همه چیز درباره آسانسورهای پایدار سبز

همه چیز درباره آسانسورهای پایدار سبز

خوب است بدانید که آسانسور سبز از جمله وسایلی می باشد که نیازی به برق شهری نداشته و بدون آن حرکت می کند و به علاوه انرژی و مقاومت ساختمان را حفظ می کند. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا در مورد آسانسورهای پایدار سبز صحبت کنیم.

همانگونه که می دانید نصفی از جمعیت دنیا در شهرها مستقر می باشند و در هر روز بالای 7 میلیارد انتقال با آسانسور انجام می شود. باید بدانید که این مقدار با ساخت و ساز برج‌های بلند همواره بیشتر می شوند. به کار بردن خیلی زیاد آسانسورها و استفاده از منابع انرژی تجدیدناپذیر موجب زیاد شدن گرمای کره زمین و آسیب رسیدن به زندگی موجودات زنده خواهد شد. بنابراین جهت کم کردن مصرف انرژی، آسانسورهای پایدار سبز ظهور یافتند. خوب است بدانید که آسانسورهای سبز با کمک انرژی خورشیدی، بدون احتیاج به برق سه ولت و فقط با برق یک ولت کار می کنند. در حقیقت این گونه از آسانسورها نیازی به برق شهری ندارند و موجب حفظ انرژی و استحکام ساختمان خواهند شد.

آسانسور پایدار سبز و موارد استفاده از آن

این مدل آسانسور به وسیله کمپانی شیندلرکه یکی از با اعتبار ترین برندهای آلمانی است ساخته شده است. کمپانی شیندلر با استفاده از پنل خورشیدی در سقف یکی از آسانسورهای خود به اسم 3300، تست های مورد نیاز را انجام داد. در پایان هم مقدار استفاده انرژی در این نوع آسانسور به میزان شصت درصد کم تر شد.

این مدل آسانسور طرفدار محیط زیست، در زمان بالا رفتن استفاده انرژی دارد ولی در هنگام پایین امدن همان انرژی را ایجاد می‌کند. خوب است بدانید که در هنگام قطع شدن برق، آسانسور سبز می تواند تا 200 بار جابه جا شود و به علت دارا بودن سیستم اینترنت اشیاء، قادر است تا به گونه ای تنظیم شود که در هنگام اوج مصرف برق انرژی سیو شده خود را به کار بگیرد.

باید بدانید که در کشور ما نخستین بار در سال 1393 فناوری آسانسور سبز به کار برده شد. با کمک آسانسورهای سبز دیگر نگرانی قیمت زیاد ژنراتور، مشکلات تولید سوخت، تعمیر و نگهداری و آلودگی صوتی وجود نخواهد داشت. همانگونه که بیان کردیم به کار بردن انرژی سبز در آسانسورها، خوبی های بسیاری دارد که آن را در زیر لیست کرده ایم:

  • امکان مصرف انرژی های تجدیدپذیر در این آسانسور وجود دارد.
  • این آسانسورها بیشترین بازدهی را در جهان دارند.
  • این آسانسورها دارای دینامیک و کنترل خوب به دلیل داشتن بالای ۱۱۶ قطب می باشند.
  • این آسانسورها احتیاج به خنک کننده یا فن الکتریکی ندارند.
  • این آسانسورها نیازی به گیربکس، تعمیر و نگهداری ندارند.
  • این آسانسورها دارای گشتاور اسمی حتی در سرعت صفر می باشند.
  • این آسانسورها دارای سرعت کم و گشتاور بالا می باشند.

از جمله برترین و مشهورترین آسانسورهای پایدار سبز جهان برای دفتر مرکزی موسسه انرژی‌های تجدیدپذیر در امارات متحده عربی می باشد. این ساختمان پایدارترین ساختمان سازگار با محیط زیست می باشد. سقف این ساختمان دارای یک پنل خورشیدی کامل می باشد که در هر سال به میزان 10 مگاوات برق ایجاد می کند.

آسانسورهای سبز این ساختمان از لحاظ فراهم کردن برق به طور کامل خودکفا می باشند. خوب است بدانید که این ساختمان بزرگ، دارای هفت طبقه به میزان کم تر از یک کتری برقی مصرف برق دارد که خیلی جالب است و نوعی نوآوری مهندسی به حساب می آید.

میزان امنیت آسانسورهای پایدار سبز

اصولا کسانی که نحوه کار این آسانسور را نمی دانند در استفاده از ان شک دارند. چراکه فکر می‌کنند ممکن است انرژی کافی جهت بالا رفتن از ان فراهم نشود و موجب سقوط کردن آسانسور شود.

ولی باید بدانید که این آسانسور همانند آسانسورهای دیگر احتیاج به بیمه آسانسور دارد تا اگر اتفاقی افتاد خسارت کمتری ایجاد شود. این بیمه دارای پوشش های بیان شده در ادامه می باشد:

  • پوشش بیمه فوت
  • پوشش بیمه از دست دادن عضو
  • پوشش‌های بیمه برای هزینه پزشکی
  • پوشش بیمه ضررهای مالی برای آسانسورهای باربری

همانگونه که می دانید مقدار تعهدات در بیمه ‌نامه طبق وضعیت آسانسور، شیوه کاربرد و به علاوه تقاضا بیمه‌گزار تعیین می‌شود و می تواند تغییر کند.

شما می توانید با به کار بردن آسانسورهای پایدار سبز و بیمه آسانسور، مانع از آتش سوزیشده، در استفاده انرژی و هزینه‌ها صرفه جویی نمایید، امنیت خود را فراهم کنید و با خیال آسوده این فناوری را به کار بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه