همه چیز درباره نمک رنگی و معایب آن

همه چیز درباره نمک رنگی و معایب آن

متخصص موسسه غذا و دارو یعنی یوسف صادقیان امین بیان کرد که فلزات سنگینی در نمک های تصفیه نشده وجود دارند و گفت که نمک دریا و نمک‌ های رنگی ناخالصی ‌ها زیادی داشته و ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهند.

در این باره این متخصص گفت که نمک خوراکی هم در حالت استخراج شده از معادن سنگ نمک و هم در حالت استخراج شده از آب دریا ناخالصی های بسیاری دارد و باعث بروز عوارض بد و مسمومیت در بدن انسان خواهد شد.

او عنوان کرد که نمک ‌های تصفیه نشده مقدار زیادی فلزات سنگین نظیر سرب، جیوه، کادمیوم، آرسنیک و غیره دارند که هر یک از این عنصرها بدی های زیادی برای سلامتی بدن انسان دارند. بنابراین مهم است که این ناخالصی‌ها در عملیات تصفیه، از نمک خوراکی جدا شوند و به میزان استاندارد و ایده آلی برسد.

این متخصص مواد غذایی اظهار کرد که وزارت بهداشت جهت کم کردن شیوع بیماری گواتر و مشکلات ناشی از فقدان ید، سیاست اضافه کردن یُد به نمک‌ های خوراکی را آغاز کرده است و هم اکنون تمامی کارخانه‌های سازنده نمک باید یُد را به مقدار پیشنهاد شده وزارت بهداشت به نمک ‌های خوراکی خود بیفزایند. مصرف نمک خوراکی تصفیه شده یُد دار باعث تامین یُد بدن جهت انجام کارهای حیاتی وابسته به این ریزمغذی خواهد شد. تامین نشدن یُد کافی به بدن عوارض بدی نظیر گواتر، مشکلات مادرزادی، زیاد شدن سقط و مرده زایی، هیپوتیروئیدی مادرزادی و کم شدن بهره هوشی خواهد شد و بنابراین وزارت بهداشت تاکید می کند که حتما نمک خوراکی تصفیه شده دارای ید را مصرف نمایید.

او همچنین گفت که با وجود پیشنهاد های وزارت بهداشت بر استفاده از نمک یُددار تصفیه شده باز هم افرادی اعتقاد دارند که نمک دریا و نمک ‌های رنگی برای بدن بسیار خوب می باشند. نمک دریا در حقیقت نمک گرفته شده از تبخیر آب دریا می باشد. باید بدانید که این نمک ها ناخالصی‌ های زیادی نظیر فلزات سنگین دارند که ریسک ابتلا به سرطان را بیشتر خواهد کرد.

این متخصص در پایان عنوان کرد که نمک دریا در حقیقت نمک ‌های معادن یا دریاچه‌های خشک شده می باشد که هم ناخالصی‌های زیادی دارند و هم اکثر آن ها مواد خطرناک نظیر مواد سمی ناشی از وارد شدن آب‌های سطحی و فاضلاب ‌ها به این دریاچه‌ ها را دارند و همچنین مقدار بسیارکمی ید دارند یا حتی بدون ید می باشند و احتیاج روزانه به ید را برای بدن شما فراهم نمی کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه