تنظیم درجه یخچال کینو

تنظیم درجه یخچال کینو

نحوه تنظیم درجه یخچال کینو

اولین نکته‌ای که در تنظیم درجه یخچال کینو باید مورد توجه قرار گیرد این است که نوع ترموستات یخچال شما چیست؟ ترموستات یخچال‌های کینو به دو نوع مکانیکی و دیجیتال یا الکترونیکی هستند. تنظیم درجه هر کدام از این یخچال‌ها با یکدیگر متفاوت است. در ادامه تنظیم درجه حرارت هر کدام از این یخچال‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تنظیم درجه یخچال با ترموستات مکانیکی

تنظیم درجه یخچال‌هایی که ترموستات آن‌ها به صورت مکانیکی است بسیار ساده می‌‌باشد. تنظیم درجه این یخچال‌ها از طریق یک شاسی اهرم دار که درون یخچال و نزدیک لامپ یخچال جای گذاری شده انجام می‌شود. روی این شاس‌ها اعدادی قرار گرفته که معمولا از ۱ تا ۵ یا ۹ می‌باشد. اهرم را هر چقدر به سمت عدد ۱ بچرخانید دمای یخچال کاهش پیدا می‌کند.

اگر موادغذایی گوناگون در یخچال قرار می‌دهید و نمی‌دانید که چه دمایی برای این مواد لازم است، بهتر است که عدد میانی را برای درجه یخچال ایستاده کینو انتخاب کنید‌. یعنی اگر اعداد روی شاسی از ۱ تا ۵ است درجه ۳ و اگر اعداد روی شاسی از ۱ تا ۹ می‌باشد درجه یخچال را بر روی عدد ۵ تنظیم کنید. برای اطمینان بیشتر بعد ۱ یا ۲ روز مواد داخل یخچال را چک کنید تا از مناسب بودن درجه انتخاب شده اطمینان پیدا کنید.

تنظیم درجه یخچال دیجیتال

یخچال دیجیتال به یخچال‌هایی گفته می‌شود که دارای نمایشگر برای تنظیم دما هستند. برخی از یخچال‌های کینو دارای نمایشگر دیجیتال هستند. تنظیم دمای یخچال‌های دیجیتال بسیار راحت می‌باشد. گزینه Fridg/ Ref/ Temp Ref برای تنظیم دمای یخچال است.

برای بالا بردن یا پایین آوردن دمای یخچال فلش‌های روی یخچال قرار گرفته است. دمای یخچال‌های کینو معمولا بین ۱ تا ۹ می‌باشد که هر چقدر این عدد به سمت ۱ باشد  درجه دمای یخچال کاهش می یابد . دمای ۶ یا ۷ درجه یک دمای متعادل می‌باشد که برای انواع مواد غذایی مناسب است. البته تمامی این اطلاعات از طریق نمایندگی کینو در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

چرا باید درجه یخچال را تنظیم کنیم؟

یخچال‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارهایی هستند که در زندگی انسان وجود دارند. زندگی بدون وجود آنها دچار‌ اختلال می‌شود. امروزه یخچال‌ها نه تنها در خانه بلکه در مغازه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، داروخانه‌ها و… وجود دارند. کسب‌ و کارها و مشاغل گوناگون به منظور حفظ و جلوگیری از خرابی مواد غذایی و دارویی از یخچال‌ها استفاده می‌کنند. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که به شما می‌گوید ]چرا درجه یخچال نیاز به تنظیم دارد.

اولین نکته‌ این است که تنظیم درست درجه یخچال از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کند‌. هدر نرفتن انرژی علاوه بر فواید زیست محیطی، هزینه‌های شما را بسیار‌ کاهش می‌دهد‌.

نکته‌ی دیگر افزایش طول عمر دستگاه است. تنظیم درجه مناسب باعث بهبود عملکرد دستگاه شده و طول عمر دستگاه را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در واقع تنظیم درست دمای یخچال باعث این می شود که دستگاه در مناسب ترین سطح عملکرد خودش قرار بگیرد.

جمع بندی

تنظیم دمای یخچال بسیار مهم و حیاتی است. انتخاب دمای مناسب برای یخچال هم کیفیت و سلامت مواد غذایی را حفظ می‌کند هم باعث طول عمر بیشتر یخچال می‌شوید. توجه داشته باشید که دمای یخچال باید بسته به موادی‌ که درون آن قرار می‌گیرد و دمای محیط تنظیم شود.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه