سرعت اینترنت با اسفاده از فیبر نوری

سرعت اینترنت با اسفاده از فیبر نوری

خوب است بدانید که مقدار پوشش پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها که به تازگی از ۶ میلیون خانوار فراتر رفته، این قابلیت را برای کاربران ایجاد می‌کند تا سرعت‌های ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه کنند.

تکنولوژی هر روزه در حال پیشرفت می باشد و در حال حاضر در عصر فناوری اطلاعات بودن زیرساخت‌های نسل جدید می‌تواند موجب رشد و توسعه کسب و کارها، اقتصاد، جامعه و غیره شود. تکنولوژی فیبر نوری به خاطر مزایای بسیار خوب خود در حال حاضر مورد توجه مسئولان وزارت ارتباطات قرار گرفته است.

تکنولوژی فیبر نوری پهنای باندی خیلی بیشتر از کابل‌های مسی عادی دارد و داده‌های صوتی و تصویری را به آسانی با پهنای باند زیاد تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر منتقل می کند، بنابراین با توسعه تکنولوژی و احتیاج به اینترنت پرسرعت، نیاز است تا فیبر نوری جایگزین کابل‌های مسی قدیمی شود.

همانگونه که مسئولان بیان کرده اند، پیاده سازی این پروژه می‌تواند زیرساخت ارتباطات کشور را تا دهه‌های آینده تامین نماید و به علت اهمیت بالای آن در قانون بودجه و برنامه هفتم توسعه به آن توجه شده است. در نتیجه پیاده سازی پروژه فیبر نوری خانه ها و کسب و کارها برای وزارت ارتباطات و کلیه دستگاه‌ها بسیار اهمیت دارد.

هم اکنون بر اساس وعده وزیر ارتباطات، با اجرا پروژه فیبر نوری خانه ها و کسب و کارها در سه شهر میبد، بافق و حمیدیه استان یزد مقدار پوشش از ۶ میلیون خانوار در کل کشور بیشتر شده و این امکان وجود دارد تا کاربران سرعت تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه کنند. خوب است بدانید که هیچ تکنولوژِی قادر به مقایسه با فیبرنوری نمی باشد.

برای نمونه در آمریکا که ارتباطات ماهواره‌ای نیز وجود دارد، کنگره این کشور جه گسترش فیبرنوری مناطق مسکونی مبلغ ۴۰ میلیارد دلار تصویب کرده زیرا هیچ تکنولوژی قادر به مقایسه با ارتباطات پرسرعت فیبر نوری نمی باشد.

چگونگی استفاده از فیبر نوری برای کاربران تهرانی

کاربران در مناطق تحت پوشش قرار گرفته قادر می باشند تا درخواست خود را جهت گرفتن خدمات بدهند و اپراتور نیز باید تا مدت یک ماه دسترسی به اینترنت فیبر نوری را برای درخواست کننده ایجاد کند.

ولی کاربران تهرانی قادر می باشند تا با شماره ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ تماس گرفته و با دادن شماره ثابت یا همراه خود، در صورت بودن در ناحیه تحت پوشش فیبر نوری آن را دریافت کنند. اگر منطقه تحت پوشش نباشد مخابرات طی بازاریابی از آن منطقه و رسیدن متقاضیان به ده نفر این کار را انجام خواهد داد.

توجه کنید که چنانچه شخصی در یک ساختمان تقاضای فیبر نوری کرد، برای او این کار انجام می شود و از دیگر افراد ساختمان بازاریابی می شود. خرج انجام این کار با پیاده سازی فیبرکشی و مودم به اندازه سه الی سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می باشد. سرعت ارائه شده توسط فیبر نوری در مقابل این هزینه قابل توجیه می باشد.

کاربران جهت گرفتن اطلاعات بیشتر در این خصوص باید به سایت شرکت مخابرات ایران بروند. باید بگوییم که شما می توانید حتی مودن قسطی نیز خریداری نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه