چرا کاربران اندروید رو به آی او اس آورده اند؟

آی او اس

بر اساس پژوهشی که به تازگی توسط شرکت تحلیل بازار Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) شکل گرفته در آن به این موضوع پرداخته اند که چرا کاربران ندروید رو به آی او اس آورده اند.

خوب است بدانید که تعداد کل تغییردهنگان از سال ۲۰۱۹ تقریبا ثابت بوده است و با افت کمی در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲ مواجه شده و همچنین آن ها تمایل بسیاری به برخی از مدل‌های خاص آیفون نشان داده اند.

بر اساس این پژوهش مشخص شده که گروه ثابتی از کاربران اندروید را کنار گذاشته و به سمت آی او اس روی آورده اند که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ میان ۱۱ تا ۱۹ درصد متغیر بوده است. باید بدانید که در سال ۲۰۲۲ تعداد کاربران آی او اس به میزان ۱۵ درصد افزایش داشت که بیانگر اوج آن تا پیش از کاهش محسوس در سال ۲۰۲۳ بوده است. این ثبات احتمالا مربوط به سختی های کار کردن با سیستم‌های عامل جدید، مثل فرستادن داده‌ها و هکاهمگی با رابط کاربری جدید می باشد.

ولی در زمان ارزیابی عادت های خرید تغییردهندگان اندروید، داده‌ها چرخش جالبی پیدا می‌کنند. علیرغم کاربران حال حاضر آیفون که همواره خود را آپدیت کرده و مدل های جدید را خریداری می کنند (از میان آن ها فقط ۲۱ درصد گرایش به مدل های قدیمی تر دارند)، قسمت بزرگی یعنی به میزان 29 درصد از کاربران اندروید گرایش به مدل های آیفون SE3، آیفون ۱۲ و یا ۱۳ مخصوصا مدل مینی دارند.

اگر بخواهیم یکی از دلایل این گرایش را بگوییم باید به شرایط مالی اشاره کنیم که بیشتر تغییردهندگان از موبایل های هوشمند اندرویدی ارزان قیمت به مدل‌های خوش قیمت تر آیفون روی آورده اند.

در کنار شرایط مالی، این پژوهش جذابیت اکوسیستم یکنواخت اپل را به عنوان نیروی محرکه این تغییر بیان می کند. خصوصیاتی نظیر iMessage، FaceTime و ادغام بدون درز AirPods بسیار مورد توجه کاربران می باشند. این موضوع بیانگر این است که تغییردهندگان فواید اکوسیستم اپل را بر خصوصیات پیشرفته موجود در مدل‌های پرچ مدار را ترجیح می دهند.

همچنین این پژوهش گوناگونی جالبی را در محدوده تغییردهنگان اندروید نشان می‌دهد. درست است که تعداد بسیاری از آن ها به مدل‌های قدیمی‌تر گرایش دارند، ولی مقدار بسیار بیشتری در حدود ۳۷ درصد مدل‌های جدیدتر Pro یا Pro Max را خریداری کرده اند. گروه بندی دموگرافیک تغییردهندگان اندروید، اول به ارزش و خوش قیمت بودن اشاره می دکند و سپس به دنبال خصوصیات و وضعیت برتر مرتبط با جدیدترین آیفون‌های ممتاز می باشد.

پژوهش CIRP اطلاعات بسیار مفیدی را درباره انگیزه‌ها و رفتار خرید تغییردهندگان اندروید به آیفون ارائه می دهد و گرایش به مدل‌های قدیمی‌تر را در بین قسمت خاصی از تغییردهندگان نشان می‌دهد که برگرفته از وضعیت مالی، جذابیت اکوسیستم اپل و شاید احتیاجات گوناگون باشد. این پژوهش به تولیدکنندگان اپل و اندروید کمک می کند تا چشم انداز بهتری نسبت به آینده ساخت گوشی های هوشمند داشته باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه