سیر تکاملی هوش مصنوعی از ChatGPT به Groq

ChatGPT

خوب است بدانید که مدل جدید هوش مصنوعی یعنی Groq، کارکرد بهتر و سریع تری در قایسه با ChatGPT-3.5 دارد که در آن یک واحد سخت‌افزار اختصاصی به اسم واحد پردازش زبان LPU استفاده شده است.

این مدل جدید در جهان هوش مصنوعی به خاطر سریع تر بودنش بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در حال حاضر ربات معروف کنونی خود یعنی ChatGPT را با چالش روبرو کرده است.

مدل جدید هوش مصنوعی یعنی Groq، کارکرد بهتر و سریع تری در قایسه با ChatGPT-3.5 دارد که در آن یک واحد سخت‌افزار اختصاصی به اسم واحد پردازش زبان LPU استفاده شده است.

به عبارت دیگر این مدل بیانگر راه جدیدی برای شرکت‌های هوش مصنوعی می باشد که تراشه‌های ویژه ای را جهت بهبود عملکرد گسترش می‌دهند.

هوش مصنوعی Groq

باید بدانید که در زمان به کار بردن هوش مصنوعی، سرعت اهمیت بسیاری دارد و زمانی که با یک چت ربات صحبت می‌کنید، می بایست تا سریعا اطلاعات و پاسخ شما را جواب دهد.

در این بین Groq یک مدل هوش مصنوعی بی نظیر ساخته که قادر است تا سریعا این شرکت را با مدل های پیشین نظیر ChatGPT در یک راستا قرار دهد.

این شرکت پردازنده‌ها و راه های نرم‌افزاری با بازده زیاد را برای هوش مصنوعی، یادگیری ماشین ML و اپ های محاسباتی گسترش داده است.

بنابراین فرق این مدل جدید با مدل‌های قدیمی تر هوش مصنوعی نظیر ChatGPT در این می باشد که آن ها بسیار به پردازنده‌های گرافیکی وابسته می باشند. این پردازنده ها گران می باشند و تهیه آن ها سخت می باشد.

فرق اصلی تر مدل هوش مصنوعی Groq نسبت های به مدل های پیشین این است که قادر است میزان 500 توکن در ثانیه تولید کند، ولی مدل ChatGPT قادر است تا 40 توکن در ثانیه بسازد. در نتیجه این سرعت بیشتر بیانگر این است که مدل جدید پتانسیل رویکرد LPU سفارشی Groq را نسبت به مدل‌های قدیمی هوش مصنوعی که بر روی پردازنده‌های گرافیکی پیاده سازی می‌شوند، دارد.

یک جهت جدید برای دستگاه ها

علیرغم بیشتر سیستم‌های هوش مصنوعی که دارای پردازنده‌های گرافیکی شرکت‌هایی نظیر Nvidia می باشند، مدل Groq از LPU استفاده می‌کند. این امر بیانگر یک روند سخت افزاری جدید می باشد، چراکه سازندگان هوش مصنوعی یک رویکرد سفارشی جهت کم کردن وابستگی به فروشندگان شخص ثالث فراهم می‌کنند.

همچنین باید بدانید که معماری LPU Groq در مقایسه با پردازنده‌های گرافیکی توانمندی نظیر A100 و H100 انویدیا برتر می باشد. به علاوه OpenAI به دنبال بودجه جهت رشد تراشه‌های هوش مصنوعی خود می باشد و به Groq و دیگر سازندگان در این محیط سخت‌افزاری در حال ظهور خواهد پیوست.

شبیه بودن اسم های هوش مصنوعی جدید

اسم گروک مشابه مدل هوش مصنوعی گروک می باشد که ایلان ماسک به صورت مستقل ساخته است. این در حالی که ماسک و گروه او به صورت واضح بیان نکرده‌اند، شبیه بودن این اسم ها ماهیت سریع صنعت هوش مصنوعی را برجسته خواهد کرد.

ایلان ماسک بعد از OpenAI جهت تمرکز بر اپ های خود، در آخر سال گذشته Grok را معرفی کرد و آن را رقیب ChatGPT ساخته OpenAI نامید.

به علاوه در سال 2016، Groq اسم خود را در مراحل نخستین، همچون یک علامت تجاری ثبت کرد، در نتیجه عجیب نیست که آن ها علت تصمیم ایلان ماسک جهت نام گذاری شرکت خود با این نام شبیه را، همچون هشداری برای میلیاردر تسلا فرستاده باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه