استفاده از تاکسی‌های پرنده در عربستان

استفاده از تاکسی‌های پرنده در عربستان

خوب است بدانید که عربستان سعودی تصمیم دارد تا در برنامه بلند مدت خود برای سال ۲۰۳۰ میلادی تاکسی‌های پرنده را به مجموعه حمل‌ونقل شهری در کشور خود بیفزاید. در این راستا ریاض با شرکت مهندسی و مشاوره فرانسوی ستک گروپ یاSetec Group در این زمینه قرار داد بسته تا این رویا در عربستان سعودی به حقیقت بپیوندد.

شرکت ستک گروپ چندید سالی می باشد که در مورد روش های جدید و مدرن حمل‌ونقل در شهرهای هوشمند حوزه خلیج فارس فعالیت می کند.

در گزارشی منتشر شده از عرب‌نیوز، پاتریک بتایچ، یکی از شریکان این شرکت بیان کرده که تحقیقات اولیه در ریاض درباره تاکسی های پرنده جهت وصل کردن این شهر به دیریه و قیدیه، مراکز در حال گسترش اطراف آن، صورت گرفته است. در این راستا می بایست تا زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده تا حمل ونقل هوایی میان این مراکز در آینده ای نه چندان دور انجام شود.

با توجه به اینکه جابه جایی هوایی احتیاج به مجوزهای خاصی از وزارتخانه‌های گوناگون دارد و همچنین می بایست تا نکات ایمنی بسیاری در این باره رعایت شود، بنابراین ممکن است تا اجرای این طرح چند سال به طول بیانجامد.

به علاوه عربستان سعودی جهت گسترش شهر العلا در چندیدن سال گذشته تا اکنون با شرکت‌های خارجی خصوصا فرانسوی بسیار همکاری داشته است. این همکاری ها به واسطه برنامه های ولیعهد عربستان سعودی یعنی شاهزاده محمد بن سلمان جهت تبدیل شهر العلا به یک مقصد بین‌المللی مدرن در زمینه فرهنگ و گردشگری می باشد.

همانگونه که می دانید تکنولوژی هوشمند هر روز در حال توسعه می باشد. به همین دلیل تحقق رویای تاکسی‌های پرنده دور از ذهن نمی باشد و به زودی به حقیقت خواهد پیوست. خوب است بدانید که مدتی قبل شرکت آمریکایی آرچر تاکسی پرنده بری خود را که اسم آن نیمه شب است در نمایشگاه هوایی دبی در معرض دید عموم قرار داد. این تاکسی پرنده یک هلی‌کوپتر کوچک با یک خلبان بوده و می تواند تا 4 سرنشین را جابه جا کند.

حاکم دبی یعنی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، به تازگی خبر داده که تاکسی‌های پرنده در سه سال آینده قرار است در دبی مورد استفاده قرار گیرند.

از سوی دیگر نیز شهردار نیویورک نیز به تازگی خبر داده که قرار است از سال 2025 میلادی مجوز ورود تاکسی های پرنده به سیستم حمل ونقل هوایی این شهر وارد شود. این تاکسی های پرنده سازگار با محیط زیست بوده و نسبت به هلی‌کوپتر‌های معمولی به میزان۱۰۰ برابر کمتر آلودگی صوتی ایجاد می کنند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه