آیا کسانی که زیر سن قانونی اند می توانند به ترکیه مهاجرت کنند؟

آیا کسانی که زیر سن قانونی اند می توانند به ترکیه مهاجرت کنند؟

همانگونه که می دانید کشور ترکیه از جمله مقصد های خوب جهت مهاجرت مردم ایران به شمار می رود و هر ساله اشخاص بسیاری به این کشور مهاجرت می کنند. در صورتی که فرزند زیر سن قانونی یعنی 18 سال دارید و یا خودتان در این سن می باشید و می خواهید به ترکیه مهاجرت کنید، می بایست تا شرایط آن را بدانید. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا شیوه های مهاجرت به ترکیه برای افراد زیر سن قانونی را بیان کنیم.

شرط های کلی جهت مهاجرت به ترکیه برای افراد زیر سن قانونی

ترکیه از جمله کشور های مهاجرپذیر در دنیا محسوب می شود که در سال های گذشته، مهاجران بسیاری را به خود جذب کرده است. بر اساس وضعیت سنی و تاهل، قانون ها و شرط ها، گرفتن ویزا و اقامت در ترکیه می‌تواند گوناگون باشد.

از جمله این شرط ها، شرط گرفتن اقامت ترکیه برای افراد زیر سن قانونی می باشد. این گونه افراد شرط های مهاجرتی مختلفی در مقایسه با دیگران دارند که درباره شیوه های گوناگون گرفتن ویزای ترکیه، مدرک های لازم و قوانین مختص به ان در این مطلب توضیح خواهیم داد.

شیوه های مهاجرت افراد زیر سن قانونی به کشور ترکیه

کشور ترکیه در سالیان گذشته سعی کرده تا با راحت کردن شیوه مهاجرتی خود، مهاجرهای بسیاری را جذب نماید. به علاوه این کشور راه های مهاجرتی خیلی راحتی برای افراد زیر سن قانونی دارد. همه درخواست کنندگان مهاجرت زیر سن قانونی قادر می باشند به کمک یکی از شیوه های بیان شده در ادامه، به این کشور مهاجرت کنند:

  • مهاجرت کردن به ترکیه به وسیله تحصیل در این کشور
  • مهاجرت کردن به ترکیه به وسیله اقامت والدین

هرکدام از روش‌های ذکر شده در بالا برای مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال به ترکیه دارای شرایط و قوانین مخصوص به خود بوده که نیاز است تا قبل از هرگونه اقدام با این شرایط آشنا شوید.

مهاجرت کردن به ترکیه به وسیله تحصیل در این کشور برای افراد زیر سن قانونی

یکی از بهترین شیوه ها جهت مهاجرت افراد زیر سن قانونی به کشور ترکیه، مهاجرت به وسیله تحصیل می باشد. این افراد می توانند در یکی از مدارس این کشور به تحصیل بپردازند. همچنین ان کشور فرصتی را برای درخواست کنندگان خارجی گذاشته است تا در صورت گرفتن پذیرش از یکی از مدارس ترکیه، اقامت ترکیه را را بگیرند. ولی با توجه به اینکه این افراد زیر سن قانونی هستند، رضایت والدین برای آن ها جهت اقامت در اولویت می باشد.

دقت کنید که احتمالا جهت گرفتن پذیرش مدارس ترکیه، احتیاج به شرکت در یک آزمون ورودی باشد. اگر شخص نمره قبولی این آزمون را بگیرد، قادر می باشد تا پذیرش مدارس این کشور را بگیرد. پس از ان می بایست تا مدارک تمکن مالی خود را با دیگر مدارک، گردآوری نماید. دقت کنید که تحصیل در مدارس ترکیه برای افراد خارجی، منجر به هزینه خواهد شد. شما می بایست از پس مخارج تحصیل هم بربیایید.

معمولا مخارج تحصیل بر اساس مقطع تحصیلی فرد زیر ۱۸ سال، میان ۱۵ تا ۳۰ هزار دلار متغیر خواهد بود. باید بدانید که افراد با گرفتن اقامت تحصیلی نمی توانند در این کشور کار کنند. همچنین مدرک های مورد نیاز جهت مهاجرت زیر سن قانونی به ترکیه، شامل موارد زیر می باشند:

  • گرفتن ریزنمرات تحصیلی سال‌های پیشین در کشور مبدا
  • داشتن پاسپورت با زمان اعتبار مورد نیاز
  • داشتن انگیزه نامه برای مهاجرت
  • داشتن توصیه ‌نامه از آموزگاران پیشین
  • داشتن گواهی سلامت فرد درخواست کننده
  • داشتن عکس رنگی
  • داشتن مدرک زبان با نمره قابل قبول
  • نشان دادن جوایز، افتخارات، تقدیرنامه‌ها در صورت داشتن

مهاجرت کردن به ترکیه به وسیله اقامت والدین برای افراد زیر سن قانونی

افراد زیر ن قانونی قادر می باشند تا بعد از گرفتن اقامت والدین خود و اخذ ویزای همراه، به این کشور مهاجرت نمایند. در این شیوه، شرط موردنیاز و مهم گرتن اقامت یکی از والدین به وسیله کار، سرمایه‌گذاری و موارد دیگر می باشد. اگر والیدن فرزند از هم جدا شده باشند یا یکی از آن ها فوت کرده باشد مهاجرت مهاجت در صورتی ممکن است که والد درخواست کننده نامه رسمی حضانت کودک داشته و برای ویزای همراه اقدام نماید.

افراد زیر سن قانونی که به وسیله ویزای همراه، اقامت این کشور را می گیرند، قادر می باشند تا در ترکیه تحصیل کرده و از مؤسسه‌های آموزشی استفاده نمایند.

مدرک های موردنیاز گرفتن ویزای دانش آموزی ترکیه

پیش از انجام کارهای اقامت ترکیه برای افراد زیر سن قانونی به شیوه تحصیلی، می بایست تا ثابت کنید که تمکن مالی هم دارید. با تجه به اینکه افراد زیر سن قانونی نمی توانند در زمان درس خواندن کار کنند، والدین آن ها باید تمکن مالی خود را ثابت کرده و قادر به دادن شهریه مدارس باشند. شهریه‌ی مدارس بر اساس خصوصیات آن و شهر محل تحصیل از 15 تا 30 هزار دلار در سال می باشد. این هزینه جدا از هزینه‌ی کلاس ‌های آموزشی و شهریه‌ی مدرسه دربردارنده ی هزینه‌ی کلاس‌ های فوق‌برنامه‌، وعده‌ های غذایی، کتاب ‌ها و دیگر قابلیت های مدرسه می باشد.

دیگر مدرک های لازم جهت گرفتن اقامت ترکیه برای افراد زیر سن قانونی جهت مهاجرت تحصیلی در ادامه بیان شده اند:

  • داشتن ریزنمرات سال ‌های تحصیلی پیشین و همچنین ترجمه‌ ی رسمی آن ها
  • داشتن پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماه
  • داشتن انگیزه نامه‌ی تحصیلی جهت مهاجرت
  • داشتن توصیه نامه از معلم های پیشین
  • داشتن گواهی نامه‌ی سلامت دانش آموز
  • داشتن عکس رنگی
  • داشتن مدرک زبان بر اساس نوع مدرسه با نمره قابل قبول
  • نشان دادن جوایز، افتخارات، تقدیرنامه‌ها در صورت داشتن

علاوه بر این ها باید نامه‌ی پذیرش از مدرسه‌ی هم وجود داشته باشد. با داشتن این مدارک قادر می باشید به سفارت ترکیه رفته و کار گرفتن ویزای تحصیلی دانش آموزی جهت اقامت در این کشور را انجام دهید.

مهاجرت کردن افراد زیر سن قانونی به ترکیه با داشتن مشکل سربازی

از جمله مواردی که باید در زمان مهاجرت به ترکیه برای افراد زیر سن قانونی به ان توجه شود مسئله سربازی و وضعیت نظام وظیفه می باشد. سن سربازی 18 سال تمام می باشد. بنابراین افراد دارای سن قانونی می بایست جهت خروج از کشور و مهاجرت کردن، دارای کارت پایان خدمت باشند، در صورتی که این موضوع برای افراد زیر سن قانونی مهم نمی باشد. این افراد فقط باید رضایت والدین خود را داشته باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه