رونمایی از بزرگ‌ترین حافظه SSD ساخته شده با ظرفیت 61.44 ترابایت

رونمایی از بزرگ‌ترین حافظه SSD ساخته شده با ظرفیت 61.44 ترابایت

خوب است بدانید که ظرفیت این حافظه SSD برابر با 61.44 ترابایت می باشدکه به معنای بزرگ‌ترین حافظه SSD ساخته شده تا این زمان در جهان است. تولید کننده ی این حافظه به اسم D5-P5336، شرکت Solidigm می باشد.

قبلا نیز خبرهایی مبنی بر ساخت این حافظه SSD به گوش رسیده بود. همانگونه که بیان کردیم ظرفیت این حافظه SSD برابر با 61.44 ترابایت می باشد که به معنای بزرگ‌ترین حافظه SSD ساخته شده تا این زمان در جهان است.

خبر ها حاکی از آن است که این حافظه اکنون آماده سفارش دادن می باشد.

باید بگوییم که حافظه D5-P5336 نخستین درایو سیو کردن سلول چهار سطحی QLC می باشد و دارای دو فرمت E1L و U.2 است و خصوصا در دیتاسنترها به کار برده می‌شود. همچنین به خاطر ظرفیت بالای آن برای استفاده کاربران معمولی مناسب نیست.

بر اساس گزارش اعلام شده این حافظه توسط یک کاربر مورد استفاده قرار گرفته، در نتیجه ساخت ایستگاه کاری سفارشی U.2 ادامه خواهد داشت.

همچنین در این گزارش آمده که این حافظه نسبت به یک آرایه هارددیسک HDD می تواند داده ها را به اندازه شش برابر بیشتر در یک فضای معین سیو کند.

از طرف دیگر به علت اینکه خیلی از مادربردهای ورک‌استشن‌ها اصولا دو پورت U.2 دارند، کاربران حرفه‌ای می توانند با خرج کردن پول بیشتری، یک جفت حافظه 61.44 ترابایت P5336 را در سیستم های مختص به خودشان داشته باشند و بنابراین قابلیت سیو کردن ثانوی را دارند.

کاربری مخصوص برای هوش مصنوعی

با توجه به اینکه حافظه D5-P5336 جهت سازماندهی ظرفیت زیادی از اطلاعات تولید شده و از طرف دیگر سرعت و بازدهی بسیار زیادی در مقایسه با حافظه SSDهای دیگر دارد، برای کارهای منحصر به فرد و سنگینی نظیر هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، شبکه نگهداری، ارائه داده‌ها و دیگر موارد بسیار خوب و مناسب می باشد.

زمانی که این حافظه برای بار اول ارائه شد، معاون شرکت Solidigm یعنی گرگ ماتسون بیان کرد که راهکار های جدید نظیر هوش مصنوعی و امکاناتی نظیر 5G در آینده ای نزدیک نحوه سیو کردن داده ها را تغییر خواهند داد. به علاوه بیشتر کسب و کارها نیاز به سیو کردن داده هایشان به صورت کم هزینه دارند و در عین حال باید بتوانند دسترسی سریعی به داده هایشان نیز داشته باشند. در حال حاضر حافظه D5-P5336 قادر است تا همه این کارها را با هم انجام دهد . گزینه ایده آلی در این زمینه می باشد.

هزینه موردنیاز برای حافظه D5-P5336

شرکت Solidigm بیان کرده که این حافظه تا آخر سال جاری در بازار منتشر خواهد شد. این شرکت هنوز قیمتی برای این محصول در نظر نگرفته ولی در حال حاضر قادر می باشید تا آن را بین 3700 تا 4000 دلار پیش‌خرید نمایید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه