خصوصیات افراد با آیکیو بالا

خصوصیات افراد با آیکیو بالا

افراد با آیکیو بالا در بعضی از رفتارهای معمولی روزانه خود، عادت‌های نادرست و یا اخلاق فردی با هم شباهت دارند. بیشتر آن‌هایی که این شباهت‌ها را با هم دارند از آن آگاهی نداشته در صورتی که باید بدانند این خصوصیات افراد با آیکیو بالا می‌باشد. بر اساس پژوهش هایی که صورت گرفته علت اصلی این شباهت‌ها دقیقا بهره هوشی بالای افراد می باشد. در گزارشی منتشر شده از نشریه فرانسوی ال هشت مورد از خصوصیات افراد با بهره هوشی بالا بیان شده است که در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد.

بی ارزش شمردن خود

شاید گمان کنید که افراد با آیکیو بالا همواره در حال خودشیفتگی و خود بزرگ بینی و پز دادن هوش خود به دیگران می باشند. ولی باید بدانید که بر اساس پژوهش های انجام شده افراد با آیکیو بالا اکثرا به خود اهمیت نداده و خود را بی ارزش می شمارند و دارای اعتماد به نفس پایینی می باشند. یافته های به دست آمده از تحقیقات محققین در دانشگاه کورنل نیویورک بیانگر این است که افراد با آیکیو پایین اکثرا غرور داشته و خود را با اهمیت می دانند. ضرب‌المثل فارسی “درخت هر چه پربارتر، افتاده تر” بیانگر این خصوصیت افراد با آیکیو بالا می باشد که خود را دست کم می گیرند. بر اساس این ضرب‌المثل این افراد تواضع بیشتری دارند که نشان دهنده ی هوش بیشتر آن ها می باشد.

به کار بردن کلمه و جملات نامناسب

محققین در دانشگاه راچستر آمریکا با بررسی رفتارهای هزار شرکت کننده تحقیقی را انجام دادند. آن ها از شرکت‌کنندگان در مورد رفتارهای روزانه و عادت‌های اخلاقیشان سوالاتی کردند. یافته های به دست آمده از این تحقیق بیانگر این است که افراد با بهره هوشی بالا همواره در مکالمه های روزانه خود از کلمات و جملات رکیک و نامناسب استفاده می کنند. هر چه استفاده از این الفاظ نامناسب بیشتر باشد فرد دارای آیکیو بالاتری می باشد.

دیر گرفتن گواهینامه رانندگی

بر اساس گزارشی مشترک از روزنامه بریتانیایی ایندپندنت و شرکت بیمه درایو اکسپرت هر چه آیکیو افراد بالاتر باشد گواهی نامه رانندگی خود را دیرتر می گیرند. طبق این گزارش افراد باهوش گواهینامه رانندگی خود را در سن قانونی نگرفته اند. به علاوه در این گزارش گفته شده که افراد با روحیه‌ی تئوریک احتمالا دفعه اول در امتحان رانندگی رد شده اند. در مقابل نیز افراد با روحیه عملگرا در این آزمون موفق تر بوده اند. در این تحقیق پس از بررسی ۱۵۶۴ فرد دارای گواهینامه رانندگی در بریتانیا نشان داده مشخص شداست که حدود ۵۱ درصد از افراد دارای روحیه تئوریک و تحصیلات دانشگاهی در آزمون رانندگی به نتیجه رسیده اند. در مقابل این درصد برای افراد باروحیه عملگرا و بدون تحصیلات دانشگاهی ۵۹ می باشد.

ترس نداشتن از بیکاری

بر اساس پژوهشی که در دانشگاه گولف کوست در ایالت فلوریدای آمریکا انجام شده، افراد با آیکیو بالا، کم تر از دیگر افراد به سندرم ترس از جا ماندن گرفتار می‌شوند. سندرم ترس از جا ماندن نوعی اضطراب اجتماعی می باشد که در آن فرد دلواپس است که شاید پیشامد، خبر و یا فرصتی جهت تعامل اجتماعی را از دست داده و ترس از جا ماندن دارد. محققین بیا کرده اند که افراد با آیکیو بالا از بیکار ماندن ترس و استرس ندارند و در مقابل تنهایی و آرامش خود را دوست دارند. همچنین بر اساس این تحقیقات افراد باهوش اکثر تایم آزاد خود را به تماشا و تحلیل جهان بیرون می پردازند. ولی افراد با اکیو پایین باید همیشه برنامه ای برای سرگرم شدن داشته باشند. خوب است بدانید که تنهایی و آرامش آن هایی که بهره هوشی بیشتری دارند، می تواند برایشان مضر باشد چراکه آن ها دام درگیر مسائل فلسفی و حیاتی می شوند که در نهایت منجر به افسردگی آن ها می شود.

خواب دیرهنگام

بر اساس چندین تحقیق علمی به وسیله پژوهشگران مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی در لندن مشخص شده که افراد باهوش تر خواب دیرهنگام دارند. طبق مطالعات انجام شده افراد با آیکیو بالا در مقایسه با دیگر افراد به میزان یک ساعت دیرتر به خواب می روند.

همچنین یافته های پژوهش دیگری بیانگر این است که دیر خوابیدن موجب تخیل‌پردازی فرد می شود. علاوه بر این ها مطالعه ی دیگری در ایالت فلوریدای آمریکا هم مشخص کرده که خلاقیت بیشتر با دیر خوابیدن افراد رابطه مستقیم دارد. این مطالعه نشان داد که افراد باهوش بیشتر از دیگران توانایی یافتن گزینه‌های بیرون از چهارچوب دارند و به دنبال راه حل های متفاوتی می باشند.

بیدار شدن از خواب به سختی

افرادی که شب‌ها دیرتر می‌خوابند قطعا صبح‌ها نیز دیرتر بیدار می‌شوند. این افراد در صورت اجبار به سحرخیزی نسبت به دیگران جهت از خواب بیدار شدن مشکل بیشتری دارند. بر اسای تحقیقی در نشریه علمی مجله شخصیت و تفاوت‌های فردی افراد با آیکیو بالا در مقایسه با دیگران بیشتر زنگ ساعت خود جهت بیداری را نادیده گرفته و آن را قطع می کنند.

شلخته بودن

پژوهشگران در دانشگاه مینه‌سوتا آمریکا بیان کردند که اشخاصی که در مکان های شلخته زندگی‌ می‌کنند دارای خلاقیت بیشتری نسبت به دیگران می باشند. در ادامه محققین گفتند که افراد شلخته با توجه به اینکه ذهنشان درگیر منظم کردن وسایلشان نیست تمرکز بیشتری بر روی کارهای خود دارند. شاید گمان کنید که داشتن نظم و مرتب کردن وسایل نشان دهنده ی ذهنی آرام و منظم باشد ولی در حقیقت افراد باهوش شلخته تر می باشند.

احساس همدردی زیاد

طبق مطالعات محققین در دانشگاه تگزاس آمریکا مشخص شد که افراد با آیکیو بالا توانایی بیشتری جهت قرار دادن خود به جای دیگران دارند. اینگونه افراد در مقایسه با افراد سودجو اصولا بدون هیچ توقعی به دیگران کمک می‌کنند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. مهتاب :
    6 ماه پیش

    خیلی جالب و عجیب بود تاحالا نمیدونستم این مطالب رو ، برام تازگی داشت.