تشخیص آسان سارقین با یک تکنولوژی مدرن

تشخیص آسان سارقین با یک تکنولوژی مدرن

یک تکنولوژی مدرن در زمینه پزشکی قانونی قادر است تا سارقین را از روی شکل کفش‌هایشان تشخیص دهد. در صورتی که بیشتر لباس‌های ما در زمان حرکت با بدن ما رویشان خط می افتد و تا می خورند، اما کفش‌ها تغییری نکرده و به یک شکل باقی می مانند. با توجه به این موضوع، در حال حاضر محققین شیوه ای را یافته اند که می تواند سارقین را به وسیله کفش هایشان شناسایی کند. باید بدانید که این تکنولوژی با همکاری دانشگاه استافوردشایر بریتانیا و پلیس یورکشایر غربی ابداع شده است.

برای کار کردن با این سیستم، پلیس نیاز به فیلم یا تصویری از یک سارق نقابدار در حین ارتکاب جرم دارد که به وسیله دوربین‌های مداربسته، دوربین موجود روی لباس پلیس، موبایل هوشمند افراد حاضر در محل یا هر نوع وسیله دیگری گرفته شده باشد. همچنین باید بدانید که حداقل یکی از کفش‌های سارق در فیلم یا تصویر موجود باشد.زمانی که یک متهم بازداشت می‌شود، می بایست کفش‌های او روی یک صفحه گردان در یک جعبه نور عکاسی قرار داده شود و پس از آن همانطور در حال چرخش زیر نور مرئی و بعد نور فروسرخ، ویدیویی از آن گرفته شود.

پس از آن می بایست تا فریم‌های فیلم گرفته شده به صورت جدا در کنار هم قرار بگیرند تا در نهایت شکلی سه‌بعدی از هر کفش را ایجاد کند و مشخص کند که کفش در هر زاویه‌ای در زیر دو نوع نور فروسرخ و مرئی چگونه خواهد شد. خوب است بدانید که نور مادون قرمز اصولا به وسیله دوربین‌های امنیتی دید در شب به کار برده می شود.چنانچه چگونگی تولید، مدل و سایز کفش‌های اسکن شده با کفش‌های فیل یا عکس سارق یکی باشد، مدرکی است که نشان دهندهی سارق بودن متهم می باشد. در حقیقت، چنانچه هرگونه علائمی از جمله خراش روی کفش با تصویر یا فیلم گرفته شده یکی باشد، پس در اینجا کفش‌ها مدرک ثابت شدن جرم سارق می باشد.

امیدواریم که یک بانک داده ملی از عکس های کفش‌ها ساخته شود تا با یک اسکن سه بعدی مدل کفش و سایز و دیگر خصوصیات آن مشخص شود. نیروهای پلیس بریتانیا قصد دارند که نسخه موجود این تکنولوژی در سال آینده تست کنند. دکتر مگان نیدهامMegan Needham استاد دانشگاه استافوردشایر بیان می کند که این یک روند با سرعت و آسان می باشد که کلا به اندازه نیم ساعت وقت پلیس را خواهد گرفت.

به علاوه وسایلی که برای این کار احتیاج است، کمتر از ۵۰۰ پوند می باشد. قرار است که این شیوه به وسیله واحدهای کفش در کل کشور و در آینده نزدیک توسط افسران بازداشتگاه‌ها به کار گرفته شود.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه