نحوه کم کردن دمای موبایل هوشمند

نحوه کم کردن دمای موبایل هوشمند

کم کم متخصصین بیان کردند چنانچه موبایل هوشمند شما خیلی گرم شد، نباید از آن استفاده نمایید چراکه ممکن است آتش بگیرد یا حتی منفجر شود. شما باید سعی کنید تا در کمترین زمان ممکن دمای موبایل را کم کنید.

زیاد شدن گرمای گوشی های هوشمند باعث ایجاد خسارات بدی خواهد شد. کار کردن زیاد با موبایل، باز کردن برنامه ها یا بازی‌های سنگین، شارژ کردن همیشگی گوشی و گذاشتن آن در مقابل نور خورشید باعث می شود تا موبایل شما بیش از حد داغ شود.

متخصصین بیان می کنند در صورتی که گوشی خیلی داغ شد ممکن است آتش بگیرد و یا باتری آن منفجر شود.

در صورت داغ شدن زیاد موبایل هوشمند احتمالا به قطعه های سخت‌افزاری آن نظیر پردازنده، باتری و دیگر قطعه های حساس صدمات بدی اعمال می شود. در وضعیت بحرانی، ممکن است آتش گرفتگی و یا انفجار نیز رخ دهد.

طبق پیشنهادات متخصصین در این زمینه، کاربران می بایست جهت جلوگیری از فعالیت زیاد پردازنده، برنامه های آنتی‌ویروس را ببندند، موبایل را در زمان انجام کارهای سنگین از قاب خود خارج کنند و در زمان شارژ کردن، موبایل را به شبکه‌های بی‌سیم یا بلوتوث وصل نکنند.

آن ها همچنین می گویند جهت شارژ کردن باتری می بایست تا شارژرهای اصلی و استاندارد شرکت تولید کننده به کار برود و از محصولات با قیمت کم کمپانی های ناشناخته که فاقد استاندارد می باشند دوری شود.

همچنین شارژ کردن باتری در دامنه ۲۰ تا ۸۰ درصد مناسب ترین شیوه جهت پیشگیری از گرم شدن گوشی می باشد. در این دامنه که به آن دامنه سلامت باتری می گویند، باتری دارای دمای پایینی می باشد.

به علاوه افراد باید همیشه سعی کنند تا گوشی خود را آپدیت کنند، چرا که این آپدیت ها مشکلات گرمایی گوشی را رفع می‌کنند.

در صورتی که همه این موارد را رعایت کردید ولی باز هم موبایل شما خیلی داغ بود، می بایست تا آن را سریعا خاموش کنید و دیگر استفاده نکنید زیرا ممکن است با خسارات جانی و مالی روبرو شوید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه