معرفی برترین بازی های فکری آیفون و اندروید

معرفی برترین بازی های فکری آیفون و اندروید

در حال حاضر و در عصر جدید بازی‌های فکری از جمله معروف ترین و جذاب ترین بازی ها می باشند. این بازی‌ها در کنار مفرح بودن خود با به چالش کشیدن توان فکری، قدرت راهبردی و حل مسئله لحظات هیجان انگیزی برایتان به ارمغان می آورند. در این مقاله از سایت هشتیا قرار است تا برترین بازی‌های فکری سیستم‌عامل‌های آی او اس و اندروید را به شما معرفی کنیم. به علاوه، خوب ها و خصوصیات هر بازی را هم بیان خواهیم کرد.

بازی فکری شطرنج یا Chess برای اندروید و آیفون

خوب است بدانید که بازی شطرنج، از جمله کهن ترین و معروف ترین بازی‌های فکری در دنیا محسوب می شود.در این بازی شما شما می توانید استراتژی ‌های گوناگونی را در پیش بگیرید و خود را در این بازی حرفه ای کنید. با سپری شدن زمان، بازی شطرنج به شکل آنلاین هم تولید شد که در آن می توانید با گیمرهای حرفه‌ای تمام دنیا بازی کنید. این بازی با گرافیک جذاب و حرکت های قابل کنترل، برای همه افراد و با هر سنی هیجان انگیز می باشد. این بازی به صورت رایگان در دسترس می باشد که امکان پرداخت درون برنامه ای نیز دارد.

بازی فکری سودوکو یا Sudoku برای اندروید و آیفون

بازی جذاب سودوکو نوعی بازی بر اساس منطق می باشد که در آن می بایست جدول‌های اعداد را با منطق و استدلال حل نمایید. همچنین در این بازی یک جدول ۹×۹ خانه را با اعدادی از یک تا نه پر خواهید کرد. هر عدد می بایست در هر سطر، ستون و بلوک ۳×۳ تکراری نباشد. این بازی بسیار برای تقویت تمرکز و منطق تمرین خوبی می باشد و شما را مدام به چالش می کشد. باید بدانید که این بازی به صورت رایگان در دسترس می باشد.

بازی فکری پازل و جورچین اِنیگما یا The Enigma Puzzle برای اندروید و آیفون

پازل اِنیگما نوعی بازی فکری به شمار می رود که دربردارنده ی گروهی از معماها و چالش‌های مختلف می باشد. این بازی های ذهنی جهانی مملو از راز و رمزها را پیش روی شما قرار می دهد و شما می بایست با حل کردن معماها و یافتن راه‌ حل‌ آن ها، سرنخ‌ های جدید را پیدا کنید. این بازی مفرح و جالب با گرافیک ساده خود چالش های فکری را برای افراد به ارمغان خواهد آورد. این بازی به صورت رایگان در دسترس می باشد که امکان پرداخت درون برنامه ای نیز دارد.

بازی فکری اعداد اول در ریاضی یا Prime Peaks برای اندروید و آیفون

اعداد اول در ریاضی نوعی بازی بر پایه ریاضیات می باشد که در آن با اعداد اول سر و کار دارید. در این بازی، شما می بایست تا پرسش های مختص به اعداد اول را پاسخ داده و با حل مسائل ریاضی این بازی را به پیش ببرید. باین بازی هیجان انگیز گوناگونی بسیاری در ترکیب پرسش ها دارد که هر فردی با هر سنی را به چالش می کشد. این بازی به صورت رایگان در دسترس می باشد که امکان پرداخت درون برنامه ای نیز دارد.

بازی فکری اتاق یا The Room برای اندروید و آیفون

بازی اتاق نوعی بازی جورچینی و زیبا و معمایی می باشد که شما در آن با اشیاء و رازهای پنهان سر و کار دارید. در این بازی، شما می بایست تا اشیاء گوناگون را چک کرده و راه‌ حل‌ های مخفی داخل آن‌ها را پیدا کنید. بازی اتاق با گرافیک جذاب و جزئیات دقیق خود بسیار هیجان انگیز می باشد. باید بدانید که این بازی به صورت پولی در دسترس می باشد.

بازی فکری تتریس یا Tetris برای اندروید و آیفون

بازی ذهنی تتریس نوعی بازی کلاسیک و معروف می باشد که متعلق به دهه هشتاد بوده و تاکنون هم معروف می باشد. در این بازی، بلوک‌های چهارگوش را به شکل عمودی می اندازید و در کنار یکدیگر قرار می دهی تا زمانی که ناپدید شوند. بازی تتریس از لحاظ سرعت و استراتژی شما را به چالش می کشد و در آن مقدار سرعت و سختی همواره در حال زیاد شدن می باشد.

قیمت: رایگان، باگ خرید درون برنامه‌ای

بازی فکری حافظه بلند مدت یا Long-Term Memory برای اندروید و آیفون

بازی حافظه بلندمدت نوعی بازی حافظه ای و تمرکزی می باشد که شما در آن با الگوها و ترتیب اعداد سر و کار دارید. در این بازی، الگوهایی هستند که شما می بایست آن‌ها را به همان ترتیب و به صورت دقیق بازیابی نمایید. حافظه بلند مدت ساده و مفرح بوده و موجب بهتر شدن حافظه و تمرکز شما خواهد شد. این بازی به صورت رایگان در دسترس می باشد که امکان پرداخت درون برنامه ای نیز دارد.

بازی فکری واژه پزشکی یاWordscapes برای اندروید و آیفون

بازی ذهنی واژه پزشکی نوعی بازی زیبا و آموزش محور می باشد که شما در ان با واژه ها و الگوهای زبانی سر و کار دارید. در این بازی، شما می بایست با تکان دادن حروف داخل صفحه، واژه ها را بیابید. با سپری کردن مراحل واژه ها سخت تر شده و شما را بیشتر به چالش می کشد. بازی واژه ‌پزشکی یک بازی آموزشی و مفرح می باشد که باعث بهتر شدن دایره لغات شما خواهد شد. این بازی به صورت رایگان در دسترس می باشد که امکان پرداخت درون برنامه ای نیز دارد.

باید بگوییم که بازی‌های ذهنی برای اندروید و آیفون باعث به چالش کشیدن فکر شما شده و همچنین توان فکری، قدرت راهبردی و حل مسئله را در شما تقویت می کند. این مقاله از سایت هشتیا به معرفی برترین بازی‌های فکری برای سیستم‌ عامل های اندروید و آی او اس پرداخت.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه