چگونگی پرستار شدن بهیاران بعد از چند سال سابقه

چگونگی پرستار شدن بهیاران بعد از چند سال سابقه

عضو شورای‌عالی نظام پرستاری یعنی پیمان مرزبان بیان کرد که احترام به موقعیت شغلی پرستاری بسیار برای آنان اهمیت دارد و پرستاران همچون یک تیم بزرگ شغلی در نظام علوم پزشکی می بایست از لحاظ رفاهی مورد توجه قرار بگیرند تا با خیالی آسوده به فعالیت در حرفه خود بپردازند.

مرزبان گفت باید به مسئله رفاهی و شیوه زندگی پرستاران توجه به خصوصی شود تا آن ها در ازای کاری که انجام می دهند حق و حقوق مناسبی دریافت کنند. بنابراین سازمان نظام پرستاری و مسئولان باید جهت اجرای صحیح قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و اجرای فوق‌العاده خاص، اقدامات شایسته ای انجام دهند و موضوع قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و فوق‌العاده خاص از جمله با اهمیت ترین ارجحیت شورای ‌عالی نظام پرستاری می باشد.

او ادامه داد که چنانچه به زندگی و رفاه پرستاران اهمیت داد، موجب به وجود آمدن انگیزه و بالا رفتن کیفیت خدمات آن‌ها خواهد شد. دقت کنید که اگر به این مسئله رسیدگی نشود انگیزه پرستاران کم شده و ممکن است کیفیت کار آن ها کاهش یابد.

آقای پیمان مرزبان همچنین عنوان کرد که زندگی و رفاه پرستاران رابطه مستقیمی با کم بودن نیرو در کشور دارد. اگر به مسئله معیشت پرستاران اهمیت داده نشود، آن ها تصمیم به مهاجرت گرفته و صدمه بسیار بدی به بدنه سلامت کشور وارد می شود.

این عضو شورای‌عالی نظام پرستاری در مورد مسائل مربوط به بهیاران بیان کرد آن ها نظیر دیگر اعضای کادر درمان باید مورد توجه قرار بگیرند و بهیاران دارای چند سال سابقه، تبدیل به پرستار شوند. به علاوه او گفت که سهمیه ۵ درصد کنکور سراسری نمی تواند میزان کمبود نیروی پرستاری کشور را جبران کند.

مرزبان ادامه داد که مثلا فردی با ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه بهیاری مجددا قابلیت دادن آزمون را ندارد. چنانچه طوری پیش رود که سازمان سنجش مصوبه‌ای در خصوص ارتقا شغلی بهیاری به پرستاری بدون درنظر گرفتن پنج درصد و آزمون تصویب کند اوضاع بهتر خواهد شد و تا حدودی کمبود این نیرو در کشور جبران می شود.

او در پایان اظهار کرد از دیگر تقاضاهای پرستاران، بازگشت چارت سازمانی بهیاران به مرکزهای درمانی می باشد. او گفت در چند مدت گذشته بهیاران به مراکز درمانی بیرون از شهرها فرستاده شده اند و تقاضای آن ها برگشت به چارت سازمانی می باشد که باید به آن توجه شود.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه