آغاز پاک کردن حساب های کاربری گوگل از امروز

آغاز پاک کردن حساب های کاربری گوگل از جمعه

شرکت گوگل تصمیم دارد تا میلیون‌ها حساب کاربری جیمیل را که تا دو سال بدون استفاده مانده اند، پاک کند و قرار است تا این کار را از امروز آغاز کند. اگر چنین شود صاحبان این حساب های کاربری کلیه ایمیل‌ها، مدارک، تصاویر و فیلم های خود را از دست خواهند داد.

پاک شدن حساب‌های کاربری غیرفعال جیمیل قسمتی از سیاست جدید شرکت گوگل می باشد. کلیه حساب‌های کاربری شخصی جیمیل که از دو سال پیش فعالیتی نداشته اند، به‌طور کامل پاک‌سازی خواهند شد. شرکت گوگل بیان کرد که درحال آپدیت دستورکار حساب‌های غیرفعال گوگل در همه برنامه های خود می باشد.

پاک کردن حساب‌های کاربری بدون استفاده جیمیل

کار شرکت گوگل جهت پاک شدن حساب‌های کاربری بدون استفاده جیمیل، بازتاب های ایمنی مثبتی هم دارد. اگر این کار صورت بگیرد کاربران فعال گوگل دیگر از نظر امنیتی نظیر فیشینگ، دزدیدن حساب و کلاهبرداری تهدید نخواهند شد. به علاوه حساب‌های کاربری بدون استفاده گوگل بیشتر از طرف هکرها تهدید می شوند. چنانچه حساب بدون استفاده ای دارید،پیش از هر کاری، ایمیلی فرستاده می‌شود تا حساب کاربری خود را فعال نمایند.

چگونگی مانع حذف شدن حساب کاربری گوگل

صاحبان حساب‌های کاربری بدون استفاده قادر می باشند تا با بازکردن گوگل درایو، فرستادن یک ایمیل و یا دانلود یک برنامه از برنامه گوگل پلی مانع از پاک شدن حساب کاربری خود شوند. به علاوه این افراد قادر می باشند بعد از داخل شدن به حساب کاربری خود و یک سرچ آسان در گوگل، حساب کاربری خود را فعال نمایند.

همانگونه که می دانید جیمیل به یک بستر ایمیل بزرگ مبدل شده و باز هم درحال توسعه می باشد و از این جهت برای کاربران جذاب می باشد. شرکت گوگل اظهار کرده است که هر حساب کاربری با پست کردن یک ویدیو در یوتوب، جدا از آخرین فعالیت خود، می تواند از این خط مشی در امان بماند و حسابش حذف نخواهد شد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. امیر محمد :
    7 ماه پیش

    گوگل به‌منظور آزادسازی فضای سرور، حساب‌های جیمیل غیرفعال را پس از حدود دو سال بی‌استفاده‌ماندن حذف می‌کند. کاربران باید به طور دوره‌ای وارد حساب‌های خود شوند تا از حذف آن‌ها جلوگیری کنند.