همه چیز درباره چای ترش و سبز و موارد استفاده از آن

همه چیز درباره چای ترش و سبز و موارد استفاده از آن

خوب است بدانید که چای ترش از جمله چایی هایی به شمار می رود که قادر می باشید تا آن را به شکل سرد یا گرم بنوشید. چای ترش که به آن چای مکه، چای مالمیر، چای قرمز و چای روزل نیز می گویند دارای کاسبرگ های گیاه چای ترش می باشد. شما می توانید این چای را هم به صورت گرم و هر سرد بخورید.

میزان استفاده از چای ترش به صورت روزانه

شما قادر می باشید تا یک تا دو بار در روز دمنوش چای ترش بخورید. جهت دم کردن چای ترش می بایست تا میزان ۵ گرم از چای ترش را در فنجان بریزید و به آن آب جوش بیفزایید. پس از ان در فنجان را قرار دهید تا دم بکشد. پس از ده دقیقه چای ترش را صاف کنید و بخورید.

چای ترش با جوشاندن کاسبرگ گیاه جامائیکا درست می شود. این نوشیدنی در میان مردم جهان معروف می باشد و همچون یک نوشیدنی درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

چای درست شده با این گیاه دارای رنگ قرمز و مزه ترش می باشد. به دلیل مزه این نوشیدنی به آن چای ترش می گویند. همچنین باید بدانید که این چای کالری کمی دارد و دارای کافئین نمی باشد.

فواید چای ترش و چای سبز

اخیرا گزارشی از یک پژوهش به وسیله مرکز تحقیقات دیابت در یزد صورت گرفته که توسط شورای گیاه‌ شناسی آمریکا منتشر شده است. این پژوهش بیانگر این است که برای افراد دارای دیابت خوردن چای سبز یا چای ترش به صورت روزانه بسیار مفید می باشد.

در این پژوهش تعداد ۹۴ نفر دیابتی با سن میان ۳۰ تا ۶۰ سال به صورت تصادفی در دو تیم مصرف چای سبز و چای ترش بودند. این دو تیم به مدت ۴ هفته، ۳ بار در روز از چای استفاده کردند.

تیم چای سبز میزان سه گرم چای را در ۱۵۰ میلی‌لیتر آب جوش برای پنج دقیقه دم کردند. تیم چای ترش هم بدین شکل چای خود را دم کردند با این فرق که چای را به اندازه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم کردند.

پیش و بعد از تحقیق، نشانه های حیاتی هر بیمار، نظیر فشار خون سیتولیک و فشار خون دیاستولیک ‌آن‌ها، محاسبه شد. بعد از پژوهش، میانگین فشار خون در تیم چای سبز در طول ۴ هفته بالای ۳۹ درصد و تیم چای ترش تقریبا ۴۳ درصد کم تر شده بود.

بنابراین به دلیل خاصیت پلی‌فنولی موجود در این نوشیدنی‌ها، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که بیماران دیابتی دارای فشار خون کم که در هر روز سه لیوان چای ترش یا چای سبز می خوردند، فشار خون سیستولیک و دیاستولیک کم تری خواهند داشت.

در نتیجه پژوهشگران پیشنهاد می‌کنند که بیماران دیابتی، جهت رویارویی با فشار خون زیاد، میزان مصرف چای سبز، چای ترش یا ترکیب چای سبز و چای ترش خود را بیشتر کنند. بدین شکل می توانند فشار خون زیاد خود را کاهش دهند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه