معرفی راهکارهایی جهت بالا بردن سرعت اینترنت

معرفی راهکارهایی جهت بالا بردن سرعت اینترنت

چنانچه سرعت وای فای شما خوب نمی باشد، می بایست جهت درست کردن آن اندکی زمان بگذارید. در این مقاله از سایت هشتیا سه راهکار به شما معرفی می کنیم که با آن ها قادر می باشید تا سرعت روتر را بالا ببرید.

امروزه با پیشرفت فناوری سرعت پایین وای‌فای قابل قبول نیست و طبیعتا موجب عصبانیت شما خواهد شد. در این راستا سه ترفند راحت جهت بالا بردن سرعت روتر وجود دارد که زمان کمی از شما خواهد گرفت.

شما قادر می باششید تا مشکل اساسی اینترنت خود را با تست سرعت آنلاین شناسایینمایید. با این شیوه سرعت دانلود و آپلود خود را بررسی خواهید کرد. سایت‌هایی نظیر گوگل قادر می باشند تا این ارزیابی ها را برای شما انجام دهند و چنانچه اعداد، با چیزی که فکر می کردید هم خوانی نداشت، می بایست جهت درست کردن سرعت روتر خود اقدام کنید.

مکان مناسب برای روتر وای فای

نخستین اقدام در این راستا انتخاب مکانی مناسب برای روتر در خانه یا محل کار می باشد. چنانچه روتر را زیرزمین، یا در مکانی پر ازدحام قرار دهید، سرعت اینترنت شما کاهش می یابد. روتر را می بایست در مرکز و در مکانی قرار دهید که تا حد کافی باز و خلوت باشد. به علاوه می بایست تا آن را نزدیک دیوارهای ضخیم و وسایل الکترونیی بزرگ نگذارید. متخصصان، سطح های ارتفاع دار نظیر قفسه‌های کتاب را برای قرار دادن روتر پیشنهاد می کنند.

انتخاب کانال درست روتر

خوب است بدانید که تمامی روترها در دو کانال ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز فعالیت می کنند. باند ۲.۴ گیگاهرتز گستره بیشتری را پشتیبانی می کند، ولی سرعتش پایین تر است و بیشتر در معرض تداخل امواج با دیگر دستگاه‌ها می باشد. در مقابل باند ۵ گیگاهرتز دارای سرعت بیشتر و شلوغ‌تر می باشد، ولی برد کمتری دارد. احتمال دارد یک کانال برای خانه شما بهتر باشد، در نتیجه تست کنید تا بهترین کانال را برگزینید.

عوض شدن فرکانس وای‌فای به وسیله تنظیمات روتر راحت می باشد. برای انجام این کار شما می بایست تا آدرس IP روتر خود را در مرورگر وارد کرده و سپس به بخش تنظیمات وایرلس یا Wireless بروید و بعد از آن نیز چنلز یا Channels را کلیک کنید.

اجرا دوباره روتر وای فای

همانند کامپیوتر و گوشی، اجرا دوباره روتر وای‌فای نیز با اهمیت می باشد. اجرا دوباره روتر هم می تواند باگ‌های زودگذر را رفع نماید و هم کارکرد روتر را زیاد تر کند. متخصصین توصیه می‌کنند که هر ماه اجرا دوباره روتر را انجام دهند تا کارکرد بهتری از آن را ببینند.

ذکر این نکته نیز واجب است که شما برای خانه های بزگتر قادر می باشید تا یک سیستم وای فای مش یا WiFi Mesh را انتخاب کنید. این سیستم‌ها دارای پوشش اینترنتی یکدستی می باشند و در همه محیط خانه یا کار، سرعت اینترنت یکنواخت می باشد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه