معرفی مواد غذایی مناسب صبحانه جهت کاهش وزن

معرفی مواد غذایی مناسب صبحانه جهت کاهش وزن

از نظر بسیاری از کارشناسان وعده صبحانه از جمله با اهمیت ترین وعده های روزانه می باشد، ولی دقت کنید که این وعده نباید همانند ناهار سنگین و دارای مواد غذایی پر نشاسته و پر چرب باشد. آن هایی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند باید وعده صبحانه را کم کالری مصرف کنند تا به کاهش وزن خود کمک کنند.

در حال حاضر خیلی ها به علت داشتن زندگی ناسالم، استفاده از مواد غذایی مضر و نداشتن فعالیت بدنی دچار افزایش وزن می شوند. کنترل وزن پیش از بالا رفتن آن خیلی اهمیت دارد. بنابراین تنظیم وعده صبحانه بسیار مهم می باشد. مواد غذایی پر کالری موجی زیاد شدن وزن خواهند شد. در نتیجه ترکیب غذاهای کم کالری برای تنظیم وزن، در کنار یک برنامه غذایی متعادل و ورزش بسیار مهم می باشد. در این مقاله از سایت هشتیا قرار است تا مواد غذایی کم کالری و همچنین خوش طعم مختص به صبحانه را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به راحتی با دنبال کردن آن ها به کاهش وزن خود کمک کنید.

تست آووکادو یک صبحانه کم کالری

نان تست آووکادو صبحانه ای سالم و با کالری اندک  جهت کم کردن وزن به شمار می رود. جهت درست کردن این صبحانه خوش طعم، می بایست تا یک نان سبوس دار و نصف آووکادوی رسیده ای را تهیه کنید. سپس یک قاشق چایخوری آبلیمو، اندکی نمک و فلفل سیاه و یک تخم مرغ پخته را در ظرفی ریخته و همه آن ها را با آووکادو به خوبی ترکیب نمایید. پس از آن مواد حاضر شده را روی نان قرار دهید و بخورید. این تست آووکادو بدون در نظر گرفتن تخم مرغ فقط دارای ۲۰۱ کالری می باشد.

پودینگ دانه چیا یک صبحانه کم کالری

این صبحانه خوش طعم بسیار برای صبحانه و دسر مناسب می باشد و نحوه درست کردن آن هم خیلی راحت است. جهت درست کردن آن، می بایست تا دو قاشق غذاخوری دانه چیا که یک شب خیس خورده، نصف فنجان شیر بادام شیرین نشده، یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل و نصف فنجان شاه توت را بیفزایید و تمامی مواد را با هم ترکیب نمایید. پودینگ دانه چیا تنها دارای ۱۷۰ کالری می باشد.

کاسه اسموتی یک صبحانه کم کالری

جهت درست کردن یک کاسه اسموتی، می بایست تا نصف فنجان توت یخ زده، نصف موز، نصف فنجان اسفناج، نصف فنجان شیربادام شیرین نشده، یک قاشق غذاخوری دانه چیا را که یک شب خیسانده شده با یکدیگر مخلوط نمایید. تمامی این مواد را در یک هم زن ریخته و به خوبی ترکیب کنید تا خمیر اسموتی درست شود. پس از آن خمیر را در یک کاسه یا لیوان بریزید و با یک قاشق غذاخوری گرانولا و تکه‌های میوه تازه تزئین نمایید و میل کنید. این اسموتی دارای ۲۳۰ کالری می باشد و برای کاهش وزن صبحانه بسیار خوبی می باشد.

املت سبزیجات یک صبحانه کم کالری

جهت درست کردن املت سبزیجات، می بایست تا دو عدد تخم مرغ بزرگ را در ظرفی بریزید. سپس به میزان یک چهارم فنجان فلفل دلمه ای خرد شده، یک چهارم فنجان گوجه فرنگی خرد شده، یک چهارم فنجان اسفناج خرد شده، یک قاشق چایخوری روغن زیتون به آن بیفزایید و خوب ترکیب نمایید. هنگامی که مواد خوب باهم مخلوط شدند آن را روی تابه نچسب ریخته و اجازه دهید تا بپزد و دو سمت آن قهوه‌ای طلایی شود. این املت دارای ۲۰۵ کالری بوده و خیلی سالم و انرژی زا می باشد.

پارفه ماست یونانی یک صبحانه کم کالری

جهت درست کردن پارفه ماست یونانی می بایست تا نصف فنجان ماست یونانی فاقد چربی، یک چهارم فنجان توت تازه، یک قاشق غذاخوری بادام یا گردو خرد شده و یک قاشق چایخوری عسل را با یکدیگر خوب ترکیب نمایید.باید بدانید که این صبحانه دارای ۱۷۰ کالری بوده و خیلی سالم و مغذی می باشد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه