تاریخچه چاپ روی روبان و استفاده آن در زندگی مدرن

تاریخچه چاپ روی روبان و استفاده آن در زندگی مدرن

صنعت چاپ به سالها پیش قبل از میلاد به شکل مهرهای برجسته که از گل رس درست شده است بر می گردد. اما بعدها چینی ها  علاوه بر نقش هایی که بر روی صفحاتی از جنس چوب حکاکی می کردند.توانسته بودند رنگهایی که برگرفته از طبیعت بود را  با برس های طبیعی بر روی پارچه ها و روبان ها رنگ آمیزی کنند و یا با نخ های طبیعی طرح ها یی از قبل کشیده بودند را بافندگی کنند.

اما  با آمدن دستگاه سیلک  یا شابلون زن و چاپ دیجیتال انقلابی در صنعت چاپ روی روبان به وجود آمددر قرن شانزدهم ، روبان ها و پارچه های باریک به دلیل استفاده و پذیرش توسط پادشاهان و اشراف فرانسوی، محبوبیت بیشتری پیدا کردند. سرانجام، در قرن هفدهم و هجدهم ، استفاده از مردان شروع به کاهش کرد و زنان تنها کسانی بودند که از این تزیینات روبانی استفاده می کردند.اما امروزه استفاده از روبان رونق بیشتری پیدا کرده است.

در واقع چاپ بر روی روبان یکی از موثرترین روش در معرفی کسب و کارها محسوب می شود. میزان پیشرفت تکنولوژی فرهنگ و دانش جامعه تاثیر بسزایی در صنعت چاپ دارد. با این حال شاهد دستاوردهای تازه ای در صنعت چاپ هستیم. چاپ روی روبان یکی از روش های تاثیرگذار تبلیغاتی در کسب و کارها است که در معرفی و بازدهی فروش محصولات تاثیر زیادی دارد.

دلایل استفاده از چاپ بر روی روبان

همان طور که بیان کردیم چاپ بر روی روبان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی موجب حرفه ای نشان دادن برند شما می شود. و همچنین نشان دهنده این است که یک برند چقدر به جزئیات و کیفیت اهمیت می دهد که این مساله از نظر مشتریان اهمیت زیادی دارد.

چاپ روی روبان تنوع بالایی دارد و متناسب با رنگ سازمان یا الگوی که مدنظرتان است می توانید از آن استفاده کنید.

لوگو و نام برند شما در معرض دید افراد قرار خواهد گرفت که بدین شکل جلب توجه خواهد کرد و موجب جذب مشتریان می شود.علاوه بر آن می توان تمام اطلاعات هویتی شرکت را روی کارت ها ثبت کرد و به شکل کارت آویز گردنی به دور گردن آویزان کرد.

روبان کیفیت بالایی دارد و علاوه بر آن نیز ماندگاری و طول عمر آن نیز بالا است به همین دلیل با چاپ بر روی آن تبلیغ شما نیز مدت طولانی باقی خواهد ماند.و همچنین به دلیل اینکه از الیاف و مواد طبیعی ساخته می شود هیچ گونه آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی کند.

چاپ بر روی روبان بازدهی فروش بالایی دارد و از طرفی به برند شما اعتبار خاصی می بخشد.

کاربرد چاپ بر روی روبان

بسته بندی محصولات

چاپ بر روی روبان کاربردهای زیادی دارد. اکثر کسب و کارها در بسته بندی محصولات خود از چاپ روبان استفاده می کنند تا بدین شکل برند و محصولات خود را به مشتریان معرفی کنند.

بند داخل سر رسید

از کاربردهای چاپ بر روی روبان می توان به عنوان بند سررسید تبلیغاتی اشاره کرد. به طور معمول این مدل روبان ها که در داخل سررسید به کار میروند اغلب 7 میل هستند.

کادو پیچ کردن لوازم کادویی

برای بسته بندی کردن جذاب و شیک لوازم کادویی نیز از چاپ بر روی روبان استفاده می شود. این روش علاوه بر اینکه لوازم کادویی را جذاب تر نشان می دهد از طرفی به عنوان یک روش تبلیغاتی برند مورد نظر را نیز به مشتریان معرفی می کند.

گل آرایی

چاپ بر روی روبان در گلفروشی ها نیز جذابیت زیادی به دست گل های انتخابی شما مشتریان می دهد. صاحب گل فروشی از این مدل روبان ها برای تزئین و گل آرایی دسته گل ها استفاده می کند تا دسته گل ها زیبا و شیک به نظر برسد و علاوه بر آن نیز به عنوان یک روش تبلیغاتی موثر بازدهی بالایی در فروش داشته باشد.

تزئینات و بسته بندی

 مهمترین کاربرد چاپ بر روی روبان در تزئینات و بسته بندی است. روبان ها امروزه کاربردهای متنوعی دارند که اغلب در سرویس روتختی، لباس مجلسی، سرویس آشپزخانه، آویز کارت نمایشگاهی، بسته بندی و تزئینات هدایا و همچنین آویز مدال ورزشکاران و … نیز به کار می روند.

این مدل روبان ها علاوه بر اینکه موجب جذابیت و زیبایی بسته بندی هدایا و تزیینات میشوند از طرفی موجب حرفه ای نشان دادن برند شما را یاد و خاطره مشتری نیز می شوند.

سخن پایانی

چاپ بر روی روبان از مهمترین روش های تبلیغاتی محسوب می شود که بازدهی بالایی در فروش و پیشرفت کسب و کار دارد. البته در این نوع چاپ از روبان هایی با رنگ متنوع و جنس باکیفیت استفاده می شود که همین مساله ماندگاری چاپ بر روی روبان را بالا می برد. چاپ بر روی روبان مزیت های زیادی دارد که همین مساله موجب استقبال اکثر کسب و کارها از آن می شود.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه