چندین راهکار جهت زیاد شدن سرعت گوشی های هوشمند اندرویدی

چندین راهکار جهت زیاد شدن سرعت گوشی های هوشمند اندرویدی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با کندی گوشی هوشمند خود روبرو شوید. اکثر مواقع دلیل کم شدن سرعت کارکرد گوشی اندرویدی استفاده اشتباه از آن، تمیز نکردن درست گوشی و عدم مدیریت صحیح آن ها می باشند. لازم نیست تا در این مواقع گوشی جدید بخرید بلکه راهکارهای دیگری نیز وجود دارد.

چنانچه سرعت گوشی شما به صورت ناگهانی کم شود، این کار ها را انجام دهید تا سرعت شما درست شده و گوشیتان همانند قبل پر سرعت شود.

پاک کردن کش مرورگر گوشی هوشمند

این راهکار نه تنها برای گوشی های هوشمند بلکه برای تبلت ها نیز مفید می باشد. خیلی از کاربران اندروید مرورگر کروم گوگل را به عنوان مرورگر گوشی خود انتخاب می کنند، ولی افرادی که گوشی‌های سامسونگ دارند احتمالا مرورگر وب پیش فرض این شرکت را استفاده کنند. از هر مرورگری که استفاده کنید، شیوه پاک کردن کش آن ها یکسان می باشد.

خوب ایت بدانید که داده‌های حافظه پنهان یا کش مرورگر حجم زیادی را در برمی گیرند و باعث کم شدن سرعت گوشی شما خواهند شد و در نتیجه در کارکرد آن اختلال ایجاد می کنند.

چنانچه بر روی هر برنامه کلیک کنید، قادر می باشید تا فضای ذخیره‌سازی و حافظه پنهان را پاک نمایید. دقت کنید که با این کار برنامه‌ها پاک نمی شوند و تنها به هم ریختگی دیجیتال آن‌ها پاک خواهد شد.

پاک کردن یا خاموش کردن اپ های اضافی در گوشی هوشمند

چنانچه برنامه ای را از گوشی خود uninstall کنید، به صورت کلی از گوشی شما پاک خواهد شد، ولی باید بدانید که غیر فعال کردن یک اپ، تنها آن را فقط از فهرست اپ های فعال پاک و مانع از باز بودن آن در پس‌زمینه خواهد شد.

چنانچه از برنامه‌های غیرفعال استفاده نکنید، علیرغم دیگر برنامه‌های نصب‌شده، آپدیت ها را نمی گیرند یا در پس‌زمینه اجرا نخواهند شد. این را هم باید بگوییم که اپ های اندرویدی که مدعی پاک کردن رم می باشند را نصب نکنید چراکه ضرر آن ها بیشتر از منفعت آن هاست.

تغییر و غیرفعال کردن تنظیمات انیمیشن در گوشی هوشمند

تغییر بعضی از تنظیمات گرافیکی باعث می شود تا کارکرد گوشی اندرویدی شما بهتر شود. از جلوه‌های صفحه نمایش نظیر زوم کردن، پاننگ و چرخش هم کمتر استفاده کنید تا باتری شما را استفاده نکنند.

در گوشی های هوشمند با سرعت کمتر، گرافیک پیش فرض احتمالا موجب ایجاد تاخیر در پاسخ خواهد شد؛ در نتیجه تنظیم معیار‌ها می‌تواند موجب بهبود سرعت دستگاه‌های کند شود.

آپدیت اپ ها در گوشی هوشمند

خیلی از اپ ها به صورت خودکار آپدیت می شوند. باید بدانید که  نسخه‌های قدیمی‌تر اپ ها هم موجب کم شدن سرعت کارکرد گوشی می شوند، و هم نفوذ بدافزار‌ها و حملات هکری به سیستم عامل اندروید را راحت تر خواهند کرد.

راه اندازی مجدد گوشی هوشمند هر چند روز یک بار

این کار موجب می شود تا آشفتگی‌های دیجیتالی انباشته شده در گوشی شما حذف شود و حافظه داخلی و حافظه کلی را آزاد کند. زمانی که تلفن شما به خوبی کار نکند، همیشه اولین کار راه اندازی مججد آن می باشد.

حذف و پاک کردن ویجت‌های غیر ضروری

همانگونه که می دانید ویجت‌ها شیوه ای عالی جهت کار با اپ ها می باشند، ولی موجب مصرف منابع سیستم،کاهش رم و عمر باتری خواهند شد؛ در نتیجه تمامی ویجت های غیر ضروری را حذف نمایید.

مدیریت و کنترل نرخ تازه‌سازی صفحه

نرخ تازه‌سازی صفحه اندروید سرعت واکنش نمایشگر به تصاویر و فیلم ها را تنظیم می‌کند. زیاد بودن این نرخ، به‌روزرسانی نمایشگر را سریع‌تر و روان‌تر می کند. به بیان دیگر، هر میزان که نرخ هرتز بیشتر و مثلا ۱۲۰ هرتز باشد، نمایشگر با سرعت بیشتر پاسخ داده و تازه می‌شود.

آزاد کردن ظرفیت حافظه

خوب است بدانید که حافظه پر موجب کم شدن سرعت تلفن می شود. در این جا می بایست به صورت منظم حافظه را آزاد نمایید و کلیه تصاویر، فیلم ها و آهنگ ها و اسناد اضافی را پاک کنید تا سرعت گوشی هوشمند شما بیشتر شود.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

چنانچه هیک کدام از شیوه های بیان شده جهت برطرف شدن مشکلات کارکرد گوشی شما خوب نبود، بازگشت به تنظیمات کارخانه می تواند شما را نجات دهد. بازگشت به تنظیمات کارخانه کلیه اطلاعات و تنظیمات گوشی شما را حذف کرده و آن را به وضعیت کارخانه بر می گرداند.

این کار را باید آخر از همه انجام دهید، چراکه باعث می شود کلیه داده های شخصی شما پاک شود. بنابراین پیش از انجام ان کار از تمامی داده های مهم خود یک نسخه پشتیبان بگیرید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه