مواردی جهت کم کردن استفاده از حجم اینترنت

مواردی جهت کم کردن استفاده از حجم اینترنت

شما می توانید با تغییر دادن تنظیمات گوشی خود و یا برنامه های دیگر در مصرف اینترنت گوشی و وای فای صرفه‌جویی نمایید و و آن را کم تر کنید. با زیاد کردن سرعت اینترنت و آغاز پیشرفت نسل پنجم 5G، حجم زیادی از اینترنت کاربران برای رسانه های اجتماعی، کار و آموزش آنلاین استفاده می شود، بنابراین پایین آوردن هزینه‌های اینترنت و کم کردن حجم مصرفی خیلی مهم می باشد. ازجمله کارهایی که در زمان آزاد توسط افراد انجام می شود، استفاده از رسانه های اجتماعی و وبگردی می باشد طوری که محو آن شده و نمی توانید از آن دست بکشید.

شما می توانید سقف مجاز استفاده از دیتا در تنظیمات گوشی را تعیین کنید زیرا با کمک این امکان قادر می باشید تا محدودیت هایی را در نظر بگیرید تا بعد از استفاده مقدار معینی از اینترنت نوتیفیکیشنی برایتان بیاید.

جهت انجام این کار می بایست تا به بخش Connections تنظیمات گوشی خود بروید و سپس گزینه Data usage را برگزینید و در قسمت Mobile data usage محدودیت مصرف اینترنت را مشخص نمایید. به علاوه اگر سیم کارت دیگری دارید می توانید به صورت جداگانه برای هریک محدودیتی در نظر بگیرید.

تنظیم استفاده از حجم اینترنت توسط برنامه های موبایل

اگر برنامه ای داشته باشید که مقدار حجم مصرفی را به شما نشان دهد می توانید در مصرف آن صرفه جویی نمایید. درست است که بعضی از اپراتورها امکان شارژ و اینترنت اضطراری را برای مشتری های خود در نظر گرفته است ولی نصب این برنامه ها جهت کاهش مصرف اینترنت راه درستی می باشد.

دی اکتیو کردن برنامه های پس زمینه

بعضی از برنامه های نصب شده در گوشی در صورت باز نبودن هم در پس‌زمینه‌ گوشی فعال می باشند و در هنگام وصل بودن به اینترنت همگام‌سازی و تنظیمات مختص به خود را انجام می‌دهند. این حالت هنگامی که اپ های بسیاری را روی گوشی خود نصب کرده باشید باعث مصرف اینترنت خواهند شد.

جهت رفع این مسئله می بایستتا به منوی Connections رفته و سپس قسمت Data usage را کلیک کرده و بعد از آن گزینه Data saver را به صورت on تغییر دهید تا تمامی فعالیت‌ها در بک گراند گوشی غیرفعال شوند.

همچنین شما می توانید با تشخیص و غیرفعال کردن برنامه های پر مصرف در استفاده از اینترنت صرفه جویی نمایید. اکتیو کردن حالت Data saver در گوشی‌ در کارکرد اپ هایی نظیر ایمیل و گرفتن اعلان ها تغییراتی ایجاد می کند. در این وضعیت می بایست تا شیوه گزینشی به کار برد، در این شیوه فقط اپ هایی که استفاده دیتای بیشتری را در بک گراند دارند، دی اکتیو خواهند شد.

جهت انجام این کار می بایست تا به قسمت Apps در تنظیمات گوشی رفته و سپس با گزینش برنامه مورد نظر گزینه Mobile data یا Data usage را میبینید و در پایان در این قسمت با دی اکتیو کردن وضعیت background data usage قادر می باشید تا مانع از کار کردن هر برنامه در بک گراند گوشی خود شوید.

باید بدانید که همه برنامه ها به یک صورت اینترنت استفاده نمی‌کنند و جهت کم کردن دیتای اینترنت، در برخی از برنامه ها گزینه‌ای وجود دارد که با اکتیو کردن آن قادر می باشید تا از نسخه‌های سبک ‌تر و با استفاده کم تر استفاده نمایید. مثلا مرورگر گوگل کروم از جمله معروف ترین مرورگرها در بین کاربران موبایل های اندرویدی می باشد که با داشتن رابط کاربری ساده، اینترنت بسیاری را استفاده می‌کند. در هنگام وبگردی، قادر می باشید تا در کنار تعیین کردن محدودیت استفاده اینترنت، با بستن برنامه های دیگر یا شیر نکردن اینترنت با دیگر دستگاه‌ها، ویژگی Lite mode گوگل کروم را به کار ببرید؛ در این وضعیت صفحه های وب با فشرده‌سازی بیشتر و سرعت زیادتر باز خواهند شد.

جهت اکتیو کردن این ویژگی می بایست به قسمت تنظیمات اپ گوگل کروم بروید و گزینه Lite mode را اکتیو نمایید؛ بعد از اکتیو کردن این حالت، قادر می باشید تا اندازه اینترنتی سیو شده هم را ببینید. برای برخی دیگر از برنامه های کاربردی مانند جی‌میل، گوگل‌مپ‌ نیز نسخه‌های Lite و کم‌ حجم وجود دارند که با نصب‌ این نسخه‌ها، می توانید مصرف اینترنت را کاهش دهید.

میزان مصرف اینترنت در هنگام دیدن تلویزیون های اینترنتی و آنلاین

باید بدانید که تلویزیون های اینترنتی در صورت بیشتر شدن کیفیت پخش، حجم زیادتری از بسته‌ های اینترنت را استفاده می‌کنند، بنابراین می بایست کیفیت فیلم ها را از حالت HD به حالت SD در هنگام دیدن آنلاین فیلم تغییر دهید.

مقدار مصرف اینترنت در هنگام هات اسپات کردن

هنگامی که با کمک ویژگی هات‌اسپات اینترنت گوشی خود را به لپ‌تاپ وصل کنید، در صورتی که ویندوز یا دیگر برنامه های لپ‌تاپ به شکل اتوماتیک آپدیت شوند بسته شما سریعا به پایان می رسد، بنابراین بهتر است پیش از این کار، آپدیت اتوماتیک ویندوز را دی اکتیو نمایید. ولی کار بهتر، در نظر گرفتن محدودیت سقف مصرف، در هنگام هات اسپات کردن می باشد. جهت انجام این کار می بایست تا به قسمت portable hotspot در موبایل خود رفته و سپس بخش personal hotspot را برگزیده و گزینه Data Limit را کلیک نمایید و مقدار حجم مصرفی را مشخص کنید.

دی اکتیو کردن به روز رسانی اتوماتیک

در صورتی که حالت اتوماتیک به روز رسانی برنامه ها فعال باشد، حجم بسیاری از دیتا گوشی شما ناگهانی مصرف می شود، این موضوع در اپ پلی‌استور گوگل بسیار اتفاق می افتد. جهت دی اکتیو کردن این امکان قادر می باشید تا از تنظیمات پلی استور، در قسمت Auto-update apps، گزینه‌های آپدیت اتوماتیک را دی اکتیو نمایید. جهت کم کردن استفاده اینترنت در برخی از مسنجرها نظیر واتس اپ، بعد از نصب این اپ ها به قسمت تنظیمات رفته و دانلود اتوماتیک فایل‌ها و فیلم ها را دی اکتیو نمایید.

در کنار شیوه های بیان شده، موارد و راه های دیگری هم وجود دارند که برخی اوقات ضروری کمک کننده بوده و استفاده اینترنت‌ را بهتر خواهد کرد. فعالیت هایی نظیر تغییر حالت سیم کارت از ۴G به ۳G که با وجود کم بودن سرعت، زمان بالاتری را جهت مصرف اینترنت در دسترس شما قرار خواهد داد. به علاوه به کار بردن حالت آفلاین برنامه گوگل مپ، دی اکتیو کردن اپ های سیو فضای ابری نظیر گوگل درایو در حالت اینترنت دیتا و موارد دیگر و دانلود موسیقی ها در عوض به کار بردن سرویس‌های آنلاین می تواند در مصرف اینترنت صرفه جویی کند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه