراب شد. ولی به این نکته توجه کنید که لاکتوباسیلوس نمی تواند جایگزینی جهت درمان افسردگی باشد. پژوهش های جدید بیانگر این است که باکتری موجود در غذاهای تخمیر شده و به خصوص ماست مانع از افسردگی و اضطراب خواهد شد.

بر اساس مطالعات پیشین این باکتری توانسته بود تا افسردگی را در موش‌ها بهبود ببخشد. اگر بخواهیم این اتفاق را توضیح دهیم باید بگوییم که پژوهشگران مجموعه‌ای از باکتری‌ها به نام Altered Schaedler Flora که دربرگیرنده ی دو سویه لاکتوباسیلوس و شش سویه باکتری دیگر بود، را مورد آزمایش قرار دادند. در این آزمایش معلوم شد که موش‌های بدون لاکتوباسیلوس دارای استرس زیادی بوده و دارای سطح پایین‌تری از یک فاکتور ایمنی به اسم اینترفرون گاما که نقشی در کم کردن استرس دارد، می باشند.

محققین بیان کردند که اطلاعات به دست آمده از این آزمایش فهم جدیدی در مورد وظیفه میکروبیوم باکتریایی روده و سیستم ایمنی بدن در مشکلات روانی به ما می دهد.

به کمک این پژوهش می توان شیوه های جدیدی جهت بهبود و جلوگیری از بیماری‌های روانی به دست آورد. برای نمونه در آینده، افراد دارای افسردگی، قادر می باشند تا با مصرف مکمل‌های پروبیوتیک دارای لاکتوباسیلوس بیماری خود را بهبود ببخشند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه