همه چیز درباره پارتیشن نیویورکی و کاربرد آن

همه چیز درباره پارتیشن نیویورکی و کاربرد آن

در عملیات طراحی و تولید پارتیشن‌ها، مواد خیلی متنوعی نظیرچوب، شیشه، ام دی اف و فلز به کار برده می شوند. این مواد به علت خصوصیات ویژه خود، گونه های متفاوتی از پارتیشن‌ها را برای ما ایجاد می‌کنند. ولی پارتیشن‌های نیویورکی به عنوان یکی از معروف ترین و کاربردی ترین گونه های پارتیشن‌های شیشه‌ای شناخته می‌شوند. پارتیشن نیویورکی، همچون یک عنصر طراحی داخلی و دکوراسیون، افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. این پارتیشن‌ها هم توانایی تقسیم محیط را دارند و هم موجب زیبایی دکور خانه یا محل کار خواهند شد و حسی هنری به فضای اطراف می دهند. در این مقاله، به ارزیابی مفهوم پارتیشن نیویورکی یا وینتیج پرداخته و موارد استفاده از آن را بیان خواهیم کرد.

پارتیشن نیویورکی

پارتیشن نیویورکی از جمله گونه های پارتیشن شیشه‌ای مرغوب و مستحکم می باشد که جهت تقسیم و تفکیک کردن محیط های گوناگون استفاده می شود. این پارتیشن‌ها به عنوان پارتیشن وینتیج هم نامیده می شوند و به علت شکل جذاب و نوآورانه خود، در طراحی دکوراسیون‌های جدید اصولا به کار برده می شوند. پارتیشن‌های نیویورکی پنل‌های شیشه‌ای مرغوب و مستحکم دارند، که در مقابل صدمات گوناگون محیطی نظیر ضربه، برخورد اجسام تیز، فشار، تکان‌های شدید و … استحکام دارند. این پارتیشن‌ها، با به کار بردن پنل‌های شیشه‌ای خود، به ‌خوبی از نور طبیعی استفاده می کنند و برای محیط های داخلی خانه ها و ادارات بسیار مناسب می باشند. همچنین باعث ایجاد حریم خصوصی در ادارات شده و با اشغال محیط کم، باعث استفاده بهتر از محیط در دسترس خواهد شد.

خصوصیت پارتیشن وینتیج

پارتیشن‌ های نیویورکی با در نظر گرفتن کاربرد خود در فضاهای مختلف، گونه های مختلفی نظیر تک‌ جداره و دوجداره دارند. گونه دوجداره این پارتیشن‌ها به علت خصوصیات عایق صوتی و حرارتی، به خصوص در فضاهای اداری، فضای شخصی و خلوتی را ایجاد می کنند. این پارتیشن ها به خوبی نور طبیعی را انتقال می دهند و با شکل شیشه کامل، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و همزمان قادر می باشند تا نور طبیعی و مصنوعی را به درون محیط انتقال دهند و به علاوه موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی شوند. پارتیشن‌های نیویورکی با قاب‌بندی‌های گوناگون، با توجه به سفارش مشتریان، محیط خیلی کمی را اشغال می کنند و موجب استفاده بهتر از فضا خواهند شد. این نوع پارتیشن‌ها اصولا به شکل تمام‌قد طراحی و تولید می‌شوند و رنگ‌های به کار برده در پروفیل‌های آن‌ها، با در نظر گرفتن رنگ‌های محیط، استحکام و ماندگاری خیلی زیادی دارند. امکان حمل راحت و نصب در مکان جدید از دیگر خصوصیات این پارتیشن‌ها می باشد و پنل‌های شیشه‌ای آن ‌ها به شکل مات، نیمه‌مات، شفاف، رنگی و ساده اجرا می شوند و به علاوه قابلیت نصب انواع طرح و لوگو را هم دارند.

موارد استفاده از پارتیشن نیویورکی

کابرد پارتیشن‌های شیشه‌ای نیویورکی به علت طراحی خاص در جاهای گوناگون نظیر ادارات، ساختمان‌های تجاری و خانه ها متداول می باشد. سبک و استایل وینتیج با خصوصیات ویژه خود، توجه همه را به خود جلب کرده و با ادغام با دیگر عناصر وینتیج، ظاهر زیبا و جذابیت بیشتری به وجود می آورند.

به کار بردن پارتیشن شیشه‌ای نیویورکی به علت امکان دسترسی به مواد گوناگون برای مکان‌های متفاوت، انتخابی هوشمندانه می باشند. پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری از جمله محصولات محبوب و لاکچری، موقعیت خاصی در مکان های اداری دارند و انتخابی عالی برای ایجاد مکان های جدید و زیبا می باشند.

فواید پارتیشن نیویورکی

از فواید به کار بردن پارتیشن نیویورکی در تقسیم و جداسازی محیط، می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

  • پیشگیری از ورود گرد و خاک به درون محیط
  • نگهداری و تمیزی آسان
  • امکان حمل و به کار بردن دوباره در جایی دیگر
  • عایق عالی در مقابل صدا و حرارت
  • انتقال نور به محیط و استفاده از نور طبیعی
  • صرفه‌جویی در استفاده انرژی به علت خصوصیات عایق و پنل‌های شیشه‌ای
  • استحکام زیاد در مقابل صدمات و تحمل آسیب های محیطی
  • قیمت خوب و مقرون به صرفه در مقابل خصوصیات زیبایی و مقاومتی
  • نما و ظاهر لوکس و خاص

چگونگی پیاده سازی پارتیشن نیویورکی

چگونگی پیاده سازی پارتیشن نیویورکی، با در نظر گرفتن جزئیات بیان شده، بسیار مهم می باشد. در مدل پارتیشن‌های شیشه‌ای نیویورکی، جهت ایجاد امنیت لازم، یک ساختار یکنواخت طراحی می شود. در این فرایند، نخست فریم لس به صورت طراحی و ساخته می‌شود و بعد با کمک پروفیل‌های آلومینیوم، روی شیشه‌های پارتیشن نصب می شود.

نکته مهم در این گونه پارتیشن دقت در انتخاب فضای موردنظر می باشد. می بایست قبل از انتخاب پارتیشن، محیط هدف را به خوبی بررسی کنید و مزمئن شوید که این انتخاب با دیگر عناصر موجود در محیط سازگار باشد.

نحوه خرید پارتیشن نیویورکی

توجه به ظرافت از جمله یکی از خصوصیات اساسی و اصولی پارتیشن‌های وینتیج به شمار می رود. در نتیجه، می بایست تا با دقت و و ظرافت انتخاب شده و گونه پروفیل به کار برده در پارتیشن شیشه‌ای نیویورکی، بسیار مهم می باشد. این پروفیل نه تنها موجب زیبایی محیط شده بلکه باعث مقاومت و استحکام مناسب در انواع قسمت های پارتیشن خواهد شد. به علاوه توجه به انتشار نور در محیط نیز خیلی مهم می باشد. بدون انتشار درست نور در محیط، پارتیشن بندی به خوبی اجرا نخواهد شد، چراکه از جمله اهداف اساسی به کار برن پارتیشن شیشه‌ای، استفاده از نور مناسب می باشد.

انتخاب یک طراح یا گروه سازنده با تجربه که در تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب و پیاده سازی دقت و ظرافت بسیاری به خرج دهند و رضایت مشتری را در اولویت قرار دهند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حیطه قیمت، پارتیشن‌های نیویورکی به علت مشخصات و خصوصیات خاص، گونه های متفاوتی از لحاظ قیمت در بازار خرید دارند. بنابراین امکان تعیین یک هزینه ثابت جهت خرید آن‌ها وجود ندارد. فاکتورهای گوناگونی در قیمت‌گذاری این پارتیشن‌ها تاثیرگذارند. این فاکتورها شامل مرغوبیت پنل‌های شیشه‌ای، نوع ساده یا مات، کیفیت پروفیل‌ها، نوع پروژه تفکیک سازی، سایز پارتیشن، تخصص گروه اجرایی، کیفیت تجهیزات و دیگر موارد این چنینی می باشند.

 

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه