ظرف برنج رطوبت درون گوشی را از بین نمی برد

ظرف برنج رطوبت درون گوشی را از بین نمی برد

دقت کنید که آیفون خیس شده خود را در ظرف برنج قرار ندهید. این کار باعث صدمه به گوشی همراه شما خواهد شد. شرکت اپل در این خصوص جهت خشک کردن گوشی خیس‌شده راهکارهایی به شما ارائه خواهد داد.

چنانچه آیفون شما خیس شده و قصد دارید تا آن را در ظرف برنج قرار دهید، این کار را نکنید چراکه به آیفون شما آسیب می رسد. شرکت اپل شیوه ای را جهت خشک کردن موبایل خیس را به شما آموزش داده است.

در صورت خیس شدن آیفون شما، اصولا یک هشدار پاپ‌آپ با این محتوا که مایعی در رابط لایتنینگ یا یواس‌بی‌-سی شناسایی شده، برایتان به نمایش درمی آید. در این صورت نباید از پورت استفاده نمایید.

باید بدانید که قرار دادن گوشی خیس خورده در ظرف برنج بر اساس حرف دیگران، اوضاع را بدتر خواهد کرد. شرکت اپل در این خصوص هشدار داده است زیرا ذرات کوچک برنج باعث صدمه به آیفون شما خواهد شد.

شرکت اپل به علاوه هشدار داده است که هیچ وقت آیفون خود را با یم منبع حرارتی یا هوای فشرده خشک نکنید. همچنین جسم خارجی نظیر سواب پنبه‌ای یا دستمال کاغذی نیز درون پورت‌ها قرار ندهید.

نحوه خشک کردن گوشی آیفون خیس شده

مهم ترین نکته این است که هیچ وقت آیفون خیس خورده را به شارژ نزنید. شرکت اپل در این باره /فت که در صورت شارژ کردن آیفون خیس شده، پین‌های روی کانکتور یا کابل احتمالا خورده شده و این باعث صدمه به آیفون و از کار افتادن آن خواهد شد و ممکن است حتی آیفون یا لوازم جانبی شما مشکل اتصالی برایشان ایجاد شود.

شرکت اپل برای رفع این مشکل گفته که نخست در حالی که کانکتور رو به پایین است، به آرامی آیفون را به دست خود بکوبید، تا مایع اضافی آن بیرون بیاید. بعد از آن به آرامی آیفون خود را در یک منطقه خشک و دارای جریان هوا قرار دهید. حداقل نیم ساعت منتظر بمانید و بعد دوباره آن را شارژ کنید. چنانچه باز هم گوشی هشدار داد، آن را تا یک روز در معرض جریان هوا بگذارید تا خشک شود. شما نباید از وسایل حرارتی نظیر سشوار یا رادیاتور استفاده نمایید و همچنین جسم خارجی را درون پورت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه