معرفی مدل های مختلف و خصوصیات سایبان های متحرک

معرفی مدل های مختلف و خصوصیات سایبان های متحرک

خوب است بدانید که سایبان متحرک گونه ای از سایبان به شمار می رود که به آسانی باز و بسته خواهد شد. گونه های مختلف سایبان های متحرک اصولا ساخته شده از یک سازه فلزی و یک پارچه مقاوم نظیر PVC می باشند. همچنین سازه فلزی سایبان متحرک ساخته شده از فلزاتی نظیر آهن می باشد.

همانگونه که می دانید در فضای باز مواردی چون نور خورشید، هوای دلنشین، و صدای طبیعت و حیوانات بسیار دل انگیز می باشند. ولی بعضی مواقع شرایط آب و هوایی به گونه ای تغییر می کند که باد، باران، و برف ممکن اسن باعث خراب شدن تفریح شود. در این مواقع می توان از سایبان متحرک استفاده کرد. گونه های مختلف سایبان متحرک به آسانی و در زمانی کوتاه محیط باز را در مقابل وضعیت آب و هوایی متغیر مکانی ایده آل می کنند تا تفریح خود را در فضای باز و زیر آسمان داشته باشید.

سایبان متحرک

همانگونه که گفتیم سایبان متحرک گونه ای از سایبان می باشد که به آسانی باز و بسته می شود. مدل های سایبان متحرک اصولا ساخته شده از یک سازه فلزی و یک پارچه مقاوم نظیر PVC می باشند. همچنین سازه فلزی سایبان متحرک ساخته شده از فلزاتی نظیر آهن می باشد. این فلزات دارای وزن سبکی می باشند و در مقابل وضعیت آب و هوایی گوناگون مقاومت دارند. پارچه سایبان متحرک ساخته شده از موادی نظیر پلی استر می باشد که نگهداری و شستن آن‌ها بسیار آسان می باشد. این مواد در مقابل اشعه ماوراء بنفش و نور خورشید مقاومت دارند و باد و باران نیز به آن ها نفوذ نمی کند.

موارد استفاده از سایبان متحرک

سایبان متحرک از جمله تجهیزاتی می باشد که با طراحی و مهندسی صحیح قادر است در موارد بسیاری مورد استفاده قرار گیرد. موارد استفاده از سایبان متحرک در ادامه بیان شده اند:

  • به کار بردن سایبان متحرک در محیط باز

سایبان متحرک در حیاط خانه، تراس، بالکن، و دیگر محیط های باز کاربرد دارد. این مدل از سایبان در مقابل وضعیت های متغیر آب و هوایی نظیر آفتاب، باران، و برف محافظ افراد و وسایل می باشند.

  • به کار بردن سایبان متحرک در رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها

سایبان یا سقف متحرک در رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها جهت حفاظت از مشتریان در مقابل وضعیت های متغیر آب و هوایی کاربرد دارد. این مدل سایبان متحرک قادر است تا محیط باز رستوران یا کافی شاپ را به یک محیط مناسب جهت استراحت و وقت گذراندن تبدیل کند. خوب است بدانید که این سایبان متحرک امکان باز شدن دارد و کنترلش دست شما می باشد. برای مثال اگر این سقف متحرک در یک کافه‌رستوران در شب باز باشد تماشای ستاره‌ها بسیار جذاب خواهد بود.

  • به کار بردن سایبان متحرک در مراکز تجاری و نمایشگاهی

سایبان متحرک در مرکزهای تجاری و نمایشگاهی جهت مراقبت از محصولات و وسایل در مقابل وضعیت های متغیر آب و هوایی کاربرد دارد. این سایبان باعث ماندگاری بیشتر محصولات و تجهیزات خواه شد.

  • به کار بردن سایبان متحرک در پارک‌ها و فضاهای سبز

سایبان یا آلاچیق متحرک در پارک‌ها و فضاهای سبز جهت مراقبت از افراد در مقابل وضعیت های متغیر آب و هوایی کاربرد دارد. این نوع سایبان فضای پارک یا فضای سبز را مبدل به یک محیط مناسب جهت تفریح و ورزش خواهد کرد. مثلا سایبان‌های متحرک از نوع خیمه‌ای، هم جذاب و سبک می باشند و هم امکان باز و بسته شدن به شکل دستی را دارند. این مدل سایبان در در کشور تولید می شود، به راحتی حمل شده و به سرعت نصب خواهد شد. یکی از پروژه‌های خوب این نوع سایبان پروژه آلاچیق‌های ماتیس در حرم امام رضا علیه‌السلام می باشد.

مدل های گوناگون سایبان متحرک

سایبان‌های متحرک مدل های بسیاری دارند که هر یک دارای خصوصیات و کاربردهای خاص خود می باشند. با ما همراه باشید تا مدل های مختلف سایبان متحرک را معرفی کنیم.

  • سایبان‌ متحرک بازویی

از جمله پراستفاده ترین سایبان‌های متحرک، سایبان های بازویی می باشند. این نوع سایبان دارای یک سازه فلزی و یک پارچه مستحکم می باشد. سازه فلزی سایبان بازویی اصولا دارای جنسی از آلومینیوم یا آهن است.

پارچه سایبان بازویی هم اصولا جنسی از پلی استر دارد. این مواد در مقابل اشعه ماوراء بنفش و تابش خورشید مقاومت دارند و در مقابل باد و باران هم مستحکم می باشند.

  • مدل های مختلف سایبان متحرک چتری

سایبان‌های چتری از جمله ساده ترین سایبان های متحرک می باشند که در آن ها یک چتر و یک پایه فلزی تعبیه شده است. چتر سایبان چتری اصولا جنسی از پلی استر دارد. به علاوه پایه فلزی آن هم آهنی می باشد. سایبان‌های چتری اصولا برای محیط های کوچکتر ایده آل می باشند. با هندل موجود بر روی پایه آن و با نیروی انسانی قادر می باشید تا به آسانی چتر آن را باز و بسته کنید. به علاوه با گذاشتن چرخ در زیر پایه وزنی که به صورت سفارشی می باشد قابلیت حمل آن را نیز خواهید داشت. برای مثال پروژه آلاچیق‌های ماتیس در حرم امام رضا علیه‌السلام از این مدل سایبان می باشد.

  • سایبان‌ متحرک برقی یا سایبان متحرک بازوبسته‌شونده

سایبان‌های خودکار اصولا جهت استفاده در محیط های بزرگ‌تر ایده آل هستند. چراکه باز و بسته شدن آن ‌ها احتیاج به نیروی بسیاری ندارد. این مدل سایبان قادر است تا مانع از نفوذ تابش خورشید و اشعه‌های فرابنفش، بارش برف و بارش باران شود. این مدل سایبان متحرک دارای موتور برقی و ریموت نیز می باشد و به آن سایبان برقی نیز می گویند.

فواید داشتن سایبان متحرک

سایبان متحرک فواید بسیاری دارد و از این جهت محافظ مناسبی در محیط های باز تلقی می شود. بعضی از با اهمیت ترین فواید سایبان متحرک را در ادامه بیان خواهیم کرد:

  • داشتن مقاومت در مقابل وضعیت های متغیر آب و هوایی: سایبان‌های متحرک دارای مواد مستحکمی می باشند که در مقابل وضعیت های متغیر آب و هوایی مقاوم می باشند.
  • امکان باز و بسته شدن راحت: این سایبان‌ها به آسانی و در زمان کوتاهی بر اساس نوع طراحی به شکل دستی یا برقی باز و بسته خواهند شد.
  • گوناگونی در طراحی و رنگ: سایبان های متحرک دارای طراحی‌ها و رنگ‌های زیادی می باشند. به همین سبب می توانید سایبانی برحسب سلیقه محیط خود انتخاب نمایید. به علاوه شما می توانید سایبا های خود را سفارشی سازی کنید و از شرکت سازنده بخواهید تا طرح شما را اجر کند.
  • قابلیت انعطاف‌پذیری سایبان: هنگامی که سایبان به طور کامل باز شود، سایه ایده آلی را ایجاد می کند. به علاوه در مواقعی که سایبان بسته باشد، اصطلاحاً محیطی آفتاب گیر به وجود می آورد.
  • امکان گستردگی محیط: با کمک مدل های مختلف سایبان متحرک، می توان محیط بیشتری را جهت ارائه خدمات به مشتریان یا پذیرایی از مهمانان و پارک کردن اتومبیل ها استفاده کرد.
  • نورپردازی ایده آل: قابلیت نصب لامپ LED در مدل های مختلف سایبان متحرک وجود دارد و با این کار می توان نورپردازی جذابی را در محیط کافه‌ها و رستوران‌ها به وجود آورد.
  • کم کردن هزینه مربوط به انرژی: مدل های مختلف سایبان متحرک امکان بازوبسته شدن دارند و قادر می باشند تا گرما و نور خوبی را در محیط خود ذخیره کنند و هزینه‌های انرژی مصرفی به کم ترین میزان برسانند.

سخن پایانی

در این مقاله شما با مدل های گوناگون سایبان‌های متحرک و موارد استفاده از آن ها آشنا شدید. به صورت کلی این محصول موجب زیاد شدن طول عمر محصولات و تجهیزات خواهد شد، محیطی مطلوب برای استراحت و تفریح ایجاد می کنند و موجب زیاد شدن ارزش ملک و رشد مشتریان خواهند شد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه